ΑρχικήΠολιτικήΚυρανάκης: «Στις 13 Σεπτεμβρίου ξεκινά η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο»

Κυρανάκης: «Στις 13 Σεπτεμβρίου ξεκινά η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο»

Κυρανάκης: Τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα ΜΜΜ – Καταργούνται σταδιακά τα τρόλεϊ.

Λίγες ώρες πριν από την επίσημη παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε στον ΣΚΑΪ για τα έργα συγκοινωνιακής υποδομής, τις ελλείψεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, την επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, αλλά και την 24ωρη λειτουργία του μετρό από τον Σεπτέμβριο.

«Τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα μέσα μεταφοράς»

Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες τις ημέρες καύσωνα, ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι πρόκειται για το τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Όπως εξήγησε, στους συρμούς του ΗΣΑΠ – ειδικά εκείνους που κυκλοφορούν από τη δεκαετία του ’80 – δεν υπάρχει σύστημα ψύξης, ενώ ακόμα και στα νεότερα βαγόνια με κλιματισμό, η αποτελεσματικότητα είναι περιορισμένη, κυρίως επειδή οι επιβάτες ανοίγουν τα παράθυρα.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, σήμερα στη Γραμμή 2 και 3 του Μετρό, μόνο οι 32 από τους 52 ενεργούς συρμούς διαθέτουν κλιματισμό.

«Δεσμεύομαι προσωπικά ότι είναι το τελευταίο καλοκαίρι που οι πολίτες θα βιώνουν αυτή την κατάσταση. Πρέπει κάποια στιγμή να αναζητηθούν ευθύνες για την απόφαση να παραγγελθούν – πριν δεκαετίες – συρμοί εκατομμυρίων ευρώ χωρίς κλιματισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Προανήγγειλε επίσης πρόγραμμα ανακαίνισης συρμών, εξηγώντας ότι θα χρειαστεί προσωρινά να αποσυρθούν από το δίκτυο για εργασίες μηχανολογικής αναβάθμισης και εγκατάστασης σύγχρονου συστήματος κλιματισμού.

Σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στο μέλλον των τρόλεϊ, τονίζοντας ότι το δίκτυο βρίσκεται κοντά στην οριστική του απόσυρση. Όπως είπε, παρότι είχε προβλεφθεί η προμήθεια νέων οχημάτων, η επένδυση δεν θα προχωρήσει, καθώς η αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών (καλώδια, στύλοι) είναι εξαιρετικά δαπανηρή.

Η κατάργηση των τρόλεϊ θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις:

  • Αποξήλωση του δικτύου (καλώδια και στύλοι) σε περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, με εξαίρεση κεντρικούς οδικούς άξονες όπως η λεωφόρος Συγγρού, όπου θα ενισχυθούν τα δρομολόγια.

  • Αντικατάσταση των τρόλεϊ με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών.

Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν πλήρως σε άλλες θέσεις του ΟΑΣΑ, κυρίως σε λεωφορειακές γραμμές.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ