ΑρχικήEvergreenΗ ιστορία του στυλό Bic: Πώς άλλαξε τον κόσμο, παραμένοντας ολόιδιο από...

Η ιστορία του στυλό Bic: Πώς άλλαξε τον κόσμο, παραμένοντας ολόιδιο από το 1950

Κοιτάξτε γύρω σας. Οι πιθανότητες είναι ότι υπάρχει ένα στυλό Bic Cristal κάπου κοντά σας. Με τον αστρονομικό αριθμό πωλήσεων που αγγίζει τα 14 εκατομμυρία τεμάχια καθημερινά, ξεπερνώντας κατά πολύ δημοφιλή αντικείμενα όπως ο κύβος του Ρούμπικ και το iPhone, η BIC είναι η «βασίλισσα» της παγκόσμιας αγοράς στυλό και όχι μόνο.

Το Bic Cristal είναι ένα στυλό μιας χρήσης που κατασκευάζεται από τη Société Bic από τον Δεκέμβριο του 1950. Από την κυκλοφορία του, έχουν πουληθεί περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια στυλό, ενώ στη Γαλλία, σχεδόν 100 εκατομμύρια στυλό Bic Cristal πωλούνται κάθε χρόνο, δηλαδή περισσότερα από τρία ανά δευτερόλεπτο.

Από τα φτερά και το μελάνι στο στυλό με μπίλια

Είναι μάλλον δύσκολο να φανταστεί κανείς να γράφει με ένα φτερό κι ένα μπουκάλι μελάνι, αλλά αυτή ήταν η καθημερινότητα για εκατοντάδες χρόνια. Το 1888, ο Αμερικανός εφευρέτης John Loud δημιούργησε το πρώτο στυλό, το οποίο δούλεψε καλά στο δέρμα, το ξύλο και άλλα παρόμοια υλικά, όμως όχι και στο χαρτί, που ήταν το πιο σημαντικό.

Ένα πρόβλημα ήταν ότι ενώ η μπίλια λειτουργούσε καλύτερα από μια μύτη, έπρεπε να ταιριάζει απόλυτα στο στυλό, διαφορετικά το μελάνι είτε θα κολλούσε είτε θα έτρεχε παντού. Στη συνέχεια ήρθε ο László Bíró, ο οποίος στράφηκε στο μελάνι για να δώσει τη λύση.

Το μελάνι του Bíró είχε σαν βάση το λάδι και καθόταν πάνω στο χαρτί αντί να διαπερνά τις ίνες του. Ενώ η βαρύτητα και η γωνία της πένας ήταν πρόβλημα σε προηγούμενα σχέδια, η δημιουργία του Bíró επέτρεπε στο στυλό να γράφει χωρίς να λεκιάζει από τις περισσότερες γωνίες.

Αν και το προϊόν ήταν εύχρηστο και πρακτικό, η διάδοσή του δυσκολευόταν, επειδή ο Bíró ζητούσε πολλά χρήματα για να πουλήσει τα στυλό του. Τότε, ένας Γάλλος επιχειρηματίας, ο Marcel Bich, ενδιαφέρθηκε για τη δημιουργία του Bíró και αγόρασε τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας των στυλό για 2 εκατομμύρια δολάρια (26 εκατομμύρια δολάρια το 2024).

Αφού απέκτησε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, ο Bich αφοσιώθηκε στο να βρει τον ιδανικό τύπο παχύρρευστου μελανιού που θα είχε τέλεια εφαρμογή με τη μπίλια που βρίσκεται στην άκρη του στυλό, χρησιμοποιώντας μηχανήματα εξαιρετικής ακρίβειας από ελβετικά ρολόγια.

Το 1950, ο Marcel Bich λάνσαρε στην αγορά το στυλό Cristal®, το πρώτο υψηλής ποιότητας στυλό διαρκείας που ήταν προσιτό για όλους και το θεμέλιο της παγκόσμιας επιτυχίας του εμπορικού σήματος BIC®. Με τον ξεχωριστό σχεδιασμό και την άνετη χρήση του έχει γίνει έκτοτε το στυλό με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο και μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Ο Marcel Bich ήταν ένας οραματιστής, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό του προϊόντος αλλά και από πλευράς μάρκετινγκ. Για να κάνει γνωστό το προϊόν του, ο Marcel Bich επένδυσε στη διαφήμιση και συνεργάστηκε με τον σχεδιαστή Raymond Savignac που δημιούργησε το 1952 την περίφημη εκστρατεία «Elle court elle court, la Pointe BIC». (τρέχει, τρέχει το στυλό BIC)

Το Bic Cristal φαίνεται εξαιρετικά απλό, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για ένα εξαιρετικά περίπλοκο εργαλείο γραφής. Από το ξεκίνημά του, πριν από 70 χρόνια, δεν έχουν γίνει παραχωρήσεις και τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν ένα αξιόπιστο στυλό υψηλής απόδοσης που προσφέρει την ίδια χαρά γραφής από την πρώτη μέχρι την τελευταία γραμμή. Για να είναι εγγυημένη αυτή η εξαιρετική ποιότητα πραγματοποιούνται περισσότεροι από 70 έλεγχοι σε όλη τη διαδικασία της παραγωγής.

Τα Bic Cristal έκαναν το γράψιμο εύκολο, γρήγορο και προσιτό, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να καταγράψουμε τις σκέψεις και τις ιδέες μας άμεσα, χωρίς τις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούσαν τα μέσα γραφής του παρελθόντος.