ΑρχικήΕπικαιρότηταΤέμπη: «Δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης την ώρα του δυστυχήματος»,...

Τέμπη: «Δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης την ώρα του δυστυχήματος», καταγγέλλει δικηγόρος επιζώντα

Σήμερα είναι η μέρα της απολογίας του σταθμάρχη, ο οποίος αντιμετωπίζει βαριές κατηγορίες, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κατηγορούμενος είχε λάβει προθεσμία την Πέμπτη και οδηγείται σήμερα Σάββατο στον ανακριτή.

 

Την ώρα που οι έλεγχοι συνεχίζονται για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο δικηγόρος ενός εκ των επιζώντων καταγγέλλει πως ο σταθμάρχης την μοιραία ώρα, δεν βρισκόταν στο πόστο του.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο Γιώργος Μπαρτζώκης, δήλωσε πως, ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν βρισκόταν στο σταθμό και πως στο σημείο βρισκόταν μόνο ο κλειδούχος. Σύμφωνα με όσα είπε ο δικηγόρος, την ώρα του δυστυχήματος, στις κλήσεις του σταθμάρχη υπήρχε οχλαγωγία και ακουγόταν μουσική. «Στα 100 μέτρα υπάρχει ένα καφέ που δεν είχε μουσική», είπε συμπληρώνοντας πως, «δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης. Φαίνεται ότι ο κλειδούχος ήταν στη θέση του σταθμάρχη και ο σταθμάρχης ήταν μακριά».

Είπε μάλιστα πως, οι σχετικές καταγγελίες τεκμηριώνονται από επί τόπια στοιχεία και ότι, «πήγε η Αστυνομία και πήρε το υλικό από τις κάμερες, εγώ ζήτησα να πάρει και τα σκουπίδια».

 

 

«Από ανθρώπινη πλευρά είναι πραγματικά συντετριμμένος. Ο άνθρωπος αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Ανέλαβε την ευθύνη μέσα στα πλαίσια που του αναλογεί, αλλά όπως είπα και σε συναδέλφους σας, αυτό το οποίο μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος, γιατί εδώ πέρα υπάρχει ένα δάσος ευθυνών. Το δικό μας μερίδιο το λαμβάνουμε από εκεί και πέρα είναι δουλειά της δικαιοσύνης και πιστεύω ότι η δικαιοσύνη θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Είμαι σίγουρος, πεπεισμένος» ανέφερε ο συνήγορός του, Στέφανος Πατζαρτζίδης.

 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η μοιραία αμαξοστοιχία κινούνταν για περισσότερο από 17 λεπτά σε λάθος γραμμή και ο σταθμάρχης πόρων τον είχε ενημερώσει ότι ήδη από τις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία είχε καθοδική πορεία προς Αθήνα.

Τραγικός είναι ο απολογισμός του χειρότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορία της χώρας. Πενήντα επτά οι νεκροί, 48 οι τραυματίες που εξακολουθούν να νοσηλεύονται εκ των οποίων οι 7 διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Πέπλο πένθους στη χώρα.

Δεκάδες οικογένειες θρηνούν και κηδεύουν τους δικούς τους ανθρώπους που έφυγαν από τη ζωή τόσο ξαφνικά και άδικα. Χθες, Παρασκευή έγινε η κηδεία της 34χρονης Αθηνάς από την Κατερίνη. Σήμερα η 23χρονη Ιφιγένεια, η νεαρή φοιτήτρια θα κηδευτεί στα Γιαννιτσά.

Ταυτοποιήθηκαν 54 νεκροί

Ολοκληρώθηκε η εξέταση DNA όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. από τα θύματα του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών και ακόμα δεν έχουν ταυτοποιηθεί και οι 57 νεκροί, σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο του Σώματος, Αστυνόμο Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου.

Όπως ανέφερε η κ. Δημογλίδου έχουν ταυτοποιηθεί από την μέχρι στιγμής εξέταση στα εγκληματολογικά εργαστήρια 54 νεκροί.

Η έρευνα, ωστόσο, δεν έχει σταματήσει καθώς, όπως είπε η κ. Δημογλίδου, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.

Συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή για την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών από τον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη

Τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ανακοίνωσε την Παρασκευή ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού.

Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:

Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Η Επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν.

 

 

Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει τις βαρύτατες κατηγορίες της δίωξης σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, καθώς και της διατάραξης συγκοινωνιών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος εποπτεύει την έρευνα, έχει ζητήσει να εστιάσουν στο πώς ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος σε ένα πόστο που η κίνηση των τρένων ήταν πολύ μεγάλη, ιδιαίτερα το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Οπότε στον σταθμό της Λάρισας, ένα σταθμό αιχμής, ο σταθμάρχης βρισκόταν μόνο για 15 ημέρες.

Συλλογή στοιχείων
Το μεσημέρι της Παρασκευής άνδρες της Τροχαίας περισυνέλεξαν στοιχεία από τα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, για τη διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, αστυνομικοί έχουν πάρει το καταγραφικό από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμού στη Λάρισα. Πάνω από το γραφείο του σταθμάρχη, κάμερα έχει καταγράψει όλες τις κινήσεις εκείνης της ημέρας. Μια δεύτερη κάμερα που βρίσκεται 10-15 μέτρα παρακάτω, είναι στην είσοδο του σταθμαρχείου και με βεβαιότητα έχει καταγράψει τους επιβάτες που ανέβηκαν στο τρένο το μοιραίο βράδυ.

Πιθανόν, να μπορεί να ρίξει φως και στο κατά πόσο κάποιοι επιβάτες να μπήκαν τελευταία στιγμή και συνεπώς να καταγράφηκαν μετά την επιβίβασή τους στο τρένο, καθώς όσοι επιβαίνουν τα τελευταία 10 λεπτά, είναι χειρόγραφη η καταγραφή τους, δεν κόβουν εισιτήριο στα εκδοτήρια.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, από την αυτοψία στην κονσόλα που αλλάζουν τα κλειδιά, προέκυψε ότι για 5 λεπτά ο σταθμάρχης θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα.

Με το που πήρε το τρένο τη λάθος τροχιά, για 5 λεπτά μπορούσε να δει στην κονσόλα του σταθμαρχείου ότι το τρένο έχει μπει στις ράγες της ανόδου. Στη συνέχεια η κονσόλα δεν παρέχει τη δυνατότητα στον σταθμάρχη να δει προς τα πού κινείται το τρένο.