ΑρχικήΚόσμοςΠώς ο σύζυγος της Σάλμα Χάγιεκ κατάφερε να ελέγχει τη μισή αυτοκρατορία...

Πώς ο σύζυγος της Σάλμα Χάγιεκ κατάφερε να ελέγχει τη μισή αυτοκρατορία της μόδας

Ο σύζυγος της Σάλμα Χάγιεκ,Φρανσουά Ανρί Πινό είναι ο «βασιλιάς» της γαλλικής μόδας.

Το όνομα του Φρανσουά Ανρί Πινό,έγινε ευρέως γνωστό για τους μη γνώστες μετά τον γάμο του με τη Χολιγουντιανή σταρ, Σάλμα Χάγιεκ,το 2009.

Το μόνο σίγουρο όμως είναι πως ο Φρανσουά Ανρί Πινό,δεν είναι απλώς ο σύζυγος μιας διάσημης σταρ. Είναι ένας ισχυρός επιχειρηματίας και δισεκατομμυριούχος.

Ποιός είναι ο Φρανσουά Ανρί Πινό

Γεννήθηκε στις 28 Μαΐου 1962. Είναι γιος του Φρανσουά Πινό ιδρυτή της Pinault SA, η οποία αργότερα έγινε Pinault-Printemps-Redoute, στη συνέχεια PPR και στη συνέχεια Kering.

Ο Πινό αποφοίτησε από τη Σχολή Διοίκησης HEC το 1985. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ίδρυσε μαζί με άλλους συμφοιτητές του την εταιρεία CRM Soft Computing και έκανε πρακτική άσκηση στην Hewlett-Packard στο Παρίσι ως προγραμματιστής λογισμικού βάσεων δεδομένων. Μετά την αποφοίτησή του, ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία στο γαλλικό προξενείο στο Λος Άντζελες και ήταν υπεύθυνος για τη μελέτη των τομέων της μόδας και των νέων τεχνολογιών.

Το 1987, ο Pinault ξεκίνησε την καριέρα του στην PPR -που τότε ονομαζόταν Pinault Distribution-, όπου προήχθη διευθυντής του τμήματος αγορών το 1988, επικεφαλής της France Bois Industries το 1989 και επικεφαλής της Pinault Distribution το 1990.

Τη δεκαετία του 1990, καθώς η Pinault Distribution έγινε PPR, ένας διεθνής παίκτης στον τομέα του λιανικού εμπορίου, ο Pinault έγινε πρόεδρος της CFAO το 1993 και διευθύνων σύμβουλος της Fnac το 1997. Τον Μάιο του 2003, ο Pinault έγινε αντιπρόεδρος της PPR και πρόεδρος του Groupe Artémis, της μητρικής εταιρείας της PPR.

Η ενασχόληση με την πολυτελή μόδα και η δημιουργία μιας αυτοκρατορίας

Τον Μάρτιο του 2005, ο Πινό έγινε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της PPR και ασχολήθηκε με τη μετατροπή της σε έναν διεθνή όμιλο που επικεντρώνεται στην πολυτελή μόδα. Ξεφορτώθηκε τα κορυφαία περιουσιακά στοιχεία λιανικής της PPR και την συγχώνευσε με τον όμιλο Gucci, θυγατρική της από το 1999, θέτοντας το χαρτοφυλάκιο πολυτελών προϊόντων της Gucci (Gucci, Yves Saint-Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Boucheron, Alexander McQueen και Stella McCartney) υπό την άμεση εποπτεία του.

Από το 2003 έως το 2014, οι πωλήσεις της PPR είχαν μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ, αλλά τα κέρδη της αυξήθηκαν κατά 40%. Από το 2005 έως το 2017, τα έσοδα του ομίλου από τον τομέα της πολυτέλειας αυξήθηκαν από τα 3 στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ Το 2018, καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 27% στα 15,5 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος, ανακοίνωσε το σχέδιό του να ξεπεράσει την Louis Vuitton με την Gucci σε βάθος χρόνου.

Επέκτεινε το χαρτοφυλάκιο των πολυτελών εμπορικών σημάτων του ομίλου (Girard-Perregaux, Brioni, Qeelin, Pomellato, Christopher Kane, Tomas Maier, Ulysse Nardin), ενώ τον Ιούνιο του 2013 άλλαξε το όνομα της PPR σε Kering. Το νέο όνομα είναι μια αναφορά στις μπρετονικές του ρίζες, το «Ker» σημαίνει «σπίτι» στη διάλεκτο της περιοχής και ακούγεται σαν «φροντίδα».

Το 2018, ο Πινό επιβεβαίωσε την έξοδο της Kering από τον τομέα Sport & Lifestyle για να επικεντρωθεί αποκλειστικά στον τομέα Luxury.

Ανά τα χρόνια, έχοντας στα χέρια του τη μισή αυτοκρατορία της μόδας έχει γίνει γνωστός με τον τίτλο «Ο βασιλιάς της γαλλικής μόδας».

Επίσης,τον Απρίλιο του 2019 μετά την τραγική πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων ο Πινό με ανακοίνωσή του στη Le Figaro γνωστοποίησε ότι η οικογένειά του δωρίζει 100 εκατ. ευρώ για την ανοικοδόμηση του ναού.