ΑρχικήΚόσμοςΑποχωρεί ο CEO της Jaguar Land Rover μετά την «woke» καταιγίδα –...

Αποχωρεί ο CEO της Jaguar Land Rover μετά την «woke» καταιγίδα – Οι αντιδράσεις για το rebranding και η απάντηση Μασκ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Land Rover (JLR), Έιντριαν Μάρντελ, πρόκειται να αποχωρήσει από τη θέση του, λίγους μόνο μήνες μετά την ευρέως επικριθείσα “woke” ανανέωση της εικόνας της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Την Πέμπτη, η JLR ανακοίνωσε ότι ο 64χρονος Μάρντελ θα αποσυρθεί από την εταιρεία μετά από τρία χρόνια στη θέση του CEO.

«Ο Έιντριαν Μάρντελ εξέφρασε την επιθυμία του να αποχωρήσει από τη JLR μετά από τρία χρόνια ως διευθύνων σύμβουλος και 35 χρόνια συνολικής πορείας στην εταιρεία», ανέφερε εκπρόσωπος της JLR.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η Jaguar προχώρησε σε ριζική αναδιοργάνωση, επανασυστήνοντας το brand ως κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η διαφημιστική καμπάνια που συνόδευσε την αλλαγή δέχθηκε καταιγισμό επικρίσεων για το «woke» ύφος της.

Στο πλαίσιο του επαναλανσαρίσματος, παρουσιάστηκε μια νέα διαφήμιση με μοντέλα πασαρέλας να φορούν πολύχρωμα, εκκεντρικά ρούχα υψηλής ραπτικής, ενώ περιφέρονται σε ένα τοπίο που θυμίζει τον Άρη, πλημμυρισμένο από έντονο ροζ φως.

Κατά τη διάρκεια της διαφήμισης προβάλλονταν μηνύματα όπως «create exuberant» (δημιούργησε έξαρση) και «break moulds» (σπάσε τα καλούπια).

Η διαφήμιση, που συνόδευσε την παρουσίαση του νέου λογοτύπου της εταιρείας, χαρακτηρίστηκε από χρήστες του διαδικτύου ως «παραισθησιογόνο sci-fi ταινία», προκαλώντας πλήθος αρνητικών σχολίων στα social media.

Ο Έλον Μασκ, επικεφαλής της Tesla, σχολίασε καυστικά: «Πουλάτε αυτοκίνητα;».

Ο Νάιτζελ Φαράτζ, επικεφαλής του κόμματος Reform UK, κατηγόρησε τη Jaguar πως «έχει τρελαθεί τελείως… παρουσιάζοντας μια ομάδα από περίεργους», και προέβλεψε ότι «η εταιρεία θα χρεοκοπήσει. Και ξέρετε κάτι; Το αξίζει».

Η νέα εικόνα της Jaguar ερχόταν σε έντονη αντίθεση με την «ατίθαση» ταυτότητα του παρελθόντος. Διαφημίσεις της δεκαετίας του 1970 προέβαλλαν τα οχήματα σε άγρια τοπία, συχνά συνοδευόμενα από γυναικεία μοντέλα, με σλόγκαν όπως «το 12κύλινδρο ζώο», «prowl car» (αυτοκίνητο που εφορμά) και «κανενός γατάκι».

Ο Μάρντελ υπερασπίστηκε το rebranding, δηλώνοντας ότι στόχος του ήταν να «δημιουργήσει το ίδιο δέος που προκαλούσαν εμβληματικά μοντέλα όπως η E-Type».

Παρά τις αντιδράσεις, κατά την περίοδο της θητείας του, η JLR – η οποία ανήκει στον ινδικό κολοσσό Tata Motors – πέτυχε το υψηλότερο κέρδος της τελευταίας δεκαετίας και κατάφερε να εξαλείψει χρέος ύψους 5 δισ. λιρών.

Σημειώνεται επίσης ότι τον Απρίλιο, η JLR ανέστειλε προσωρινά τις εξαγωγές βρετανικών αυτοκινήτων προς τις ΗΠΑ, μετά την επιβολή δασμού 25% από τον τότε πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ σε όλα τα εισαγόμενα οχήματα. Οι εξαγωγές επανεκκίνησαν τον Μάιο.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας και αποτελούν κομβική αγορά για τα πολυτελή μοντέλα Range Rover και Defender.

Η JLR δεν διαθέτει εργοστάσια στις ΗΠΑ. Τα βρετανικής παραγωγής μοντέλα – όπως τα Jaguar και τα Range Rover – επιβαρύνονται πλέον με 10% δασμό, ενώ τα Defender που συναρμολογούνται στη Σλοβακία υπόκεινται σε εισαγωγικό δασμό 15%.

Πηγή: telegraph.co.uk

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ