ΑρχικήΚόσμοςΏρες αγωνίας για το υποβρύχιο στο ναυάγιο του Τιτανικού - Ποια είναι...

Ώρες αγωνίας για το υποβρύχιο στο ναυάγιο του Τιτανικού – Ποια είναι τα σενάρια, τι μπορεί να συνέβη

Συνεχίζεται η αγωνία για την τύχη των επιβαινόντων στο μικρό τουριστικό υποβρύχιο, το οποίο έχει εξαφανιστεί από την Κυριακή την ώρα που κατευθυνόταν στο ναυάγιο του Τιτανικού, στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Το υποβρύχιο, το οποίο ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions, ξεκίνησε την κατάδυσή του την Κυριακή, προτού χαθεί η επαφή μαζί του λιγότερες από δύο ώρες αργότερα, σύμφωνα με τις αρχές. Το καταδυόμενο σκάφος διαθέτει οξυγόνο για να μπορεί να μείνει κάτω από τη θάλασσα για 96 ώρες. Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτό εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από το νερό ή αν έχει αναδυθεί και για κάποιο λόγο δεν μπορεί να επικοινωνήσει.

Το υποβρύχιο χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink της SpaceX του Έλον Μασκ για την επικοινωνία.

Σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή, η επαφή του σκάφους επιφανείας MV Polar Prince, της OceanGate Expeditions, με το υποβρύχιο Titan διεκόπη μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυσή του το απόγευμα της Κυριακής.


Το Λιμενικό των ΗΠΑ και του Καναδά συνεχίζει σήμερα με πλοία και αεροσκάφη τις έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου σε μια περιοχή περίπου 1.450 χιλιόμετρα ανατολικά του Κέιπ Κοντ, στο βορειοανατολικό τμήμα των ΗΠΑ, και σε βάθος περίπου 4.000 μέτρων.


Η OceanGate Expeditions είχε αναφέρει νωρίτερα σε ανακοίνωσή της ότι μεταξύ των επιβαινόντων είναι ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ. Ο 58χρονος αυτός επιχειρηματίας και λάτρης του διαστημικού τουρισμού είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation με έδρα το Ντουμπάι.

Εξάλλου στο καταδυόμενο σκάφος βρίσκεται ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ, διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού.

Ένας Πακιστανός επιχειρηματίας και ο γιος του είναι  επίσης μεταξύ των πέντε επιβαινόντων.

Σύμφωνα με πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης, ο πέμπτος επιβάτης είναι ο Στόκτον Ρας, ιδρυτής και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OceanGate.

Η εταιρεία αυτήν την περίοδο εκτελεί την πέμπτη «αποστολή» της στον Τιτανικό από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τον ιστότοπό της. Η αποστολή αυτή ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει την Παρασκευή, με την κατάδυση να είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή, και να ολοκληρωθεί την Πέμπτη.

Το ταξίδι, που κοστίζει 250.000 δολάρια το άτομο, ξεκινά από το Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη του Καναδά και φτάνει στο ναυάγιο, που απέχει περίπου 600 χιλιόμετρα. Για να δουν το κουφάρι του πλοίου, οι τουρίστες επιβιβάζονται στο Titan, ένα καταδυόμενο σκάφος χωρητικότητας πέντε ατόμων, που χρειάζεται περίπου 2 ώρες για να καταδυθεί στα 3.800 μέτρα.

 

Τα σενάρια για την αιτία εξαφάνισης του υποβρυχίου

Σύμφωνα με τον Guardian, τα πιθανότερα σενάρια για την τύχη του υποβρυχίου είναι από το να έχει μπλεχτεί στο κουφάρι του Τιτανικού, μέχρι μια διακοπή ρεύματος ή κάποιο πρόβλημα στα συστήματα επικοινωνίας του.

Το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται στον βυθό του Ατλαντικού ανοικτά του Νιουφάουντλαντ του Καναδά, σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων, και περιβάλλεται από συντρίμμια. «Υπάρχουν παντού, είναι επικίνδυνα τα πράγματα», δήλωσε ο Φρανκ Όουεν, απόστρατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού της Αυστραλίας.

Ο ίδιος σημειώνει ότι το τελευταίο σήμα που εξέπεμψε το υποβρύχιο ήταν περίπου ένα τέταρτο προτού ολοκληρώσει τη δίωρη κατάδυσή του, άρα ίσως βρισκόταν κοντά ή πάνω στον βυθό. Το Titan αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα τριών κόμβων, αλλά μικρότερη όσο μεγαλώνει το βάθος κατάδυσης.

Στην περίπτωση που το υποβρύχιο μπλέχτηκε στο κουφάρι του Τιτανικού ή έπαθαν βλάβη τα συστήματα επικοινωνίας του, διαθέτει έρμα που μπορεί να απελευθερώσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να ανέλθει στην επιφάνεια. Εφόσον ανέβει στην επιφάνεια, το υποβρύχιο διαθέτει μια σειρά από φώτα, ανακλαστήρες, συστήματα σημάτων και άλλον εξοπλισμό για να τραβήξει την προσοχή των αεροσκαφών και πλοίων που το αναζητούν.

Ρήγμα στο εσωτερικό κύτος πίεσης

Ένα άλλο σενάριο είναι να υπήρξε κάποια διαρροή στο εσωτερικό κύτος του υποβρυχίου, που είναι σχεδιασμένο για να αντέχει την πίεση στη διάρκεια της κατάδυσης. Σε μια τέτοια περίπτωση οι οιωνοί δεν είναι καλοί, σημειώνει ο Άλαστερ Γκρεγκ, καθηγητής Ναυπηγικής Μηχανικής στο University College του Λονδίνου.