ΑρχικήΚόσμοςΑμφιλεγόμενη καμπάνια της ZARA με περίεργο concept: Νεκροί σε λευκά σεντόνια ή...

Αμφιλεγόμενη καμπάνια της ZARA με περίεργο concept: Νεκροί σε λευκά σεντόνια ή συσκευασμένα αγάλματα;

Κρίση φαίνεται πως δημιούργησε στην ισπανική εταιρεία λιανικής ένδυσης Zara, η τελευταία της διαφημιστική εκστρατεία: «ZARA ATELIER. Συλλογή 04 Το Σακάκι.

Η εκστρατεία έχει πυροδοτήσει ένα τεράστιο κύμα οργής λόγω της χρήσης αμφιλεγόμενων εικόνων που αναφέρονται σε ευαίσθητα θέματα.

Σύμφωνα με την εταιρία, το επίκεντρο της εκστρατείας της, με τίτλο «Το σακάκι», είναι μια άσκηση συμπυκνωμένου σχεδιασμού που στοχεύει στην επίδειξη της ευελιξίας του ρούχου.

Όμως η φωτογράφηση έχει προκαλέσει έντονη κριτική για τη χρήση αμφιλεγόμενων εικόνων, όπως πτώματα τυλιγμένα σε λευκά σεντόνια που παραπέμπουν στην παραδοσιακή μουσουλμανική ενδυμασία ταφής.

 

Η εκστρατεία προβάλλει επίσης πέτρες, χαλάσματα και ένα χαρτόνι που μοιάζει με τον χάρτη της Παλαιστίνης.

Τα σχόλια άλλοτε καταδικαστικά κι άλλοτε οι καταναλωτές καταφέρνουν να δουν την τέχνη μέσα από την καμπάνια κι αντί για νεκρά σώματα βλέπουν αγάλματα ή γλυπτά αποθηκευμένα.

Πρόκειται για κλασική εταιρική απανθρωποποίηση και χλευαστική προπαγάνδα“, λέει ένα σχόλιο ενώ ένα άλλο προχωρά σε μία βαθύτερη ανάλυση: “Αλλά αν ξέρατε κάτι για την τέχνη (ιδιαίτερα τον ρομαντισμό, που ξεκάθαρα αναφέρει στην τελευταία εικόνα), δεν πρόκειται για πτώματα αλλά αγάλματα τέχνης…. Ο ρομαντισμός δίνει έμφαση στην υποκειμενικότητα και την υποκειμενικότητα ενός ατόμου. Από ό,τι βλέπω, “ξεκαλύπτουν” και διαστρεβλώνουν τον ρομαντισμό και τον επαναφέρουν στην κοινότητα Zara προβάλλοντας την επαναστατική ρομαντική πλευρά τους. Όσο για το κομμάτι της Παλαιστίνης, έχετε σκίσει ποτέ ένα κομμάτι χαρτί; Σκίζεις ένα μακρύ κομμάτι και για να κόψεις αυτό το κομμάτι, συνήθως σχηματίζεται σε τρίγωνο… Επίσης, η Παλαιστίνη θα ήταν ανάποδα…”.