ΑρχικήΕπικαιρότηταΣυντριβή Antonof: Γιατί ο πιλότος ήθελε να γυρίσει στη Σερβία

Συντριβή Antonof: Γιατί ο πιλότος ήθελε να γυρίσει στη Σερβία

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες γύρω από την περιοχή της Καβάλας όπου κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, πληθαίνουν τα ερωτήματα για το φορτίο που μετέφερε και για το αν ήταν υποχρεωτική η δήλωσή του.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το αεροπλάνο ήταν ουκρανικό, με οκτώ άτομα πλήρωμα που βρήκαν ακαριαίο θάνατο. Το αεροσκάφος είχε μισθωθεί από σερβική ιδιωτική εταιρεία για να μεταφέρει πυρομαχικά στο Μπαγκλαντές. Ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της Νις της Σερβίας και στη διαδρομή αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα. Λίγη ώρα μετά την ενημέρωση προς τις ελληνικές αρχές του κυβερνήτη του σκάφους, συνετρίβη.

Το αδήλωτο φορτίο και η μοιραία απόφαση

Το σχέδιο πτήσης έγραφε επικίνδυνο φορτίο. Το τι είναι επικίνδυνο φορτίο δεν το αναφέρει. Συνήθως γράφει κατηγορία 2,4 που βάση του διεθνούς οργανισμού πολιτικής αεροπορίας, το 2,4 αναφέρεται σε εκρηκτικές ύλες, σε πυρομαχικά” σημείωσε στο κεντρικό δελτίο του OPEN ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών δυστυχημάτων.

Το γεγονός ότι το Antonov κουβαλούσε αδήλωτο οπλισμό, μπορεί να αποτελεί και την απάντηση στο ερώτημα γιατί ο κυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου πως θα επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης, μόλις διαπίστωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα.



“Αν ήμουν εγώ πιλότος, με τέτοιο φορτίο δεν θα κατέβαινα στην Ελλάδα. Όχι για κανέναν άλλον λόγο, αλλά γιατί η γραφειοκρατία για να το αποδεσμεύσεις στη συνέχεια μπορεί να πάρει μήνες” σημείωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Στρατιωτικοί κύκλοι προσθέτουν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ότι ο χειριστής του αεροσκάφους έχασε πολύτιμο χρόνο με την επιλογή του να κινηθεί μέχρι στα ανοιχτά του Αγίου Όρους και να πραγματοποιήσει αναστροφή, παρότι το πρόβλημα στον τέταρτο κινητήρα διαπιστώθηκε νωρίτερα. Γνώριζε ότι τη στιγμή εκείνη, βάσει των κατασκευαστικών οδηγιών, είχε 12 λεπτά για να προσγειώσει το αεροσκάφος. Εκείνος χρειάστηκε 20 λεπτά μόνο για να κάνει την αναστροφή.

Ο πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επεσήμανε πως αν οι χειριστές επέλεγαν να πάνε στην Καβάλα, δηλαδή στην ασφαλέστερη και κοντινότερη περιοχή, θα μπορούσαν να προσγειώσουν το Antonov στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης.