Γνωρίστε τα Labubus. Τα λούτρινα με τα σκανταλιάρικα χαμόγελα είναι η νέα παγκόσμια τάση στο χώρο των παιχνιδιών. Και, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν είναι μόνο για παιδιά.
Τα χρωματιστά γούνινα κουκλάκια που δεν είναι σχεδόν ποτέ διαθέσιμα στα καταστήματα λόγω της δημοτικότητάς τους, μεταπωλούνται στη διπλάσια ή και τριπλάσια τιμή, ανοίγοντας ένα καινούργιο κεφάλαιο στις αγορές από δεύτερο χέρι.
Τον Ιούνιο, μια φιγούρα Labubu σε φυσικό μέγεθος πουλήθηκε για περισσότερα από 170.000 δολάρια στην πρώτη δημοπρασία έργων τέχνης Labubu που διοργάνωσε η Yongle Auction στην Κίνα. Η εκδήλωση προσέλκυσε σχεδόν 1.000 πλειοδότες, σύμφωνα με την Yongle.
Τα πιο δημοφιλή Labubus βρίσκονται σε μυστηριώδη κουτιά που δεν αποκαλύπτουν το χρώμα τους, δίνοντας ένα επιπλέον ενδιαφέρον στη διαδικασία της αγοράς τους (περισσότερα γι’ αυτό παρακάτω).
Η ιστορία του Labubu
Πριν γίνουν περιζήτητα συλλεκτικά αντικείμενα, τα Labubus ήταν χαρακτήρες παραμυθιών που δημιουργήθηκαν από τον καλλιτέχνη Kasing Lung.
Γεννημένος στο Χονγκ Κονγκ, ο Lung μετακόμισε στην Ολλανδία σε ηλικία 7 ετών, όπου γρήγορα ερωτεύτηκε τα σκανδιναβικά παραμύθια – ειδικά αυτά με τα ξωτικά. Εμπνευσμένος από αυτά, ο Lung ξεκίνησε μια εικονογραφημένη σειρά βιβλίων με τίτλο «The Monsters» το 2015, στην οποία παρουσιάζεται μια παιχνιδιάρικη φυλή θηλυκών ξωτικών γνωστών ως «Labubus».
Ta Labubus περιγράφονται ως καλόκαρδα και πρόθυμα να βοηθήσουν — αν και οι καλές τους προθέσεις μπορεί μερικές φορές να οδηγήσουν σε χάος. Σύμφωνα με τον Lung, υπάρχουν περίπου 100 διαφορετικά Labubus στη σειρά.
@labubu1229 Koleksi Labubu. Jujur lucu dan gemes bngt 😍😍😍 #labubu #labubuthemonsters #labubupopmart #labubucollection #labubuhaveaseat #popmart #labubumonster #labubukeychain #accessories #fyp #labubu視角 #keychain #keychains #doll ♬ original sound – Labubu
Πώς το Labubu έγινε παγκόσμιο φαινόμενο
Ο Lung κυκλοφόρησε μια καλλιτεχνική σειρά παιχνιδιών εμπνευσμένη από τους χαρακτήρες λίγο μετά την κυκλοφορία της τριλογίας «The Monsters».
Αλλά η συλλογή παιχνιδιών δεν προκάλεσε παγκόσμια τρέλα μέχρι που συνεργάστηκε με την κινεζική εταιρεία παιχνιδιών POP MART το 2019.
Σύμφωνα με την POP MART, τα έσοδα που προέκυψαν από την πρώτη κυκλοφορία της σειράς Monsters «έσπασαν το ρεκόρ πωλήσεων στην κατηγορία των καλλιτεχνικών παιχνιδιών». Με τα χρόνια, τα Labubus έχουν κρεμαστεί ως αξεσουάρ στις τσάντες τραγουδιστών της ποπ όπως η Dua Lipa, η Rihanna και η Lisa από το K-pop συγκρότημα BLACKPINK.
Υπάρχουν πολλοί συλλέκτες των αμέτρητων φιγούρων Labubus. Ένας από τους σημαντικότερους είναι ο 24χρονος επιχειρηματίας και νέος ιδιοκτήτης του μπασκετικού Άρη, Ρίτσαρντ Σιάο.
Οι κούκλες Labubus διατίθενται σε διάφορα χρώματα και πωλούνται σε «τυφλά κουτιά», που σημαίνει ότι η φιγούρα μέσα είναι ένα μυστήριο μέχρι να ανοιχτεί. Μέρος της γοητείας είναι το στοιχείο της έκπληξης και η ευκαιρία να αποσυσκευάσετε μια σπάνια κούκλα.
@sofiemochiasmr haters will say it’s a lafufu … 🙄 #asmr #unboxingasmr #labubu #labubuunboxing #blindbox #blindboxunboxing #lafufu ♬ original sound – Labubu Original Store
Η παγκόσμια μανία γύρω από τα Labubus έχει επίσης πυροδοτήσει την αγορά με απομιμήσεις Labubus, τα οποία μερικές φορές ονομάζονται «Lafufus».
Τι λέει η μανία με τα «τυφλά κουτιά» για τους σημερινούς καταναλωτές
Η έννοια δεν είναι καινούργια. Βασίζεται σε μια μακροχρόνια γοητεία για το άγνωστο και την τύχη. Θυμηθείτε τα παιχνίδια στα κουτιά δημητριακών, ή τα παιχνίδια από τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης ή τις κλειστές τσάντες με παιχνίδια στα περίπτερα. Ακόμη και οι κάρτες που ανταλλάσαμε, όπως τα Pokémon και το Yu-Gi-Oh, βρίσκονταν σε κλειστά κουτιά- μέρος της διασκέδασης ήταν το να δούμε ποιες θα μας τύχουν.
Τo Labubu δεν είναι παρά ένα νέο μέσο επανασύνδεσης με το παιδί που κρύβουμε όλοι μέσα μας– και αυτό είναι τελικά θετικό, αφού μας βοηθά κατά κάποιο τρόπο, αν και ακούγεται κλισέ, να παραμείνουμε νέοι.

