ΑρχικήΚόσμοςBYD: Η εταιρεία αυτοκινήτων που απειλεί να «εκθρονίσει» τον Έλον Μασκ- Η...

BYD: Η εταιρεία αυτοκινήτων που απειλεί να «εκθρονίσει» τον Έλον Μασκ- Η ιστορία του ιδρυτή της

Η κινεζική BYD (Build Your Dreams) οδηγεί την κούρσα της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφήνοντας πίσω την Tesla.

Η BYD είναι πλέον πρώτη σε όγκο τριμηνιαίας παραγωγής, ενώ βρίσκεται δεύτερη στις παγκόσμιες πωλήσεις, πίσω από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η κινεζική εταιρεία, αν και δεύτερη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βρίσκεται ήδη πολύ μπροστά σε ό,τι αφορά τις συνολικές πωλήσεις. Συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών, η BYD πούλησε πάνω από 800.000 αυτοκίνητα το περασμένο τρίμηνο, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια από την αμερικανική ανταγωνίστριά της.

Η κινεζική εταιρεία πούλησε 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, με πάνω από τα 911.000 να είναι ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες. Η Tesla, που παράγει μόνο αυτά, πούλησε 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

BYD και κινεζική οικονομία

Παρά τις όχι και τόσο καλές σχέσεις Η.Π.Α.- Κίνας, οι μετοχές της BYD εκτινάσσονται. Η κινεζική εταιρεία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει τα κέρδη του τρίτου τριμήνου να υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με πέρυσι.

Η επιτυχία της BYD αποτελεί απόδειξη για το πόσο αναπτύσσεται η αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, η οποία μάλιστα ξεπέρασε την Ιαπωνία φέτος και έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί μια όαση μέσα στην υποτονική οικονομία της χώρας που μαστίζεται αυτή την περίοδο από μια σοβαρή κρίση ακινήτων και ρεκόρ ανεργίας.

Tesla ή BYD;

Η άλλοτε κυρίαρχη στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφει απογοητευτικά χαμηλούς αριθμούς στις πωλήσεις τον τελευταίο καιρό. Οι πωλήσεις της Tesla στο τρίτο τρίμηνο ήταν κατώτερες των προσδοκιών, σημειώνοντας μείωση 6,7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Ο Έλον Μασκ και η εταιρεία εξακολουθούν να ελπίζουν ότι ο στόχος των 1,8 εκατομμυρίων οχημάτων είναι εφικτός. Για να συμβεί αυτό, η Tesla θα χρειαστεί να πουλήσει επιπλέον 450.000 αυτοκίνητα το τελευταίο τρίμηνο.

Την ώρα που η Tesla του Έλον Μασκ φαίνεται να καταρρέει, το αντίπαλο δέος της φαίνεται να μπαίνει δυνατά στην αγορά. Η BYD έχει αφήσει πίσω της όλους τους ανταγωνιστές της στην Κίνα πουλώντας τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρόσφατα, μάλιστα, έγινε και η κορυφαία μάρκα αυτοκινήτων στην Κίνα, ξεπερνώντας την Volkswagen.

Η εταιρεία εξαπλώνεται σιγά-σιγά και εκτός Κίνας και είναι η μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε πολλές χώρες, όπως η Σιγκαπούρη, η Ταϊλάνδη και το Ισραήλ. Παράλληλα, επεκτείνεται και στην πιο ανεπτυγμένη αγορά της Ευρώπης.

Στα όχι και τόσο καλά νέα για την BYD είναι οι εντάσεις του Πεκίνου με πολλές από τις χώρες που αποτελούν σημαντικές αγορές για τα ηλεκτρικά οχήματα (Ευρωπαϊκή Ένωση, Η.Π.Α.) και συνεχώς αυξάνονται. 

BYD: Από την κατασκευή μπαταριών στην κατάκτηση του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας

Όπως αναφέρει σχετικό άρθρο του BBC, η BYD ξεκίνησε μ΄ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αντίθετα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κάποια στιγμή στράφηκαν στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η BYD ήταν μια εταιρεία μπαταριών που στη συνέχεια ξεκίνησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD, Wang Chuanfu, γεννήθηκε το 1966 στην κομητεία Wuwei, μια από τις φτωχότερες επαρχίες της Κίνας, σε μια οικογένεια αγροτών. Ο άνθρωπος που σήμερα έχει περιουσία ύψους 18,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων έμεινε ορφανός ως έφηβος και μεγάλωσε με τα δύο του αδέρφια.

Αφού απέκτησε πτυχία στη μηχανική και τη χημεία της μεταλλουργίας, ίδρυσε την BYD το 1995, μαζί με τον ξάδερφό του. Οι δυο τους έγιναν γνωστοί ως κατασκευαστές επαναφορτιζόμενων μπαταριών που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε smartphone, φορητούς υπολογιστές και μια σειρά άλλων ηλεκτρονικών ειδών, καταφέρνοντας να ανταγωνιστούν ακριβές ιαπωνικές εταιρείες.

Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήταν μια πλήρως ανεπτυγμένη τεχνολογία, οι αξιωματούχοι του Πεκίνου αναζητούσαν κάποιο πιθανό κενό των αγορών που θα μπορούσε να καλύψει η Κίνα.

Λίγα χρόνια αργότερα, στις αρχές των 00’s, θεσμοθέτησαν φορολογικές ελαφρύνσεις και επιδοτήσεις με προτεραιότητα στην παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας. Οι μπαταρίες που κατασκεύαζε η BYD θα γίνονταν σύντομα οι κινητήρες που θα τροφοδοτούσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το 2008, ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος επενδυτής Warren Buffett, προχώρησε στην αγορά του 10% της BYD Auto. Ο Buffett είχε πει τότε πως η εταιρεία θα γίνει «ο μεγαλύτερος παίκτης σε μια παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου που αναπόφευκτα γινόταν ηλεκτροκίνητος». Κι απ΄ό,τι φαίνεται, είχε δίκιο.

Σήμερα, οι αναλυτές εξηγούν πως η τεράστια επιτυχία της BYD οφείλεται στις μπαταρίες, που είναι ένα από τα ακριβότερα εξαρτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατασκευάζονται από την ίδια, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, που βασίζονται σε τρίτους κατασκευαστές.