ΑρχικήΚόσμοςΙαπωνία: Έφτιαξαν πρόσωπο ρομπότ με ζωντανό δέρμα, που μπορεί να χαμογελά «σαν...

Ιαπωνία: Έφτιαξαν πρόσωπο ρομπότ με ζωντανό δέρμα, που μπορεί να χαμογελά «σαν άνθρωπος»!

Επιστήμονες αποκάλυψαν την Τρίτη ότι δημιούργησαν πρόσωπο ρομπότ με τεχνητό δέρμα από ζωντανά ανθρώπινα κύτταρα, το οποίο αναπτύχθηκε στο εργαστήριο και είναι αυτοθεραπευόμενο.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο ελπίζουν ότι η ανακάλυψη θα μπορούσε μια μέρα να αποδειχθεί «χρήσιμη στη βιομηχανία καλλυντικών και να βοηθήσει στην εκπαίδευση πλαστικών χειρουργών», σύμφωνα με σχετική δήλωση.

Το τεχνητό δέρμα μπορεί να γιατρεύει από μόνο του τις πληγές του και αποκτά ακόμη και ρυτίδες, ενώ το πρόσωπο ρομπότ μπορεί να χαμογελά «σαν άνθρωπος».

@Takeuchi -Πανεπιστήμιο Τόκιο

Οι επιστήμονες μιμήθηκαν τους συνδέσμους του ανθρώπινου δέρματος «που αποτελούνται κυρίως από κολλαγόνο και ελαστίνη» με «μικρούς συνδετικούς ιστούς που συνδέουν το δέρμα στους ιστούς», αναφέρει η μελέτη.

Ξεκίνησαν χρησιμοποιώντας ινοβλάστες (NHDF), όπως αποκαλούνται τα ανθρώπινα κύτταρα που παράγουν τον σκελετό του δέρματος και αναλαμβάνουν την επούλωση των πληγών.

Οι ινοβλάστες αναπτύχθηκαν σε τζελ κολλαγόνου και τελικά σχηματίστηκε μια δομή που μοιάζει με το ανθρώπινο δέρμα, ενώ οι συνδετικοί ιστοί που ανέπτυξαν οι επιστήμονες κράτησαν το «ζωντανό» δέρμα προσκολλημένο στο πρόσωπο του ρομπότ.

«Η φυσική ευκαμψία του δέρματος και η ισχυρή μέθοδος πρόσφυσης σημαίνουν ότι το δέρμα μπορεί να κινηθεί με τα μηχανικά εξαρτήματα του ρομπότ χωρίς να σκιστεί ή να ξεφλουδίσει», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Shoji Takeuchi, από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο.

Ο Krishna Manaswi Digumarti, λέκτορας και επικεφαλής ερευνητής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία, ανέφερε ότι η μελέτη «παρουσιάζει έναν ενδιαφέροντα νέο τρόπο» για να προσκολλώνται μαλακά και άκαμπτα υλικά μαζί.

«Θα μου άρεσε να δω μια δοκιμή για το χρονικό διάστημα που το δέρμα εξακολουθεί να είναι προσκολλημένο στο πρόσωπο. Υπάρχει φθορά στους συνδετικούς ιστούς; Ξεκολλάει μετά από 1000 χαμόγελα ή μπορεί να διαρκέσει ένα εκατομμύριο χαμόγελα;», σχολίασε ο Digumarti.

«Πιστεύουμε ότι η δημιουργία ενός παχύτερου και πιο ρεαλιστικού δέρματος μπορεί να επιτευχθεί με την ενσωμάτωση ιδρωτοποιών αδένων, σμηγματογόνων αδένων, πόρων, αιμοφόρων αγγείων, λίπους και νεύρων», δήλωσε ο Takeuchi, ο οποίος θεωρείται πρωτοπόρος στον τομέα της βιοϋβριδικής ρομποτικής, όπου η βιολογία συναντά τη μηχανική.

«Φυσικά, εκτός από το υλικό, η κίνηση είναι επίσης ένας κρίσιμος παράγοντας, επομένως μια άλλη σημαντική πρόκληση είναι η δημιουργία ανθρώπινων εκφράσεων με την ενσωμάτωση εξελιγμένων ενεργοποιητών ή μυών μέσα στο ρομπότ».

Ο Digumarti συμφώνησε με αυτή τη δήλωση και είπε ότι η διατήρηση του δέρματος ζωντανού για μεγάλο χρονικό διάστημα θα ήταν μια άλλη πρόκληση, αλλά πιστεύει ότι ορισμένες από αυτές τις ερωτήσεις θα απαντηθούν την επόμενη δεκαετία.

Σύμφωνα με τον Digumarti μελλοντικά μπορούν να ωφεληθούν οι ασθενείς με εγκεφαλικό επεισόδιο, οι εγκαυματίες, τα άτομα με παράλυση ή οι ασθενείς που έχουν υποβληθεί σε μεγάλες ανοιχτές χειρουργικές επεμβάσεις.

Με πληροφορίες από axios.com