ΑρχικήΕπικαιρότηταΤέμπη: Η ΡΑΣ είχε πιστοποιήσει ως ικανό τον σταθμάρχη την 01-02 -...

Τέμπη: Η ΡΑΣ είχε πιστοποιήσει ως ικανό τον σταθμάρχη την 01-02 – Ρετσινάς: «Το αυτόματο σύστημα λειτουργεί κανονικά, αυτός δεν ήξερε»

Πώς έγινε σταθμάρχης με τη βούλα της ΡΑΣ ο προφυλακισμένος κατηγορούμενος. 

Σύμφωνα με την απολογία του επιθεωρητή, ο σταθμάρχης πιστοποιήθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Συγκεκριμένα λέει ο επιθεωρητής/επόπτης του σταθμάρχη στην απολογία του: «Πιστοποιήθηκε με πιστοποιήθηκε με εξετάσεις ικανός ως σταθμάρχης και από τις 26 Ιανουαρίου 2023 έως τις 31 Ιανουαρίου 2023 εργαζόταν νυχτερινός ως ενισχυτικός στο σταθμό της Λάρισας (μαθητεία δίπλα στους σταθμάρχες). Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 ανέλαβε καθήκοντα ως πιστοποιημένος και ικανός από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ανέλαβε κανονικά τα καθήκοντά του».

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος ήθελε διακαώς να γίνει σταθμάρχης πριν πάρει σύνταξη και γι’ αυτό έδωσε εξετάσεις. Στη Λάρισα ακούγονται ήδη πληροφορίες για το παρασκήνιο και την υποστήριξη που είχε ο 60χρονος σε αυτή του την προσπάθεια.

Ο επιθεωρητής Λάρισας που έβγαλε τις βάρδιες για τη μοιραία νύχτα, στην πρώτη του κατάθεση στην ανακρίτρια επέρριψε ευθύνες για την τραγωδία τόσο στον 59χρονο όσο και στους δύο σταθμάρχες που έπρεπε να ήταν στο πόστο τους μέχρι τις 11 το βράδυ.

«Μεταξύ 22:00 και 23:00, υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον Π. ως αρχαιότερο την υπηρεσία. Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σ. ότι από την έναρξη της βάρδιας του ώρα 22:00 ήταν μόνος του διότι ούτε ο Π. ούτε ο Χ. βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη. Γνωρίζω επίσης ότι ο κεντρικός σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων Ζήνδρος Γεώργιος έδωσε εντολή στο σταθμάρχη Π. να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα που είχε κάποια λεπτά καθυστέρησης», ανέφερε στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής Λάρισας».

Αποκαλύψεις έκανε ο Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών ΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, μιλώντας στο MEGA.

Ο κ. Ρετσινάς τόνισε ότι για το δυστύχημα φταίει και ο σταθμάρχης και ο επιθεωρητής αλλά και οι εταιρίες. Αναφορικά με την τηλεδιοίκηση του σταθμού της Λάρισας, είπε ότι λειτουργεί άψογα. Ο ΟΣΕ την παρέλαβε προς χρήση τον Νοέμβριο του 2022. Ο εν λόγω σταθμάρχης, είπε ο κ. Ρετσινάς δεν ξέρει να κάνει αυτόματη χάραξη. Δεν ξέρει να χαράζει δρομολόγια. Πατάς ένα κουμπί δεξιά κι ένα κουμπί αριστερά κι έτσι γίνεται η αυτόματη χάραξη εισόδου και εξόδου του τρένου. Κι αφού δεν ξέρει να το κάνει αφού εκπαιδεύτηκε, εγώ νομίζω ότι επειδή έχει και κάποιο ψυχικό θέμα το οποίο θα το δούμε μετά, πάει να κάνει χειροκίνητη. Χειροκίνητη σημαίνει ότι στον πίνακα επάνω για κάθε κλειδί έχω έναν διακόπτη. Γίνεται όμως αυτόματα. Όλες οι κινήσεις των σταθμαρχών από όλες τις βάρδιες έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί.

Η δυνατότητα της χάραξης δρομολογίων υπάρχει 24 ώρες το 24ωρο. Αυτός δεν ήξερε και πήγε να το κάνει χειροκίνητα, επιμείνει ο κ. Ρετσινάς και συμπληρώνει ότι εκείνη την ώρα είχε φύγει και ο συνάδελφός του ενώ εγώ αν είχα κάποιον άπειρο- και όχι μόνο άπειρο όπως αυτός- θα καθόμουν και δύο ώρες παραπάνω. Και συν τοις άλλοις έχει ήδη κάνει ένα λάθος γι αυτό ο άλλος οδηγός εξαναγκάστηκε σε οπισθοπορεία.