ΑρχικήΚόσμοςNASA: «Δυνητικά επικίνδυνος αστεροειδής θα περάσει από τη Γη τη Δευτέρα»

NASA: «Δυνητικά επικίνδυνος αστεροειδής θα περάσει από τη Γη τη Δευτέρα»

Ένας «δυνητικά επικίνδυνος» αστεροειδής στο μέγεθος μιας γέφυρας αναμένεται να περάσει από τη Γη τη Δευτέρα, δήλωσε η NASA.

Ο αστεροειδής – που ονομάζεται 1994 XD – έχει μέγεθος συγκρίσιμο με αυτό της γέφυρας του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με το Εργαστήριο Jet Propulsion της διαστημικής υπηρεσίας. Έχει ακόμη και τον δικό του δορυφόρο που το κυκλώνει, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 2005.

Προς το παρόν δεν υπάρχει κίνδυνος ο αστεροειδής να χτυπήσει τη Γη, με το αντικείμενο να περνά από τον πλανήτη σε απόσταση περίπου 1,9 εκατομμυρίων μιλίων.

Ο αστεροειδής, θα έρθει σχεδόν τόσο κοντά στη Γη όσο το φεγγάρι.  Αν και είναι σύνηθες για τους αστεροειδείς να κάνουν σχετικά κοντινές προσεγγίσεις, αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους αστεροειδείς που το κάνουν. Λόγω του μεγέθους του, η NASA το έχει ταξινομήσει ως «δυνητικά επικίνδυνο αντικείμενο».

To διάγραμμα δείχνει την τροχιά ενός αστεροειδούς (λευκό), που αναμένεται να περάσει από τη γη (μπλε), στις 12 Ιουνίου 2023.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ένα διάγραμμα δείχνει την τροχιά ενός αστεροειδούς (λευκό), που αναμένεται να περάσει από τη γη (μπλε), στις 12 Ιουνίου 2023.

O 1994 XD μπορεί να είναι δύσκολο να δει με γυμνό μάτι, επειδή θα περάσει από τη Γη με περίπου 48.000 μίλια την ώρα, σύμφωνα με το Κέντρο Μελετών Αντικειμένων κοντά στη Γη της NASA.

Τα αντικείμενα κοντά στη Γη είναι οντότητες όπως αστεροειδείς και κομήτες που περιστρέφονται γύρω από τον ήλιο όπως οι πλανήτες. Αυτός ο αστεροειδής περιφέρεται γύρω από τον πλανήτη κάθε 1.310 ημέρες, περίπου ισοδύναμο με περίπου τρεισήμισι χρόνια.

Ο αστεροειδής έχει κάνει αρκετές κοντινές προσεγγίσεις στη Γη στο παρελθόν και αναμένεται να κάνει τουλάχιστον άλλες τρεις τις επόμενες τρεις δεκαετίες, σύμφωνα με τον spacereference.org.

KAI ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ

Ο 1994 XD δεν είναι ο μόνος αστεροειδής που θα περάσει από τη Γη αυτή την εβδομάδα. Δύο άλλοι αστεροειδείς, ο καθένας περίπου στο μέγεθος ενός αεροπλάνου, θα περάσουν επίσης μέχρι τη Δευτέρα. Επιπλέον, ένα στο μέγεθος ενός λεωφορείου και ένα άλλο στο μέγεθος ενός κτιρίου, θα περάσουν από τη Γη την Τρίτη.

Από την 1η Ιουνίου, η NASA έχει ανακαλύψει 10.472 αστεροειδείς που είναι μεγαλύτεροι από 460 πόδια. Συνολικά, έχουν ανακαλυφθεί 32.103 αστεροειδείς κοντά στη Γη όλων των μεγεθών.

Πρόσφατα, η NASA έχει λάβει μέτρα για να σταματήσει σκόπιμα τους αστεροειδείς σε περίπτωση μελλοντικής σύγκρουσης με τη Γη. Τ