ΑρχικήΕπικαιρότηταΘέμα στον Observer το κακόγουστο άγαλμα της Κάλλας- «Η Γκάντι με τακούνια;»

Θέμα στον Observer το κακόγουστο άγαλμα της Κάλλας- «Η Γκάντι με τακούνια;»

Τον γύρο του κόσμου κάνουν τα σχόλια και οι αντιδράσεις για το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας έξω από το Ηρώδειο.

Εκτενές ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στους πολίτες το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας που αποκαλύφθηκε στις 8 Οκτωβρίου από τον Κώστα Μπακογιάννη φιλοξενεί η βρετανική εφημερίδα The Observer.

«Δράμα στη ζωή, δράμα και μετά θάνατον», σχολιάζει ο Observer, μιλώντας για το άγαλμα της μεγάλης ντίβας.

Το δημοσίευμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει, επισημαίνοντας ότι «Το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τα πιο αγνοημένα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, έχει επικριθεί ότι είναι κιτς, ακατάλληλο και, ακόμη χειρότερα, δεν μοιάζει με τη “La Divina”».

O Observer, αναφέρει στο ρεπορτάζ ότι από τη στιγμή που το άγαλμα της Κάλλας αποκαλύφθηκε, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με καυστικά και χιουμοριστικά σχόλια.

Μάλιστα αναφέρει ότι άλλοι το αποκαλούν «Η Ίντιρα Γκάντι με τακούνια» ή ως ένα αγαλματίδιο Όσκαρ χωρίς τη λάμψη του Χόλιγουντ.

Στο ρεπορτάζ γίνεται αναφορά στην Αθηνά Λίτη που φιλοτέχνησε το άγαλμα της Κάλλας, από πού το εμπνεύστηκε και ότι έχει πάρει την έκκριση από την Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων και το ΚΑΣ.

O Observer φιλοξενεί και δήλωση του Μιχάλη Μουσσού, τον οποίο παρουσιάζει ως πρώην τραγουδιστή της όπερας και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, ο οποίος αναφέρει ότι το μεγαλύτερο αμάρτημα του αγάλματος είναι η λάθος στάση που έχει δοθεί.

«Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους », είπε, σημειώνοντας ότι αν  το κάνει αυτό θα «μπλοκάρει την παραγωγή φωνής».

«Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την απελευθέρωση της φωνής», είπε. «Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει, στην πραγματική ζωή, στη στάση που είχε σχεδιάσει η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθεί να παίξει με σπασμένο βιολί».

To χρονικό

Τα αποκαλυπτήρια έγιναν την περασμένη Παρασκευή στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου (αλσύλλιο Ροβέρτου Γκάλι) από τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, τον υφυπουργό Πολιτισμού Νίκο Γιατρομανωλάκη και την πρόεδρο του Ελληνικού Συλλόγου «Μαρία Κάλλας», Λιάνα Σκουρλή, που είχε την πρωτοβουλία για την εξεύρεση χορηγών και την τοποθέτησή του.

Ξένισε, είναι η αλήθεια, η μπρούτζινη ντίβα σε εκτυφλωτικό χρυσό, που φιλοτέχνησε η γνωστή εικαστικός Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, βραβευμένη, και με πλούσια εκθεσιακή δραστηριότητα. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Λίτη δημιουργεί χρυσά γλυπτά, έχουμε δει και την ενότητα «Η Α. Λίτη στη χώρα των θαυμάτων».

«Αυτή είναι η δική μου Κάλλας», δήλωσε η εικαστικός στα κανάλια, διεκδικώντας από την πλευρά της το δικαίωμα ενός καλλιτέχνη να «μεταφράζει» τον κόσμο με τα δικά του μάτια.