Σε δεύτερη παράταση στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων υποψηφίων στην προκήρυξη για την πρόσληψη 290 οδηγών μέσα σε λίγες μέρες εξαναγκάστηκε η ΟΣΥ, καθώς το περιορισμένο ενδιαφέρον κατέδειξε για ακόμα μία φορά πως παρά την καμπάνια που έτρεξε η εταιρεία, οι οδηγοί εξακολουθούν να γυρνούν την πλάτη στην εταιρεία των αστικών συγκοινωνιων της πρωτεύουσας.
Ο διαγωνισμός «τρέχει» από τον Νοέμβριο, με αρχική προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων την 12η Δεκεμβρίου. Η διαδικασία παρατάθηκε για πρώτη φορά έως την Παρασκευή 19 του μήνα με την ΟΣΥ να την επεκτείνει πλέον χρονικά μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «ethnos.gr», έως και χθες είχαν υποβληθεί μόλις 319 αιτήσεις, αριθμός που πιθανότατα θα οδηγήσει σε λιγότερες έγκυρες «υποψηφιότητες» από τον ζητούμενο αριθμό των 290 οδηγών.
Η έλλειψη οδηγών αποτελεί κομβικό πρόβλημα για τη λειτουργία της ΟΣΥ και κατ΄επέκταση και για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού καθώς σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων της ΟΣΥ, μόνο το 2024 χάθηκαν πάνω από μισό εκατομμύριο δρομολόγια με κύρια αιτία την έλλειψη οδηγών. Συγκεκριμένα, από τα 3.331.749 προγραμματισμένα δρομολόγια, μόλις 2.826.981 εκτελέστηκαν, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 84,8% του σχεδιασμένου έργου.
Οι συνολικές απώλειες συγκοινωνιακού έργου το 2024 ανήλθαν σε 504.769 δρομολόγια, εκ των οποίων το 87,3% αποδίδεται ρητά από την εταιρεία στην έλλειψη οδηγών, ενώ το υπόλοιπο 12,7% σε αιτίες όπως βλάβες οχημάτων, αποκλεισμούς δρόμων και στάσεις εργασίας.
Πρακτικά, 440.457 δρομολόγια δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω έλλειψης οδηγού – μια αύξηση 37,3% σε σχέση με το 2023 με το ποσοστό των «χαμένων δρομολογίων» να αποτελεί το μεγαλύτερο των τελευταίων ετών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, στο τέλος του 2024 ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων διαμορφώθηκε σε 4.527 άτομα, μειωμένος κατά 172 σε σχέση με το 2023. Η πτωτική αυτή τάση δεν είναι συγκυριακή, καθώς το 2022 το προσωπικό ανερχόταν σε 4.774 άτομα, το 2021 σε 4.921, ενώ το 2017 ξεπερνούσε τις 5.000.
Εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση περίπου 150 εργαζόμενοι εγκαταλείπουν την εταιρεία λόγω συνταξιοδότησης, μετακίνησης σε άλλους φορείς ή οικειοθελούς αποχώρησης, γεγονός που δυσχεραίνει τη σταθεροποίηση του προσωπικού.
ην εικόνα επιδεινώνει και η ηλικιακή κατανομή του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι ηλικίας έως 35 ετών αποτελούν ελάχιστο ποσοστό, μόλις το 1,5%, με τον συνολικό αριθμό τους να φτάνει τους 70 το 2024.
Στον αντίποδα, περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους είναι άνω των 50 ετών, ενώ σημαντικό μέρος του προσωπικού, περίπου 42%, βρίσκεται στο ηλικιακό φάσμα των 36 έως 50 ετών.

