ΑρχικήΚόσμοςΣαντιάγκο Καλατράβα: Τα προβλήματα στα έργα του αρχιτέκτονα που έφτασαν στα δικαστήρια

Σαντιάγκο Καλατράβα: Τα προβλήματα στα έργα του αρχιτέκτονα που έφτασαν στα δικαστήρια

Μπορεί ο Σαντιάγκο Καλατράβα να είναι ένας πρωτοποριακός αρχιτέκτονας και να του έχει ανατεθεί κατά καιρούς η κατασκευή μερικών από τα σημαντικότερα έργα υποδομής παγκοσμίως, όμως δεν είναι λίγες οι φορές που τα δημιουργήματα του απασχόλησαν και τη δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο theculturetrip.com σε άρθρο με ημερομηνία 3 Ιανουαρίου 2017, με τίτλο “Η σκανδαλώδης ιστορία του αρχιτέκτονα Santiago Calatrava, ο Καλατράβα είναι Ισπανός νεοφουτουριστικός αρχιτέκτονας, δομικός μηχανικός, γλύπτης και ζωγράφος και έχει λάβει αναγνώριση και τιμητικές διακρίσεις για τα έργα σχεδιασμού και μηχανικής του.

Η στάση του, μια οραματική θεωρητική στάση είναι σαφής σε όλα τα έργα του – γέφυρες, κτίρια, σιδηροδρομικοί σταθμοί, γκαλερί, που στέκονται σήμερα σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Μπιλμπάο, η Βαλένθια, η Ζυρίχη, η Ιερουσαλήμ, η Βενετία και η Βαρκελώνη.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Η περίπτωση των στεγάστρων του ΟΑΚΑ, δεν είναι η μοναδική περίπτωση – έστω και από πλημμελή συντήρηση- εμφάνισε προβλήματα.

Σύμφωνα με το theculturetrip.com, ο Καλατράβα έχει συχνά κατηγορηθεί για αναποτελεσματικότητα και θεωρείται δημοσίως υπεύθυνος για καταστροφικά έργα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο αρχιτέκτονας έχει “κακή φήμη” εξαιτίας του υψηλού κόστους των έργων του καθώς “συχνά βρέθηκε να πρέπει να διπλασιάσει τους προϋπολογισμούς για την εκτέλεση τους”.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά από αυτά είναι δημόσια έργα, που ανατίθενται από τις κυβερνήσεις και πληρώνονται από τους φόρους, σίγουρα καθιστά τη διαμάχη κατανοητή. Εδώ είναι μερικά μόνο από αυτά:

2014. Το Palau de les Arts
“Το 2014 το συμβούλιο της Βαλένθια μήνυσε τον Καλατράβα για την ετοιμόρροπη οροφή της Όπερας, ένα περιστατικό που προκάλεσε το κλείσιμό της επί μακρόν. Το Palau De Les Arts είναι μέρος της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών που χτίστηκε εξ ολοκλήρου από τον αρχιτέκτονα με κόστος 300 εκατομμυρίων ευρώ. Ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί Οικονομίας της Ισπανίας ζήτησαν αποζημίωση για τις εργασίες αποκατάστασης. Ο Καλατράβα απάντησε επισημαίνοντας τον επαναστατικό σχεδιασμό των έργων του, αλλά η κυβέρνηση επικεντρώθηκε περισσότερο στην έλλειψη επίβλεψης του αρχιτέκτονα κατά τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης και σε ορισμένα τεχνικά λάθη στα χαρτιά. Αυτό συνέβη και στη Βενετία, όπου μηνύθηκε για την ολισθηρή γέφυρα που χτίστηκε στο κανάλι το 2008, ενώ το 2012 του επιβλήθηκε πρόστιμο από το ισπανικό δικαστήριο και υποχρεώθηκε να επιστρέψει στο Συμβούλιο του Οβιέδο στην Ισπανία 3,2 εκατομμύρια ευρώ λόγω της κατάρρευσης κερκίδων του Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου.


2004-2016. Ο κόμβος μεταφορών του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου
“Ο κόμβος μεταφορών του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου είναι ένα άλλο παράδειγμα. Τα επίσημα εγκαίνια είχαν προγραμματιστεί το 2016, αλλά το κτίριο εμφάνισε διαρροές στην οροφή. Η αρχική εκτίμηση ήταν 2 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά το πραγματικό κόστος κατέληξε κοντά στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια”.

 

 

Πηγή: theculturetrip.com

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ