ΑρχικήΕπικαιρότηταΑκρόπολη: Έσπασε το ρεκόρ επισκεψιμότητας του γηπέδου της Μπαρτσελόνα- «Must see» προορισμός...

Ακρόπολη: Έσπασε το ρεκόρ επισκεψιμότητας του γηπέδου της Μπαρτσελόνα- «Must see» προορισμός η Αθήνα

Υψηλός είναι ο βαθμός ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών από την Αθήνα, αλλά θέλει δουλειά η εξίσωση με τις ανταγωνίστριες πόλεις.

Αυτό προκύπτει από έρευνα της GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού

“Η Αθήνα είναι μια ελκυστική πόλη, ένας ‘Must See’ προορισμός με ικανοποιημένους τουρίστες, αλλά οι εγγενείς αδυναμίες της, δεν της επιτρέπουν ‘εξίσωση’ με τις ανταγωνίστριες διεθνείς πόλεις”, τόνισαν οι ξενοδόχοι της Αθήνας στην διάρκεια της 53ης ετήσιας γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Παρουσιάζοντας τα ευρήματα έρευνας που υλοποίησαν, τόνισαν ότι η πόλη έχει όλα τα στοιχεία που την καθιστούν έναν προορισμό που πρέπει να επισκεφτεί ο ξένος επισκέπτης.

Μάλιστα, φέτος καταγράφηκε ρεκόρ επισκεψιμότητας στην Ακρόπολη, όταν στο παρελθόν, το γήπεδο της Μπαρτσελόνα έλκυε περισσότερο κόσμο από την Ακρόπολη, ενδεικτικό της “επανατοποθέτησης” του προορισμού της Αθήνας.

Είναι χαρακτηριστικό οτι το 56% των επισκεπτών επέλεξε την Αθήνα για τους αρχαιολογικούς χώρους και το πολιτιστικό ενδιαφέρον και οι συγκεκριμένοι επισκέπτες ήταν πάρα πολύ ικανοποιημένοι με 9,1 στα 10. Την ίδια στιγμή, πολύ ικανοποιημένοι είναι οι επισκέπτες από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, αφού έβαλαν βαθμό 8,8, ενώ σε ό,τι αφορά τη σχέση ποιότητας / τιμής, η βαθμολογία που έβαλαν ήταν 8,4 στα 10. Ωστόσο ορισμένες περιοχές στο κέντρο της Αθήνας έχουν σοβαρά προβλήματα που δείχνουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, όπως εξήγησαν τα μέλη της ένωσης – και είναι η αιτία που η Αθήνα δεν μπορεί να εξισωθεί ακόμα με τους παραδοσιακούς προορισμούς της Ευρώπης.

Αναφορικά με τις επιδόσεις των ξενοδοχείων, όπως επισημάνθηκε από τον Stefan Merkenhof της GBR Consulting που διενήργησε την έρευνα, η πληρότητα ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό την τάση του 2019. Τον Νοέμβριο η πληρότητα μειώθηκε κατά 2% σε σύγκριση με το 2019, σε ένα περιβάλλον αυξημένης ζήτησης και αυξημένης προσφοράς. Παράλληλα, η ΜέσηΤιμή Δωματίου (το ADR), αυξήθηκε σημαντικά, καθώς το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (το RevPAR) αυξήθηκε κατά 27% με βάση τα στοιχεία μέχρι και τον Νοέμβριο και σε σύγκριση με το 2019.

Τονίζεται εξάλλου, ότι μέχρι και τον Οκτώβριο οι διεθνείς αφίξεις μη κατοίκων στο αεροδρόμιο της Αθήνας αυξήθηκαν κατά 10,0% σε σύγκριση με το 2019 και 28,4% σε σύγκριση με το 2022 με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε το ΙΝΣΕΤΕ. Την περίοδο 2012 έως το 2019, αυξήθηκε η ζήτηση με σύνθετο μέσο ρυθμό ανάπτυξης 14%. Η Αθήνα λοιπόν, είναι ένας ελκυστικός προορισμός με μεγάλη ζήτηση και για το λόγο αυτό ο γενικός γραμματέας της ΕΞΑΑΑ, Ευγένιος Βασιλικός, επεσήμανε πως η Αθήνα “βρίσκεται πραγματικά στο σημείο, που πρέπει να αποφασιστεί η στρατηγική τουριστικής ανάπτυξής της (και) σε νέα καταλύματα/νέες κλίνες – με βάση το μοντέλο που επιθυμούμε για την αυριανή Αθήνα, τους στόχους ποιότητας στην προσφορά, τις επιθυμητές τιμές στα καταλύματα και στον προορισμό”.

Τέλος, από την πρόεδρο της ένωσης, Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, προτάθηκε η δημιουργία ενός ενιαίου φορέα για την διαχείριση των εγγενών αδυναμιών του προορισμού και τον συντονισμό ή την προώθηση των απαιτούμενων έργων που θα προωθήσουν την συνολική αναβάθμισή του αλλά και την “εξίσωση” όλων των επιμέρους προορισμών σε κρίσιμα θέματα που επιδρούν στην τουριστική προσφορά, ενώ, έγινε αποδεκτή από την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η πρόταση που εξέφρασε η κυρία Ζούλοβιτς, να διερευνηθεί δηλαδή ο τρόπος που στο εξής η Αθήνα και τα νησιά της θα προβάλλονται ως ενιαίος προορισμός στις διεθνείς αγορές.