Από την ερχόμενη εβδομάδα, οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν το Δημόσιο μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος μιλώντας στην ΕΡΤ.
Η νέα διαδικασία αξιολόγησης των κρατικών υπηρεσιών από τους πολίτες τίθεται σε λειτουργία την Τρίτη ή Τετάρτη, μέσω του gov.gr, δίνοντας σε περίπου 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένους πολίτες στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε μία ευρεία έρευνα ικανοποίησης.
Οι ερωτήσεις, που κυμαίνονται μεταξύ 40 και 50, καλύπτουν υπηρεσίες της κεντρικής κυβέρνησης (ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΑΑΔΕ, gov.gr), καθώς και τοπικές και περιφερειακές υπηρεσίες, όπως καθαριότητα, πράσινο, παιδικές χαρές, φωτισμός κ.ά.
Η συμμετοχή θα γίνεται μέσω μοναδικής ταυτοποίησης με κωδικούς Taxisnet, ώστε να εξασφαλιστεί ότι κάθε πολίτης απαντά μόνο μία φορά. Οι απαντήσεις θα διαχωρίζονται από το φυσικό πρόσωπο και θα επεξεργάζονται αθροιστικά και ανώνυμα, δημιουργώντας μια εικόνα για την απόδοση του Δημοσίου σε πραγματικό χρόνο.
Ο κ. Λιβάνιος επεσήμανε ότι τα αποτελέσματα θα είναι δημόσια και προσβάσιμα, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα, επιτρέποντας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να εστιάσουν εκεί όπου εντοπίζονται προβλήματα. Η έρευνα θα επαναλαμβάνεται δύο φορές το χρόνο, Απρίλιο–Μάιο και Οκτώβριο–Νοέμβριο, με σκοπό τη σύγκριση επιδόσεων και την ενίσχυση της λογοδοσίας.
Σχετικά με την εσωτερική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, ο Υπουργός ανέφερε πως έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην ποιοτική κλιμάκωση των βαθμολογιών, ενώ πλέον χρησιμοποιούνται εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τη διασφάλιση αξιοκρατίας και διαφάνειας στις εσωτερικές αξιολογήσεις.
«Το νέο εργαλείο είναι ένα ισχυρό κανάλι ανάδρασης από τους πολίτες για τις υπηρεσίες που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λιβάνιος.