ΑρχικήΕπικαιρότηταΤέμπη: Νέα ηχητικά ντοκουμέντα από τη μοιραία νύχτα – Όλοι είχαν καταλάβει...

Τέμπη: Νέα ηχητικά ντοκουμέντα από τη μοιραία νύχτα – Όλοι είχαν καταλάβει εκτός από τον σταθμάρχη

Όλα δείχνουν ότι ο μηχανοδηγός της μοιραία αμαξοστοιχίας είχε καταλάβει την λανθασμένη πορεία του Intercity 62 αλλά δεν μπορούσε να το συνειδητοποιήσει.

Το φως της δημοσιότητας βλέπουν πληροφορίες που δείχνουν την προσπάθεια του να επικοινωνήσει με το εμπορικό τρένο για να διαπιστώσει σε ποια γραμμή βρισκόταν. Απ’ ότι φαίνεται μισή ώρα πριν το δυστύχημα, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε υποπέσει σε ένα ακόμη λάθος. Όπως προκύπτει από βίντεο ντοκουμέντο και συνομιλία, υποχρέωσε το τρένο σε οπισθοδρόμηση. Όταν ρωτήθηκε επίμονα από τον επιθεωρητή του τρένου για την απόφαση αυτή, έριξε την ευθύνη σε πρόβλημα λειτουργίας των «κλειδιών» του πίνακα κυκλοφορίας.

 

Στις αλλεπάλληλες επικοινωνίες που είχε ο κατηγορούμενος, για αρκετή ώρα μετά το δυστύχημα, εμφανιζόταν βέβαιος πως είχε οδηγήσει την αμαξοστοιχία από τη γραμμή της ανόδου.

 

Όπως αποκαλύπτεται, παρόμοιο λάθος με τα κλειδιά είχε καταγραφεί και περίπου μισή ώρα πριν τη φονική σύγκρουση, που σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο κατηγορούμενος, ήταν μόνος του καθώς είχε φύγει ο συνάδελφός του πριν τη λήξη της βάρδιας, όταν έφτασε η αμαξοστοιχία 2597, που εκτελούσε δρομολόγιο προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα.

Ο μηχανοδηγός διαπίστωσε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο σε λάθος θέση, με τον κατηγορούμενο να υποστηρίζει πως είχε γυρίσει τα κλειδιά που έπρεπε και αν και είχε την σωστή ένδειξη, αυτά βρίσκονταν σε παρακαμπτήριο.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης υποστήριξε: «Ο μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα ήταν οτι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή».

Μάλιστα σε άλλο σημείο φέρεται να ανέφερε πως αφού μπήκε η αμαξοστοιχία στη θέση της, γύρισε και το κλειδί που έπρεπε για το Intercity 62. «Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό», ανέφερε ο σταθμάρχης.

Ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας λίγη ώρα πριν την τραγωδία, είχε προσπαθήσει να τηλεφωνήσει σε συναδέλφους του, για να διαπιστώσει εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης.

 

 

Η οπισθοπορεία του προαστιακού

Στο βίντεο ντοκουμέντο αποτυπώνεται ο διάλογος του προφυλακισμένου σταθμάρχη με τον προϊστάμενο του προαστιακού Λάρισας, να τον ρωτά σε έντονο ύφος για την οπισθοπορεία.

Προϊστάμενος προαστικού Λάρισας: Λάρισα, ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία;

Προϊστάμενος προαστικού Λάρισας: Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία, για να ενημερώσω την υπηρεσία μου;

Κατηγορούμενος σταθμάρχης: Πάμε κανονικά στη γραμμή μόρτα.

Μηχανοδηγός προαστιακού: Ελευθερώσαμε, να κάνω μπροστά;

Κατηγορούμενος σταθμάρχης: Ναι, ναι, κάνε μπροστά, στη γραμμή μόρτα.

«Υπήρχαν προβλήματα και στον τοπικό σταθμό, ακούτε και τις συνομιλίες, πες μου γιατί κάνω μπρος, πες μου γιατί κάνω πίσω, δεν είναι μόνο ότι τα ακούτε, υπάρχει και εικόνα. Είχαν λάβει μία εντολή. Όταν κατάλαβαν ότι υπήρχε συνθήκη η οποία δημιουργούσε κινδύνους σταμάτησαν», σημείωσε ο πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, κ. Κώστας Γενιδούνιας.

Στο συγκεκριμένο απόσπασμα έχει καταγραφεί η συνομιλία μεταξύ μηχανοδηγού του προαστιακού και προϊσταμένου, που σχολιάζουν την στάση του 59χρονου.

 

 

Ανακριτική έρευνα

Με εντατικούς ρυθμούς, καλούνται στην Ανακρίτρια εν ενεργεία και συνταξιούχοι σιδηροδρομικοί, σε μια προσπάθεια να φωτιστούν οι πτυχές της ανείπωτης σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Ο δικηγόρος των συγγενών κ. Αλέξης Κούγιας υποστήριξε ότι «εμείς είμαστε ευχαριστημένοι από το ανακριτικό έργο, είναι εξαιρετικές οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα».

Είναι πιθανό να διευρυνθεί ο κύκλος των ατόμων στους οποίους θα αποδοθούν ευθύνες και δεν αποκλείεται να κληθούν για ανωμοτί καταθέσεις. Νέα πρόσωπα μπαίνουν στο κάδρο μετά και την απολογία του Σταθμάρχη, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ασκηθούν και νέες ποινικές διώξεις.