Με 162 εκατομμύρια views μόνο στο Χ, θα έλεγε κανείς ότι το νέο σποτ της Jaguar πέτυχε το στόχο του: να συζητηθεί. Είναι όμως έτσι;
Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία που μετράει 102 χρόνια ιστορία, βρίσκεται μπροστά στην μεγαλύτερη αλλαγή της ιστορίας της.
Μέσω ενός τολμηρού rebrand, η εταιρεία σκοπεύει να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της ως μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα, ξεκινώντας από τον Δεκέμβριο.
Παράλληλα, η Jaguar προκαλεί συζητήσεις με ένα αμφιλεγόμενο teaser βίντεο που δεν περιλαμβάνει αυτοκίνητα αλλά εστιάζει στο νέο λογότυπο και το σχεδιαστικό της όραμα.
@reichtum_verpflichtet Go woke go broke 💀🤡 #jaguar #memestiktok #luxurycars #car #branding #add #logo #rebranding #fail #2024 #trending #bristish #woke #woketiktok ♬ Originalton – BWL Student
Αντιδράσεις για το Teaser Βίντεο
Το βίντεο της Jaguar, διάρκειας 30 δευτερολέπτων, προκάλεσε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παρουσιάζει μοντέλα με εκκεντρικά ρούχα και το νέο λογότυπο “JaGUar”, αποφεύγοντας τα καθιερωμένα στοιχεία όπως αυτοκίνητα ή κομψούς άνδρες.
Η απουσία οχημάτων πυροδότησε ερωτήματα, με τον Elon Musk να σχολιάζει σαρκαστικά: «Πουλάτε αυτοκίνητα;». Άλλοι εξέφρασαν ανησυχίες για το μέλλον της εταιρείας, ενώ κάποιοι επαίνεσαν την τόλμη της. Η Jaguar απάντησε στις επικρίσεις υπογραμμίζοντας: «To live is to evolve» και επιβεβαιώνοντας ότι επιδιώκει να προκαλέσει συζήτηση.
Το ριζοσπαστικό όραμα της Jaguar
Η αυτοκινητοβιομηχανία, που έχει συνδέσει το όνομά της με θρυλικά μοντέλα όπως τα E-Type και XJ, τώρα στρέφεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Το νέο της όραμα θα αποκαλυφθεί στο Μαϊάμι τον επόμενο μήνα, ενώ η στρατηγική της περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός έντονου buzz.
Ο Keith Wells, ειδικός στη στρατηγική branding, θεωρεί το βήμα της Jaguar «γενναίο», τονίζοντας ότι απαιτείται χρόνος για να αξιολογηθεί το αποτέλεσμα. Παρόμοια γνώμη έχει και η Erin Baker από το AutoTrader, η οποία βλέπει το rebrand ως μια προσπάθεια αποτίναξης της εικόνας μιας «γήινης» μάρκας που απευθύνεται σε ηλικιωμένους.
Στρατηγική με ρίσκο αλλά και προοπτική
Η απόφαση της Jaguar να αποφύγει την παραδοσιακή προβολή προϊόντων βασίζεται στη δημιουργία περιέργειας και συναισθηματικής εμπλοκής. Η στρατηγική αυτή θυμίζει προηγούμενες επιτυχημένες διαφημίσεις, όπως το «think different» της Apple, αλλά και αμφιλεγόμενες απόπειρες,όπως η μετονομασία του Post Office σε Consignia.
Σύμφωνα με τον Lee Rolston, ειδικό στο branding, η Jaguar υιοθετεί μια στρατηγική που ενέχει υψηλό ρίσκο. Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη φθίνουσα αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γεγονός που καθιστά το εγχείρημα ακόμα πιο κρίσιμο.
Το μέλλον της Jaguar: Τολμηρό αλλά αβέβαιο
Η Jaguar βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Το rebrand της είναι μια τολμηρή κίνηση που έχει προκαλέσει αμφιλεγόμενες αντιδράσεις. Η επιτυχία ή η αποτυχία της θα καθορίσει το μέλλον της εταιρείας, η οποία φιλοδοξεί να ανανεώσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρώην οδηγός της Formula 1, Martin Brundle: «Όλοι μιλούν για την Jaguar, ακόμα και όταν δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα». Η εταιρεία φαίνεται να έχει κερδίσει τον πρώτο γύρο στη μάχη για τη δημόσια προσοχή, αλλά το αν θα καταφέρει να ανακάμψει παραμένει να αποδειχθεί.
Πηγή: ertnews.gr