Το franchise είναι μια επιχειρηματική συνεργασία στο πλαίσιο της οποίας μια επιχείρηση (δικαιοπάροχος) παραχωρεί σε μια άλλη (δικαιοδόχος) το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το εμπορικό της σήμα, την τεχνογνωσία και το επιχειρηματικό της μοντέλο έναντι οικονομικού ανταλλάγματος.
Στο πεδίο της πολιτικής, για franchise μπορεί άνετα να γίνει λόγος όταν ένας πολιτικός επιχειρεί να εμφανιστεί ως εγχώριος εκπρόσωπος ενός επιτυχημένου ξένου ηγέτη. Για παράδειγμα, όταν Βελόπουλος και Λατινοπούλου ανταγωνίζονται για την προβολή τους ως εκπροσώπων του τραμπισμού στην Ελλάδα. Στο μεταξύ κανένας από τους δύο δεν εθεάθη κοντά στην Κίμπερλι Γκιλφόιλ σε κάποια από τις συνάξεις που έγιναν μετά την άφιξή της στην Αθήνα. Το ίδιο ισχύει και για τον Πάνο Καμμένο που διαφήμιζε κολητιλίκι με την πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα.
Μετά τη νίκη του Ζ. Μαμντάνι στις δημοτικές εκλογές στη Νέα Υόρκη, όπως είναι αναμενόμενο, υπάρχει διάθεση για ταύτιση μαζί του στον προοδευτικό χώρο. Ο πρώτος που εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την εκλογική νίκη ενός πολέμιου της ολιγαρχίας όπως τον περιέγραψε ήταν ο Αλέξης Τσίπρας. Ακολούθησαν ο Σ. Φάμελλος, ο Αλ. Χαρίτσης, o Στ. Κασελάκης και ο Χ. Δούκας. Αντίθετα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι αυτή την εξέλιξη.
Το marketing για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα είναι ιδιαίτερα επιθετικό. Τη μια γίνεται διαρροή για τον τίτλο, την άλλη δίνεται στη δημοσιότητα ένα απόσπασμα του προλόγου, την άλλη βλέπει το φως το εξώφυλλο. Οπως όλα δείχνουν, έχει επενδύσει πολύ στο συγγραφικό του εγχείρημα. Οι αρχικές συμφωνίες, πάντως, που είχε κάνει με την Καθημερινή και το ΒΗΜΑ για προδημοσιεύσεις, σύμφωνα με τις πληροφορίες της στήλης, ακυρώθηκαν. Δέχθηκε πιέσεις και από άλλες πλευρές και το φοβήθηκε. Στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου θα “ανέβουν” αποσπάσματα.
Όσοι παρακολούθησαν τη συνέντευξη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κ. Πιερρακάκη στην εκπομπή “Στο Κέντρο” του Γ. Κουβαρά (Ertnews) κατάλαβαν γιατί του ανατέθηκε η πολιτική διαχείριση της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ. “Η επικοινωνία είναι κομμάτι της μεταρρύθμισης” στη δική του αντίληψη και αυτό σημαίνει ότι πριν νομοθετηθούν οι αλλαγές θα πρέπει να προηγείται εξαντλητική διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους, εν προκειμένω με τις τοπικές κοινωνίες. Εξήγησε πχ ότι θα μπορούσαν να παραδίδονται δέματα σε σημεία όπως τα σουπερμάρκετ και, γενικώς, να βρεθούν λύσεις για να καθησυχαστούν οι πολίτες στην περιφέρεια και ειδικά στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Η άποψή του ότι οι υπουργοί έχουν ευθύνη να ενημερώνουν τους βουλευτές είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους έχει υψηλή δημοτικότητα στο εσωτερικό της ΚΟ της ΝΔ. Δικαιολόγησε τις αντιδράσεις των βουλευτών για το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ και τις απέδωσε στην ελλιπέστατη ενημέρωση. Ο ίδιος δεν αγνοεί τις ανησυχίες και τις ευαισθησίες των βουλευτών και γι αυτό έχει αποφύγει τα σκούρα μέχρι τώρα.

