ΑρχικήΠολιτικήΚαραμανλής σε ΣΥΡΙΖΑ: «Σήμερα ζητάτε προσλήψεις, χθες τις καταψηφίσατε - Συνεννοηθείτε»

Καραμανλής σε ΣΥΡΙΖΑ: «Σήμερα ζητάτε προσλήψεις, χθες τις καταψηφίσατε – Συνεννοηθείτε»

Στην στελέχωση της ΥΠΑ, για να αντιμετωπιστούν οι όποιες αρρυθμίες κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και στις αποζημιώσεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκου Συρμαλένιου για τις «Τραγικές ελλείψεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στα μικρά νησιωτικά αεροδρόμια ενόψει της τουριστικής περιόδου».

Ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις, μέσω ΑΣΕΠ, Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, οι οποίοι θα στελεχώσουν τα αεροδρόμια, ώστε να κυλίσει ομαλά η νέα τουριστική περίοδος. «Με τον νέο νόμο για τις Πρότυπες Προτάσεις, που ψηφίσαμε μόλις χθες, επανενεργοποιήσαμε τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, προκειμένου να προχωρήσουμε στην πρόσληψη 35 ατόμων», είπε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε ότι θα ακολουθήσει κι ένας μεγάλος διαγωνισμός στελέχωσης της ΥΠΑ, με 92 επιπλέον ελεγκτές και 30 υπαλλήλους AFISO, που θα στελεχώσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανής επισήμανε αντιφάσεις σε όσα υποστηρίζει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είναι τουλάχιστον κωμικοτραγικό. Σήμερα μας καταγγέλλετε ότι δεν κάνουμε προσλήψεις, ενώ αντιθέτως, κάνουμε. Κι όταν επί ημερών σας δεν έγινε ούτε μία. Αλλά και μόλις χθες, όταν ψηφίσαμε το άρθρο για προσλήψεις, εσείς είπατε “όχι”! Θα μπορούσατε τουλάχιστον να συνεννοηθείτε μεταξύ σας. Και να αποσύρατε την ερώτηση, αλλά ούτε αυτό κάνετε!»

Ο υπουργός, επίσης επισήμανε ότι έχει ήδη δοθεί εντολή στην ΥΠΑ να προχωρήσει στην εκπαίδευση τεσσάρων υπαλλήλων τού συγκεκριμένου κλάδου, ώστε να βρίσκονται στη θέση τους την τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδο. «Εκτός αυτού εξετάζεται και η δυνατότητα για μετάταξη άλλων 15 υπαλλήλων για τη στελέχωση της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», προσέθεσε.

Επιπροσθέτως, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι «από τον Δεκέμβριο του 2019 καθιερώσαμε το μπόνους αποδοτικότητας σε δημοσίους υπαλλήλους, συνδυάζοντας τις μισθολογικές παροχές των Ελεγκτών με την απόδοση της αεροναυτιλίας, και τη μείωση των καθυστερήσεων». «Και δεν σταματήσαμε εδώ», συνέχισε σημειώνοντας ότι «στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ, έχουμε ξεκινήσει και έναν ευρύτερο διάλογο με τους Ελεγκτές, συγκροτώντας κοινή Ομάδα Εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των περιφερειακών αερολιμένων της χώρας».

 

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Οι εξαιρέσεις θα καταργηθούν

 

Στη συνέχεια, απαντώντας σε ερώτηση της Η’ αντιπροέδρου της Βουλής και Βουλευτού Β3 Νότιου Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 Σοφίας Σακοράφα σχετικά με τις αποζημιώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν εξαιρέσεις στις αποζημιώσεις των επιβατών των δρομολογίων του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, αλλά και του δρομολογίου Καλαμπάκα-Αθήνα, για τη μεγάλη ταλαιπωρία της 24 Ιανουαρίου από την πρωτοφανή χιονοθύελλα.

Όπως υπογράμμισε «προσωπικά επικοινώνησα στις 25 Ιανουαρίου με τη διοίκηση της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ζήτησα η εταιρεία να καταβάλει από 1.000 ευρώ στους επιβάτες των τρένων και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε πλήρως να καταβάλει το ποσό, ενώ η διαδικασία των αιτήσεων έχει ήδη ξεκινήσει».

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η κατάργηση των εξαιρέσεων του Κανονισμού 1371 ανεξαρτήτως χρόνου και ισχύος τους. Όπως εξήγησε ο Κανονισμός 1371 θεσπίστηκε στο πλαίσιο της κοινής πολιτικής μεταφορών, προκειμένου να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών με στόχο να βελτιωθεί η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να αυξηθεί το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών σε σχέση με άλλους τρόπους μεταφοράς. «Ο Κανονισμός -σε σειρά διατάξεών του- παρέχει στα κράτη μέλη τη δυνατότητα εξαίρεσης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων από την εφαρμογή ορισμένων άρθρων. Από την πλευρά μας, παρόμοιες εξαιρέσεις είχαν θεσμοθετηθεί από το 2014, έτος δηλαδή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκε ακόμα στο δημόσιο και δεν είχε ιδιωτικοποιηθεί. Επομένως, για τις όποιες αποζημιώσεις ενδεχομένως καταβάλλονταν -αν δεν υπήρχαν οι συγκεκριμένες εξαιρέσεις- η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιθανόν να στρεφόταν εναντίον του ΟΣΕ, ο οποίος όπως δεν έχει την οικονομική δυνατότητα αυτήν την στιγμή να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις», σημείωσε.

Τέλος ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίον κύρια προτεραιότητα του υπουργείου μας αποτελεί η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας με ένα πακέτο έργων 3,3 δισ. ευρώ».