ΑρχικήΕπικαιρότηταΠρεμιέρα για το click away - Tι πρέπει να ξέρετε

Πρεμιέρα για το click away – Tι πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά σήμερα το πρώτο «κρας τεστ» για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων με τη μέθοδο του click away.

Οι κανόνες για το click away

Οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου που θα ανοίξουν με τη μέθοδο του click away και οι πελάτες που θα προσέρχονται σε αυτές καλούνται να τηρούν τους εξής κανόνες:

Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους με click away να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα επιδεικνύεται υποχρεωτικά στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.

Η αναμονή δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 10 λεπτά και σε αντίθετη περίπτωση θα υποβάλλεται το αντίστοιχο πρόστιμο.

Οι πολίτες θα πρέπει να έχουν μαζί τους αποδεικτικό έγγραφο της αγοράς, έχοντας στείλει SMS με τον κωδικό 2.

Η παραλαβή θα γίνεται μόνο από την είσοδο του καταστήματος και η πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS. Η «ουρά» έξω από το κατάστημα δεν μπορεί να ξεπερνά τα εννιά άτομα, ενώ θα πρέπει να τηρείται μεταξύ των πελατών απόσταση δύο μέτρων.

Στην περίπτωση που δεν τηρηθούν τα παραπάνω μέτρα προβλέπονται «τσουχτερά» πρόστιμα και λουκέτα.

Για τις επιχειρήσεις, σε περίπτωση παρουσίας κοινού εντός των καταστημάτων προβλέπεται πρόστιμο ύψους από 2.000 έως 50.000 ευρώ, καθώς και αναστολή λειτουργίας από 15 έως 90 ημερολογιακές ημέρες.

Για τους καταναλωτές, σε περίπτωση παρουσίας εντός καταστήματος προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ, ενώ σε περίπτωση μη επίδειξης εντύπου προαγοράς ή SMS του προμηθευτή προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.

Σημειώνεται ότι παραμένει υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας από όλους, εργαζομένους και καταναλωτές, εντός και εκτός καταστημάτων.

Τα πλην του click away

Σήμερα πολύ λίγες επιχειρήσεις έχουν e-shop. Ο κ. Σταμπουλίδης παραδέχτηκε σε συνέντευξή του ότι «εμάς μας ενδιαφέρει όλοι να έχουν τη δυνατότητα. Αν λειτουργήσει από τώρα, θα εξυπηρετηθούν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα οι μικροί που έχουν κλείσει να μην αντέξουν στον ανταγωνισμό».

Προϋπόθεση είναι να έχει κάρτα (χρεωστική ή πιστωτική) ο πελάτης ώστε να προπληρώσει, άρα όχι δεσμευμένο τραπεζικό λογαριασμό ή να έχει εισόδημα κάτω του ακατάσχετου, ώστε να μπορεί να κάνει χρήση της κάρτας του.

Ο έμπορος πρέπει να δημιουργήσει υποδομή έξω από το κατάστημά του, για να παραδίδει τις παραγγελίες. Αυτό πρακτικά θα είναι αδύνατο για πολλούς εμπόρους και θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα. Εξαφανίζει κάθε πλεονέκτημα του μικρού εμπόρου, το οποίο αφορά την προσωπική επαφή με τον πελάτη. Οι μεγάλοι έμποροι κάνουν διαφημίσεις και οι μικροί έμποροι στηρίζονται στην προσωπική επαφή και εξυπηρέτηση.

Πώς θα χειριστούν ζητήματα αλλαγών και επιστροφών; Θα δημιουργείται συνωστισμός από τους πελάτες που θα πηγαίνουν, πχ στο εμπορικό κέντρο της πόλης, για να παραλάβουν τα δέματά τους.

Η εμπειρία στο εξωτερικό δείχνει ότι θα προκύψουν απάτες, εις βάρος των εμπόρων, κυρίως σε ηλεκτρονικό επίπεδο. Πχ πληρώνει με κάρτα άλλου, παραλαμβάνει, φεύγει και μετά αποκαλύπτεται η απατή από αυτόν που καταγγέλλει την παράνομη χρήση της κάρτας του και ακυρώνει την συναλλαγή.

Αν ο έμπορος αργεί να βρει κάθε παραγγελία, θα δημιουργηθεί μεγάλη ουρά και θα προκύψουν προβλήματα, ειδικά όταν υπάρχει κακοκαιρία.