ΑρχικήΚόσμοςΕστιατόρια με πρωινό στα 0,40 δολάρια, τσάντες Coach με 30 δολάρια: Η...

Εστιατόρια με πρωινό στα 0,40 δολάρια, τσάντες Coach με 30 δολάρια: Η Κίνα βυθίζεται στον αποπληθωρισμό των εκπτώσεων

Ο αποπληθωρισμός αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στην Κίνα – Τεράστιες εκπτώσεις και ανησυχίες για την οικονομία.

Καθώς οι αποπληθωριστικές πιέσεις εντείνονται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, η καταναλωτική συμπεριφορά στην Κίνα μεταβάλλεται με τρόπους που ενδέχεται να ενισχύσουν περαιτέρω την πτωτική πορεία των τιμών. Η εξέλιξη αυτή εγείρει ανησυχίες πως ο αποπληθωρισμός θα παγιωθεί, προκαλώντας νέα προβλήματα στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τη Δευτέρα, οι τιμές καταναλωτή υποχώρησαν κατά 0,1% τον Μάιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Η πτώση αποδίδεται στην έντονη «μάχη» των προσφορών που μαίνεται σε κλάδους όπως τα αυτοκίνητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο καφές, σε ένα περιβάλλον υπερπροσφοράς και χαμηλής καταναλωτικής ζήτησης, όπως μεταδίδει το Reuters.

Η Capital Economics σχολίασε σχετικά σε ανάλυσή της: «Εκτιμούμε ότι η επίμονη υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα θα συνεχίσει να ασκεί αποπληθωριστική πίεση στην Κίνα τόσο το 2024 όσο και το 2025».

Η κινεζική αγορά έχει πλημμυρίσει από εκπτώσεις: από εστιατόρια που σερβίρουν πρωινό με μόλις 3 γιουάν (0,40 δολάρια) έως σούπερ μάρκετ που διοργανώνουν εκπτώσεις-αστραπή τέσσερις φορές την ημέρα. Ωστόσο, οι οικονομολόγοι εκφράζουν την ανησυχία ότι αυτός ο «πόλεμος τιμών» δεν είναι βιώσιμος μακροπρόθεσμα, καθώς επιχειρήσεις ενδέχεται να οδηγηθούν σε λουκέτο και χιλιάδες εργαζόμενοι να χάσουν τη δουλειά τους, επιτείνοντας την ύφεση.

Η πτώση των τιμών έχει αναζωπυρώσει την αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας στην Κίνα, με ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπέρασαν το 20% το 2023, σύμφωνα με έκθεση της Zhiyan Consulting. Ωστόσο, η άνθηση αυτή συνοδεύεται από πληθώρα προϊόντων προς πώληση, γεγονός που οδηγεί σε εκτεταμένες εκπτώσεις.

Σε νέες πλατφόρμες, όπως το Super Zhuanzhuan, οι εκπτώσεις φτάνουν έως και το 90% της αρχικής τιμής, σε αντίθεση με το προηγούμενο εύρος του 30-40%. Εκπτώσεις 70% και άνω έχουν γίνει πλέον ο κανόνας σε δημοφιλείς πλατφόρμες μεταχειρισμένων, όπως οι Xianyu, Feiyu, Ponhu και Plum.

«Βλέπουμε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές πολυτελών ειδών να στραφούν στη δευτερογενή αγορά», δηλώνει η Lisa Zhang από την Daxue Consulting, εταιρεία ερευνών και στρατηγικής με έδρα την Κίνα. «Οι πωλητές όμως αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό και αυτό οδηγεί σε όλο και χαμηλότερες τιμές», επισημαίνει.

Για παράδειγμα, στο Super Zhuanzhuan, μια πράσινη τσάντα Coach “Christie” που αρχικά κόστιζε 3.260 γιουάν (454 δολάρια) πωλείται πλέον για μόλις 219 γιουάν (30 δολάρια). Ένα κολιέ Givenchy G Cube από 2.200 γιουάν έχει πέσει στα 187 γιουάν.

Η γενικευμένη στροφή στις εκπτώσεις και η χαμηλή ζήτηση ενισχύουν τον κίνδυνο μόνιμου αποπληθωρισμού, δημιουργώντας νέο πονοκέφαλο για τις κινεζικές αρχές που προσπαθούν να δώσουν ώθηση στην εγχώρια κατανάλωση και να στηρίξουν την ανάπτυξη.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ