ΑρχικήΕπικαιρότηταΗ προφητική έκθεση του 2017 που προμήνυε την καταστροφή- Τι πρότειναν οι...

Η προφητική έκθεση του 2017 που προμήνυε την καταστροφή- Τι πρότειναν οι πραγματογνώμονες μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο

Το πόρισμα πραγματογνωμόνων του ΑΠΘ, μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, που έδειχνε όλα τα στραβά, αποκαλύπτει η «Καθημερινή».

Ειδικότερα, η εφημερίδα «Καθημερινή» αποκαλύπτει ότι, μεταξύ άλλων, το ΑΠΘ πρότεινε για ασφαλείς μετακινήσεις με τρένο ραδιοεπικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς με πιο «δομημένο τρόπο, ανάλογο με αυτόν που γίνεται στις αεροπορικές μεταφορές και σε άλλα σιδηροδρομικά δίκτυα», εγκατάσταση και λειτουργία του ETCS, του συστήματος προστασίας που έχει εφαρμογή στην ΕΕ, ανάταξη της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης σε όλα τα τμήματα των σιδηροδρομικών αξόνων.

Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, η τεχνική έκθεση μπορεί να χαρακτηριστεί «προφητική».

Έξι χρόνια μετά, το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί και η επικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς, όπως αποκαλύπτουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που έγιναν γνωστά, δεν γίνεται με δομημένο τρόπο.

Στα χέρια της ανακρίτριας τα ηχητικά ντοκουμέντα

Στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο – ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.

Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια παράλληλα καλεί για καταθέσεις ξανά τα εμπλεκόμενα, έως τώρα, πρόσωπα για συμπληρωματικές καταθέσεις.

Μπάρες με μανιβέλα στον Άγιο Στέφανο

Εν τω μεταξύ, αυτοψίες σε επικίνδυνα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας έκανε η ΕΡΤ. Μεταξύ άλλων, βρέθηκε στον Άγιο Στέφανο και παρουσίασε τα κακώς κείμενα σε μη υπογειοποιημένες διαβάσεις πλησίον του αστικού ιστού, ο οποίες φυλάσσονται από εταιρείες security!

Eν έτει 2023, οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν χειροκίνητα, με μανιβέλα, ενώ την ευθύνη σε πολλές διαβάσεις δεν την έχουν έμπειροι σιδηροδρομικοί αλλά υπάλληλοι εταιρειών ασφαλείας.

Σε φυλασσόμενη διάβαση στον Άγιο Στέφανο, οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν με χειροκίνητο σύστημα ασφαλείας κάθε φορά που περνάει κάποιο τρένο ή συρμός του Προαστιακού.

Στον Αυλώνα υπάρχει ένα απαρχαιωμένο σύστημα που ειδοποιεί τον υπάλληλο της εταιρείας ότι πλησιάζει τρένο στη σιδηροδρομική διάβαση με τον άναμμα ενός λαμπτήρα πυράκτωσης. Στον Άγιο Στέφανο δεν υπάρχει ούτε αυτό το σύστημα!

Τι υπάρχει; Ένας υπάλληλος εταιρείας security, με εκπαίδευση μόλις 2 μηνών, ο οποίος μιλάει μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη και όταν πλησιάζει η αμαξοστοιχία κατεβάζει τις μπάρες.

Όπως αποκαλύπτεται, οι ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας είναι κυριολεκτικά τεράστιες.