Τι έχουν τα έρμα τα Public και ψοφάνε;

12 mins read

Για να είμαστε δίκαιοι, τα καταστήματα της 2ης αλυσίδας του Πάνου Γερμανού είναι συνήθως όμορφα και γεμάτα προϊόντα. Επίσης είναι συνήθως γεμάτα πελατεία, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στους τζίρους.

Το πρόβλημα είναι ότι ουδείς ποτέ κατάλαβε το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης, σε μια αγορά όπου δεν τα καταφέρνουν πλέον ούτε οι διεθνείς κολοσσοί. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι τα Public παραμένουν πανάκριβα σε σχέση με τα «σκρουτζομάγαζα».

Σε ότι αφορά τις τιμές, η διοίκηση της Public κατάλαβε ότι σε έναν κόσμο διεθνούς εμπορίου, λίγοι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πανάκριβα για κάποιο προϊόν, που μπορούν επίσης να παραγγείλουν online. Δεν είναι άλλωστε ρούχο ή παπούτσι για να το δοκιμάσεις. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία δημιούργησε το δικό της marketplace. Έδωσε δε γη και ύδωρ σε συγκεκριμένους «παίκτες» της παραεισαγωγής, δίχως επιτυχία. Οι πελάτες είχαν συνηθίσει το Skroutz και εδώ που τα λέμε, υπάρχουν εναλλακτικές ακόμη και από την Αμερική ή την Κίνα.

Η συγχώνευση με τα Media Markt θεωρήθηκε ως μια φοβερή λύση. Φαντάζομαι ότι καποιοι θα πήραν και bonus για την ιδέα. Όμως στην πράξη, η ζωή φάνηκε σκληρή. Οι ενοποιημένες πωλήσεις των δυο αλυσίδων το 2021 (χρόνια που οι άνθρωποι παράγγελναν τα πάντα απ´ τον υπολογιστή τους λόγω covid) ήταν μειωμένες κατα σχεδόν 5,6%. Οι δε ζημίες συνεχίζονταν με αδιανόητη συνέπεια. Στο τέλος του 2021 οι συσσωρευμένες ζημιές έφτασαν τα 124 εκατ. Ευρώ. Σχεδόν το 12% από τα λεφτά που πήρε ο Πάνος Γερμανός προ σχεδόν εικοσαετίας για την πώληση της φερώνυμης αλυσίδας του στον ΟΤΕ.

Είναι φυσικό λοιπόν να επιλέγονται δραστικές λύσεις. Ήτοι το κλείσιμο των καταστημάτων. Αφού έκλεισαν σε Άργος και Αγρίνιο πήραν σειρά η Καλλιθέα και το Χαλάνδρι. Ολ´ αυτά βεβαίως κοστίζουν και συσσωρεύουν ακόμη περισσότερες ζημίες. Τα λάθη φυσικά πληρώνονται, ελπίζουμε όχι τελικά από τις τράπεζες, οι οποίες έχουν δανειοδοτήσει πλουσιοπάροχα την αλυσίδα.

Facebook Comments

Τελευταία Νέα