ΑρχικήΕπικαιρότηταΕΡΤ: Πενιχρά τα έσοδα της από διαφημίσεις το 2018

ΕΡΤ: Πενιχρά τα έσοδα της από διαφημίσεις το 2018

Τα έσοδα της ΕΡΤ από τις διαφημίσεις ήταν πενιχρά με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωση η εταιρεία.

Συγκεκριμένα, τα ενοποιημένα έσοδα ήταν 194,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις τα 13 εκατ. ευρώ ήταν έσοδα από διαφημίσεις. Αντίθετα, τα 181,5 εκατ. ευρώ αφορούσαν έσοδα από το ανταποδοτικό τέλος που καταβάλλουν υπέρ της ΕΡΤ οι καταναλωτές της ΔΕΗ.

Πιο αναλυτικά, οι οικονομικές καταστάσεις του 2018 για την ΕΡΤ έδειξαν μικρή αύξηση εσόδων της τάξης του 2%. Ανήλθαν σε 194,5 εκατ. ευρώ, έναντι 190,8 εκατ. ευρώ το 2017. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των εσόδων αποδόθηκε από τη διοίκηση της επιχείρησης στα αυξημένα έσοδα από τους αγώνες ποδοσφαίρου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΡΤ, η μεγαλύτερη αύξηση εσόδων προήλθε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου που διεξήχθη το καλοκαίρι του 2018 στη Ρωσία. Η ΕΡΤ αν και ξόδεψε 10 εκατ. ευρώ για τα σχετικά δικαιώματα, είχε έσοδα πέρυσι ύψους 4 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τα έσοδα, οι ορκωτοί λογιστές της εταιρείας αμφισβητούν το ύψος τους, καθώς φέρεται ότι η ΔΕΗ δεν αποδίδει στην ΕΡΤ το ακριβές ύψος του ανταποδοτικού τέλους που εισπράττει, καθώς αναφέρουν ότι «η μη είσπραξη μέρους των απαιτήσεων από το ανταποδοτικό τέλος ανέρχεται στα 99,8 εκ. ευρώ».

Από την άλλη πλευρά, παρά την αύξηση των εσόδων, τα λειτουργικά κέρδη της ΕΡΤ μειώθηκαν στα 95,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση κατά περίπου 5% σε σχέση με το 2017. Επίσης, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 47,6 εκατ. ευρώ, έναντι 61,8 εκατ. ευρώ (μείωση κατά 23%) κυρίως ως αποτέλεσμα της αύξησης των αποσβέσεων.

Για το 2019, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, ο ισολογισμός της εταιρείας θα επιβαρυνθεί με περίπου 69 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε αποζημιώσεις εργαζομένων και ασφαλιστικών εισφορών, για το κλείσιμο της εταιρείας το 2013.