ΑρχικήΕπικαιρότηταΝέες καταγγελίες για «μαϊμού» εκπτώσεις εις βάρος της Shein

Νέες καταγγελίες για «μαϊμού» εκπτώσεις εις βάρος της Shein

Η Shein βρίσκεται και πάλι στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών αρχών με την ΕΕ να κατηγορεί την κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου για παραβιάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Η ΕΕ καταλογίζει στη Shein, πως οι «μαϊμού» εκπτώσεις και το επιθετικό μάρκετινγκ παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η ΕΕ έχει δώσει στον κινεζικό κολοσσό προθεσμία ενός μήνα για να απαντήσει στις αιτιάσεις της, διαφορετικά απειλεί με πρόστιμα στη βάση των πωλήσεων που καταγράφει στις χώρες της ΕΕ, όπου έγιναν οι παραβιάσεις.

«Είναι τώρα στο χέρι της Shein να αναλάβει δράση, να σεβαστεί τους κανόνες και να ευθυγραμμίσει πλήρως τις πρακτικές της με τα καταναλωτικά πρότυπα της ΕΕ», δήλωσε ο επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ Μάικλ ΜακΓκραθ.

Εκπρόσωπος της εταιρίας διευκρίνισε πως «προτεραιότητά μας παραμένει η διασφάλιση ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μπορούν να έχουν μια ασφαλή, αξιόπιστη και ευχάριστη εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών».

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι δήλωσαν τη Δευτέρα ότι η έρευνα που διεξήχθη διαπίστωσε «ένα ευρύ φάσμα πρακτικών με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των αγορών τους στη Shein και οι οποίες παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ».

Αυτό περιελάμβανε παραπλανητικές πληροφορίες, παραπλανητικές ετικέτες προϊόντων, παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας και κρυφά στοιχεία επικοινωνίας. Διαπίστωσε επίσης περιπτώσεις μαϊμού εκπτώσεων – όπως μειώσεις τιμών που δεν βασίζονταν στις πραγματικές προηγούμενες τιμές – καθώς και ψεύτικες προθεσμίες για να πιεστούν οι καταναλωτές να αγοράσουν.

Η ΕΕ ζήτησε, παράλληλα, από τη Shein να διασφαλίσει ότι οι κριτικές και οι αξιολογήσεις των προϊόντων της «δεν παρουσιάζονται στους καταναλωτές με παραπλανητικό τρόπο».

«Όλες οι εταιρείες που απευθύνονται στους καταναλωτές της ΕΕ πρέπει να τηρούν τους κανόνες μας. Η σημερινή ενέργεια στέλνει ένα σαφές μήνυμα: δεν θα διστάσουμε να θέσουμε τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου προ των ευθυνών τους, ανεξάρτητα από τον τόπο όπου εδρεύουν», δήλωσε ο ΜακΓκραθ.

Εκπρόσωπος της Shein δήλωσε ότι η εταιρία συνεργάζεται εποικοδομητικά με τις εθνικές αρχές καταναλωτών και την Κομισιόν προκειμένου να αποδείξει τη δέσμευσή της για συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς της ΕΕ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Shein έχει δεχθεί και στο παρελθόν πυρά για τις επιχειρηματικές της πρακτικές – με μια έκθεση του BBC τον Ιανουάριο να αποκαλύπτει ότι ορισμένοι υπάλληλοι εργάζονταν 75 ώρες την εβδομάδα, κατά παράβαση της κινεζικής εργατικής νομοθεσίας.

 

Πηγή: dnews.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ