ΑρχικήΕπικαιρότητα«Αδειάζει» τον Ταχιάο η ΑΒΑΞ για τη σήραγγα στη γραμμή 4 του...

«Αδειάζει» τον Ταχιάο η ΑΒΑΞ για τη σήραγγα στη γραμμή 4 του Μετρό: «Προβλέπεται στις μελέτες, είναι βοηθητική σήραγγα»

Η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A. προχώρησε σε διευκρινίσεις σχετικά με την κατασκευή της σήραγγας στη Γραμμή 4 του Μετρό στην περιοχή της Λεωφόρου Κατεχάκη, απαντώντας στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ακόμη και σε επίπεδο Βουλής.

Στην ανακοίνωσή της, η κοινοπραξία επισημαίνει ότι η σήραγγα μήκους 160 μέτρων, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης, ήταν εξαρχής προβλεπόμενη στις μελέτες του έργου και αποτελεί βοηθητική σήραγγα, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις περί αστοχίας ή σφάλματος στον σχεδιασμό.

Διαφορετική προσέγγιση, όχι ασφάλειας ή θέσης

Εντύπωση, ωστόσο, προκάλεσε το γεγονός ότι ακόμη και ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ, ανέφερε ότι έδωσε εντολή στην κοινοπραξία για αποκατάσταση του ζητήματος.

Απαντώντας, η κοινοπραξία ξεκαθαρίζει ότι το μόνο διαφορετικό στοιχείο που προέκυψε αφορά την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής και όχι σφάλμα θέσης ή ζήτημα ασφαλείας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η διαφοροποίηση αφορούσε αποκλειστικά τη σειρά εκτέλεσης των εργασιών και όχι την τοποθέτηση της σήραγγας σε λανθασμένο σημείο ή οποιοδήποτε άλλο κατασκευαστικό ή τεχνικό πρόβλημα».

Τι αναφέρει η ΑΒΑΞ για την σήραγγα:

  • Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.
  • Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Από την αλληλογραφία τής αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.
  • Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.
  • Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό» δηλώνουν πηγές της ΑVAX.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ