Ρώσος μεγιστάνας ανοίγει τον κλώνο των McDonald’s στη Ρωσία- Το σήμα, το μενού και η συμφωνία

19 mins read

Η Κυριακή σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τους λάτρεις του fast food στη Ρωσία, καθώς τα πρώην εστιατόρια της McDonald’s ανοίγουν ξανά με νέα επωνυμία και ιδιοκτησία, τρεις δεκαετίες μετά την άφιξη της δημοφιλής αλυσίδας στη Ρωσία.

Τα νέα καταστήματα θα ανοίξουν την Ημέρα της Ρωσίας, μια πατριωτική γιορτή για τον εορτασμό της ανεξαρτησίας της χώρας, στην ίδια εμβληματική τοποθεσία, στην πλατεία Πούσκιν της Μόσχας όπου άνοιξαν για πρώτη φορά τα McDonald’s στη Ρωσία τον Ιανουάριο του 1990. Η McDonald’s τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι πουλάει τα εστιατόρια της στη Ρωσία στον δισεκατομμυριούχο Ρώσο επιχειρηματία Alexander Govor. Η συμφωνία σηματοδότησε μια από τις πιο ηχηρές αποχωρήσεις δυτικών εταιριών, από την αρχή της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Οι εμβληματικές «Χρυσές Αψίδες» του σήματος των McDonald’s κατέβηκαν από τα καταστήματα στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη. Θα ανοίξουν με νέο λογότυπο, το οποίο απεικονίζει δύο πατάτες τηγανιτές και ένα χάμπουργκερ σε πράσινο φόντο.

Αυτό θα είναι πιθανότατα το σήμα της νέας αλυσίδας fast food

Η επαναλειτουργία θα καλύψει αρχικά 15 καταστήματα στη Μόσχα και τη γύρω περιοχή. Το όνομα της νέας αλυσίδας παραμένει μυστικό. Μια αλλαγή στο όνομα της εφαρμογής McDonald’s την Παρασκευή σε “My Burger” προκάλεσε ενθουσιασμό στο διαδίκτυο, αλλά η η νέα αλυσίδα ανέφερε σε ανακοίνωση ότι αυτό ήταν προσωρινό σήμα. Ένα κειμενάκι στην αρχική σελίδα της εφαρμογής έγραφε: «Μερικά πράγματα αλλάζουν, αλλά η σταθερή δουλειά είναι εδώ για να μείνει». Τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα εικόνες που διέρρευσαν από το νέο μενού, ανέφεραν τη μετονομασία πιάτων όπως το Filet-O-Fish σε “Fish Burger” και το Chicken McNuggets σε απλά “Nuggets”. Το Reuters δεν μπόρεσε να επαληθεύσει τις αλλαγές.

Ο μεγιστάνας Govor είπε ότι σχεδιάζει να επεκτείνει τη νέα αλυσίδα σε 1.000 τοποθεσίες σε όλη τη χώρα και να ανοίξει όλα τα εστιατόρια που είχε η McDonald’s εντός δύο μηνών. Αλλά υπάρχουν και δύσπιστοι σχετικά με το φιλόδοξο εγχείρημα του Govor. «Χρειάζονται δεκαετίες για να χτιστεί ένα εμπορικό σήμα», δήλωσε ο Peter Gabrielsson, Καθηγητής Διεθνούς Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Φινλανδίας Vaasa, «και η νέα αλυσίδα fast food είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία της μάρκας». «Η πρεμιέρα είναι σημαντική γιατί είναι η πρώτη φορά που οι καταναλωτές μπορούν πραγματικά να αισθανθούν, να αγγίξουν και να δουν τη μάρκα και τι αντιπροσωπεύει», είπε. «Είναι σημαντικό ποια θα είναι η αντίδραση και προφανώς οι άνθρωποι θα το συγκρίνουν με τα McDonald’s».

Η McDonald’s, η μεγαλύτερη αλυσίδα χάμπουργκερ στον κόσμο, είχε στην ιδιοκτησία της το 84% των σχεδόν 850 εστιατορίων της στη Ρωσία και χρεώθηκε έως και 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια μετά την πώληση στον Govor, του οποίου η εταιρία είχε στο παρελθόν 25 εστιατόρια στη Σιβηρία. Το 9% των εσόδων της McDonald’s πέρυσι προήλθε από τη Ρωσία και την Ουκρανία. Το πρακτορείο ειδήσεων TASS ανέφερε την Τετάρτη ότι τα McDonald’s θα μείνουν ανοιχτά σε αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη μέχρι το 2023.

 

Πηγή: Reuters

Facebook Comments

Τελευταία Νέα