ΑρχικήΕπικαιρότηταΑμερικανικό fund «μπήκε» στο skroutz

Αμερικανικό fund «μπήκε» στο skroutz

Τα… χέρια με το Skroutz, το τέταρτο πιο δημοφιλές site στην Ελλάδα μετά τα Google, Facebook και YouTube, με έξι εκατομμύρια πελάτες, περισσότερα από 4.500 συνεργαζόμενα e-καταστήματα και 10 εκατομμύρια προϊόντα, έδωσε το CVC, ενισχύοντας περαιτέρω την ήδη σημαντική παρουσία του στο εγχώριο επιχειρείν.

Από το 2017, άλλωστε, που «πάτησε» σε ελληνικό έδαφος εξαγοράζοντας το Metropolitan Hospital, μέχρι σήμερα, που αποκτά μειοψηφική συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του Skroutz, το αμερικανικό fund «μετρά» ουκ ολίγες τοποθετήσεις σε ελληνικές εταιρείες.

Πιο αναλυτικά, περισσότερο… δραστήριο εμφανίζεται στον χώρο της υγείας, αποκτώντας μερικά από τα πλέον σημαντικά ιδιωτικά νοσοκομεία στην Αθήνα, όπως το Iaso General (κατόπιν Metropolitan General), το Υγεία – συμπεριλαμβανομένων των μαιευτικών κλινικών Λητώ και Μητέρα – αλλά και την Creta InterClinic στη μεγαλόνησο.

«Η συνέχιση της λειτουργίας της Creta InterClinic από τους ανθρώπους, που την καθιέρωσαν στη σημερινή της θέση στην αγορά, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας με το Hellenic Healthcare Group (σ.σ. εξυπηρετεί τα συμφέροντα του CVC στην Ελλάδα), αναμένεται να δώσουν νέες προοπτικές ανάπτυξης και περαιτέρω βελτίωσης των υπηρεσιών, που παρέχει στους ασθενείς της Κρήτης», ανέφερε η ανακοίνωση.

Το ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο, που διεκδικεί στο κομμάτι της ιδιωτικής περίθαλψης, είναι, ίσως, ένας από τους λόγους, που κάνει παράγοντες της αγοράς να μιλούν για σύγκρουση συμφερόντων, όσον αφορά στο ενδεχόμενο απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής. Υπενθυμίζεται ότι το CVC έχει καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά του 80% του ασφαλιστικού «βραχίονα» της Εθνικής Τράπεζας, διαδικασία, που, όπως όλα δείχνουν, θα μετατεθεί έως τα τέλη του 2021.

Προσφάτως, πάντως, το fund εισήλθε και στον τουριστικό κλάδο, αποκτώντας τις μαρίνες, που κατείχε στην Ελλάδα ο Όμιλος Dogus. Πρόκειται για αυτές των Φλοίσβου, Ζέας, Λευκάδας και Κέρκυρας, τα ποσοστά των οποίων απέκτησαν οι Τούρκοι μετά από σχετικές συμφωνίες με τη Lamda Development και τον Όμιλο Κυριακούλη.

Ποσοστό ακόμη και στη Formula1

Στις πλέον εντυπωσιακές τοποθετήσεις του CVC, πάντως, συγκαταλέγεται αυτή στη Formula1, που πραγματοποιήθηκε το 2006 και κράτησε τουλάχιστον μία 10ετία, προτού τελικά πουλήσει το ποσοστό της (35,5) στη Liberty Media.

Από την ίδρυση της το 1981 έως και σήμερα οι Αμερικάνοι έχουν επενδύσει κεφάλαια άνω των 134 δισ. δολαρίων παγκοσμίως, υλοποιώντας περισσότερες από 300 επενδύσεις, ενώ σήμερα διαχειρίζεται assets αξίας άνω των 82 δισ. δολαρίων, διατηρώντας γραφεία σε 23 χώρες σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική.

Skroutz: Από τη Dionic στη CVC

 Το ποσό των 10 εκατ. ευρώ υποχρεώθηκαν να δώσουν το 2018 οι ιδρυτές του Skroutz, Γιώργος Αυγουστίδης, Βασίλης Δήμος και Γιώργος Χατζηγεωργίου, για να αγοράσουν το 50% της εταιρείας, που είχαν μεταβιβάσει το 2006 στην Dionic έναντι μόλις 300.000 ευρώ.

Πιο αναλυτικά, η ηγετική ομάδα άσκησε το δικαίωμα πρώτης προτίμησης, που έτσι και αλλιώς προβλεπόταν στη συμφωνία, ήτοι να επαναγοράσουν οι ίδιοι το επίμαχο ποσοστό, έχοντας την υποστήριξη της Southbridge Europe Mezzanine. Η κίνηση αυτή είχε ως συνέπεια να «φουσκώσουν» οι υποχρεώσεις το επίμαχο διάστημα – από 2,1 εκατ. ευρώ σε περίπου εννέα εκατ. ευρώ, με τον τζίρο, ωστόσο, να ξεπερνά τα 12 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση του CVC φέρεται να προσεγγίζει το εν λόγω ποσό, με την εταιρεία να προσδοκά ότι μέσω της νέας συνεργασίας υα μπορέσει να διευρύνει τις δυνατότητες της για περαιτέρω ανάπτυξη και καινοτομία στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ, ταυτόχρονα, θα ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, που κλείνοντας τα 15 χρόνια από τη δημιουργία του Skroutz, κάνουμε ένα νέο βήμα στην ιστορία της εταιρείας. Η συμφωνία μας με το CVC Capital Partners είναι αποτέλεσμα μιας δυναμικής πορείας ετών και συνεχούς προσπάθειας για εξέλιξη. Έρχεται δε, σε μία σημαντική στιγμή για την εταιρεία, προκειμένου να εξελιχθούμε ακόμα περισσότερο, βελτιστοποιώντας την αγοραστική εμπειρία των χρηστών, παρέχοντας, ταυτόχρονα, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τα συνεργαζόμενα καταστήματα», σχολιάζει ο Γιώργος Χατζηγεωργίου.