ΑρχικήΕπικαιρότηταΤο προφητικό ρεπορτάζ δημοσιογράφου μια μέρα πριν το δυστύχημα στα Τέμπη

Το προφητικό ρεπορτάζ δημοσιογράφου μια μέρα πριν το δυστύχημα στα Τέμπη

Μόλις χθες έγραφε για την κατάρρευση των σιδηροδρομικών γραμμών. Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκε μέσα σε λιγότερες από 24 ώρες.

Μία μέρα πριν την μετωπική σύγκρουση δύο τρένων κοντά στα Τέμπη, που οδήγησε στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους, κυρίως φοιτητές, μία δημοσιογράφος έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για τα μαύρα χάλια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Έγραφε στις 28/02 η Μαρία Λιλιοπούλου στο ethnos.gr:

Έντονα σημάδια κατάρρευσης εμφανίζουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλα τα επίπεδα καθώς τον τελευταίο καιρό είναι καθημερινές οι βλάβες που ακινητοποιούν αμαξοστοιχίες σε διάφορα σημεία του δικτύου και γεννούν σοβαρά ερωτηματικά για την ποιότητα της συντήρησης στα τρένα, ενώ την Τρίτη καλώδιο ηλεκτροκίνησης κόπηκε και έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία (Intercity 56), στην οποία επέβαιναν 450 επιβάτες!

Το περιστατικό ήρθε να προστεθεί σε αρκετά επεισόδια βλαβών και ταλαιπωρίας των επιβατών του σιδηροδρόμου το τελευταίο διάστημα. Μόλις την περασμένη Παρασκευή το «ethnos.gr» ανέφερε ότι σε αμαξοστοιχία της Hellenic Train, η οποία βρισκόταν εν κινήσει προσεγγίζοντας τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, ξέσπασε φωτιά. Το τρένο με περίπου 30 επιβάτες αναγκάστηκε να ακινητοποιηθεί μέχρι να κατασβεστεί από πυροσβέστες η φωτιά που έπιασε σε ηλεκτρικά καλώδια.

Οι απανωτές βλάβες στο τροχαίο υλικό φουντώνουν τη συζήτηση και για το επίπεδο συντήρησης των τρένων, από τον φορέα συντήρησης, ο οποίος ανήκει επίσης στη Hellenic Train. Οι αστοχίες ειδικά σε μηχανές είναι πλέον σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και ενίοτε συμβαίνουν σε παραπάνω τους ενός τρένα την ίδια μέρα. Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι η κατάσταση του τροχαίου υλικού, το οποίο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και μισθώνεται από την Hellenic Train, βρίσκεται σε οριακό σημείο. Να σημειωθεί μάλιστα ότι τα συμβάντα σχετίζονται κυρίως με τις παλαιότερες αμαξοστοιχίες, τις οποίες από το παρελθόν δρομολογούσε η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ.