ΑρχικήΕπικαιρότηταΠοια είναι η «Παναγιά η Γκέισα» και η «Παναγιά η Ινδιάνα» που...

Ποια είναι η «Παναγιά η Γκέισα» και η «Παναγιά η Ινδιάνα» που έδειξε ο Βελόπουλος

Ο Κυριάκος Βελόπουλος ρωτήθηκε στο ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών εάν είναι η πίστη του εκείνη που ορίζει την ατζέντα της «Ελληνικής Λύσης».

Εκείνος απάντησε με δύο απεικονίσεις της Παναγίας που συναντά κανείς στο βιβλίο Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού: την «Παναγία την Γκέισα» και την «Παναγία την Ινδιάνα», όπως είπε.

Όταν εμφάνισε τις δύο εικόνες στον τηλεοπτικό αέρα, σχολίασε: «Είναι σε βιβλία 3ης Δημοτικού. Δεν είναι πρόστυχο; Δεν είναι χριστιανοφοβία; Γιατί δεν το καταγγέλλει κανείς; Σε παιδάκια δημοτικού αυτά. Γκέισα, πόρνη –συγγνώμη για τη φράση– Παναγιά. Δεν είναι ντροπή αυτό;». Απαντώντας στο ερώτημα του Αντώνη Σρόιτερ, ο Κυριάκος Βελόπουλος είπε: «Τις πολιτικές μας θέσεις τις υπαγορεύουν οι παραδόσεις της χώρας μας. Ο ψευτοπροοδευτισμός με βρίσκει απέναντι. Έχετε μπερδέψει την πρόοδο με τα «παρά φύσιν ζειν».

Ποια είναι η «Παναγία η Γκέισα» και τι γράφει το βιβλίο της Γ’ Δημοτικού

Στη σελίδα 56 του βιβλίου Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού, οι μαθητές συναντούν τις δύο απεικονίσεις της Παναγίας, στην ενότητα για τη γιορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Ειδικότερα, για την «Παναγία την Ινδιάνα», το βιβλίο συνοδεύει τον πίνακα με ένα ποίημα του Τζιάνι Ροντάρι «Φλυαρίες ανάμεσα στον ουρανό και τη γη», το οποίο λέει:

«Να ένας Ινδιάνος μες στη φάτνη. Κάτ’ απ’ τ’ αστέρι, δίπλα στον βοσκό;
πλάι στο θείο, νιογέννητο μωρό; Μα εκείνος δεν ακούει, δεν απαντάει. Κουράστηκε. Ταξίδι μακρινό… Γυρίζει, τους κοιτάει, χαμογελάει,
– Γκρίζε αητέ, να φύγεις απ’ τη φάτνη. Πάρ’ το τσεκούρι σου και δρόμο από δω. Τι θέση μπορεί να ’χει ένας Ινδιάνος χαμόγελο αγάπης, τρυφερό. Ίσως να άκουσε το μήνυμα της φάτνης κι έτρεξε να ’ρθει τόσο βιαστικά, να πει σε όλους μας μ’ αυτό το χαμογέλιο: «Ειρήνη, αδέλφια, κι αγάπη στην καρδιά».

Οι στόχοι του μαθήματος το βιβλίο της Γ’ Δημοτικού

Όπως αναφέρεται στην εισαγωγή του μαθήματος, «στην Γ΄ Δημοτικού που αποτελεί μέρος του Α΄ θεματικού κύκλου οι θεματικές ενότητες αφορούν την γνωριμία με σύμβολα, εικόνες, γιορτές, τελετουργίες και έθιμα, και την προσέγγιση ιερών προσώπων που οργανώνονται, μέσω βιβλικών αφηγήσεων και θρησκευτικών ιστοριών, γύρω από τις καθημερινές εμπειρίες των παιδιών τις οποίες έχουν τη δυνατότητα να συσχετίσουν σε προσωπικό επίπεδο. Το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται ένα ταξίδι στον κόσμο της θρησκείας με οδηγό τις εικόνες, τις περιγραφές, τα πρόσωπα και τις ιστορίες που υπάρχουν μέσα στις σελίδες του Φακέλου Υλικού. Στην πορεία των μαθημάτων οι μαθητές θα ανακαλύψουν την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση αλλά και κάποια στοιχεία από την παράδοση άλλων θρησκειών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και θα κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να ζούμε όλοι μαζί στον όμορφο κόσμο που μας χάρισε ο Θεός».
Αφού ολοκληρώσουν την ενότητα, οι μαθητές καλούνται να κάνουν μία σειρά από δραστηριότητες με αφορμή όσα διδάχθηκαν. Δημιουργούν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή τους με τραγουδάκια, παρατηρούν και μαθαίνουν για το πίνακα «Τα Κάλαντα» του Νικολάου Λύτρα που βρίσκεται λίγες σελίδες μετά, κατασκευάζουν στολίδια, μπορούν να οργανώσουν κάποια επίσκεψη σε ίδρυμα για να πουν τα κάλαντα, αναζητούν τα χριστουγεννιάτικα έθιμα του τόπου τους.
Με πληροφορίες από athens voice

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ