ΑρχικήΚόσμος«Μπλόκο» στη Zara: Απαγορεύτηκαν διαφημίσεις με «αποστεωμένα» μοντέλα

«Μπλόκο» στη Zara: Απαγορεύτηκαν διαφημίσεις με «αποστεωμένα» μοντέλα

«Αποστεωμένα» μοντέλα φέρνουν απαγόρευση διαφημίσεων της Zara στη Βρετανία – Παρέμβαση της Αρχής Διαφημιστικών Προτύπων.

Δύο διαφημίσεις της Zara απαγορεύτηκαν από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς κρίθηκε ότι παρουσίαζαν «ανθυγιεινά αδύνατα» μοντέλα, σε μια υπόθεση που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη συζήτηση για την εικόνα του σώματος στη βιομηχανία της μόδας.

Η ASA έκρινε ότι οι συγκεκριμένες εικόνες ήταν ανεύθυνες και παραβίαζαν τα διαφημιστικά πρότυπα, επισημαίνοντας ότι τα μοντέλα φαίνονταν υπερβολικά ισχνά, με προεξέχοντα κόκαλα, έντονες σκιές και πόζες που τόνιζαν τη λεπτότητά τους. Η μία διαφήμιση αφορούσε ένα κοντό φόρεμα, ενώ η άλλη ένα πουκάμισο — και στις δύο περιπτώσεις η στάση και το styling ανέδειξαν λεπτομέρειες όπως προεξέχουσες κλείδες και αφύσικα λεπτά άκρα.

Οι επίμαχες εικόνες είχαν εμφανιστεί στην εφαρμογή και στον ιστότοπο της Zara, στο πλαίσιο προβολής της νέας συλλογής. Η εταιρεία αφαίρεσε τις διαφημίσεις, δηλώνοντας ότι και τα δύο μοντέλα διέθεταν ιατρική πιστοποίηση καλής υγείας και ότι οι φωτογραφίες δεν είχαν υποστεί επεξεργασία πέρα από βασικές ρυθμίσεις φωτισμού και χρωμάτων.

Η ASA, ωστόσο, δεν πείστηκε και απαγόρευσε την επαναπροβολή των διαφημίσεων, καλώντας τη Zara να διασφαλίζει πως οι εικόνες της σχεδιάζονται με υπευθυνότητα.

Η Zara υποστήριξε ότι συμμορφώνεται με τις αρχές της έκθεσης Fashioning a Healthy Future (2007), η οποία καλεί τις εταιρείες να απαιτούν ιατρικά πιστοποιητικά από τα μοντέλα, ειδικά όσον αφορά σε διατροφικές διαταραχές.

Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά απαγορεύσεων που έχουν επιβληθεί φέτος στη Βρετανία:

  • Τον Ιούλιο, διαφήμιση της Marks & Spencer αποσύρθηκε καθώς το μοντέλο κρίθηκε «ανθυγιεινά αδύνατο».

  • Η Next είδε διαφήμιση για skinny jeans να απαγορεύεται λόγω παρουσίας μοντέλου με υπερβολικά λεπτά πόδια, όπως τονίστηκαν από γωνίες κάμερας και ρούχα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το κοινό άρχισε να αναρωτιέται, μέσω του BBC, γιατί δεν λαμβάνονται παρόμοια μέτρα για διαφημίσεις με μοντέλα που εμφανίζονται υπέρβαρα, με κάποιους να ζητούν ίσα μέτρα και σταθμά στην προβολή σωματότυπων στη μόδα και τα media.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ