ΑρχικήΕπικαιρότητα#worktok: Αυτή είναι η νέα τάση που κατακλύζει το TikTok

#worktok: Αυτή είναι η νέα τάση που κατακλύζει το TikTok

Το Tik Tok δεν είναι απλά άλλο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης γεμάτο με influencers, χορογραφίες, συνταγές και διαφημίσεις προϊόντων. Η δημοφιλής πλατφόρμα έχει αποκτήσει τελευταία και μια άλλη πλευρά με πιο σοβαρό αντίκτυπο.

Ποιος χρήστης θα φανταζόταν ότι την ώρα που σκρολάρει χαλαρά και βλέπει ένα μηδενικής σημασίας viral trend, ο αλγόριθμος θα του εμφάνιζε ένα βίντεο με επαγγελματικές συμβουλές;

Τι είναι το #worktok

Πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα trends στο TikTok, με πάνω από 1,8 δισεκατομμύρια προβολές. Η συγκεκριμένη τάση έχει μετατρέψει το κοινωνικό δίκτυο σε χώρο διαλόγου σχετικά με το επαγγελματικό περιβάλλον και τη σχέση του εργαζόμενου με αυτό.

Το #worktok είναι ο νέος τρόπος έκφρασης για πολλούς εργαζόμενους, οι οποίοι δε διστάζουν να μιλήσουν για την επαγγελματική τους ζωή μέσα από βίντεο που ανεβάζουν στο TikTok.

Όπως εξηγεί στο BBC η Sara McCorquodale, ιδρύτρια της βρετανικής επιχείρησης CORQ, που δραστηριοποιείται στον τομέα της πληροφόρησης για τους influencers: «Το #worktok προέκυψε επειδή αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε το TikTok σε μια εποχή αβεβαιότητας στον εργασιακό χώρο».

«Αν εργάζεσαι από το σπίτι δεν έχεις στιγμές επαφής με τους συναδέλφους. Αν βρήκες μια δουλειά εν μέσω πανδημίας, ενδεχομένως να μην έχεις συναδέλφους με τους οποίους είσαι πολύ κοντά», συνεχίζει.

Αυτή η κατάσταση στον χώρο εργασίας που προέκυψε στην πανδημία και παραμένει για πολλούς ίδια μέχρι και σήμερα οδήγησε τους εργαζόμενους στην αναζήτηση της «κοινότητας» μέσω του διαδικτύου.

Σύμφωνα με την McCorquodale, οι ειδικοί αλλά και οι δημιουργοί του #worktok συμφωνούν ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική και ουσιαστική διέξοδο για τους χρήστες του TikTok, ενώ αναφέρει επίσης πως η κοινότητα αυτή θα συνεχίσει να ευδοκιμεί.

Οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να μοιράζονται τις επαγγελματικές τους εμπειρίες πάρα τους όποιους κινδύνους έχει η δημόσια έκθεση του εργασιακού περιβάλλοντος, καθώς στον πυρήνα της η νέα κοινότητα που δημιούργησε το TikTok αφορά την ελεύθερη έκφραση και την ταυτότητά τους.

«Σε ποιον ανήκω; Σε ποιον ανήκει η ταυτότητά μου; Δεν είναι η επιχείρηση για την οποία εργάζομαι», σχολιάζει χαρακτηριστικά η McCorquodale στο BBC. Το συναίσθημα αυτό έχει σηματοδοτήσει μια μεγάλη αλλαγή στη συμπεριφορά των γενεών στον εργασιακό χώρο, όπου οι νεότεροι (κυρίως η Generation Z) δίνουν προτεραιότητα στους εαυτούς τους και όχι στην εταιρική ταυτότητα.

Όπως υπογραμμίζει, τέλος, η McCorquodale, παρά τη νευρικότητα που έχει προκαλέσει το #worktok στις επιχειρήσεις, δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Στην εποχή της εξ αποστάσεως εργασίας «οι χώροι πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή την εξέλιξη» ειδικά αν θέλουν και τους αφορούν τα συναισθήματα των εργαζομένων και το πώς περνούν στη δουλειά τους.