ΑρχικήΚόσμοςShein και Temu προειδοποιούν: Έρχονται αυξήσεις τιμών λόγω δασμών

Shein και Temu προειδοποιούν: Έρχονται αυξήσεις τιμών λόγω δασμών

Οι κινεζικοί κολοσσοί του ηλεκτρονικού εμπορίου Shein και Temu προειδοποίησαν τους πελάτες τους στις ΗΠΑ ότι από την επόμενη εβδομάδα οι τιμές των προϊόντων τους θα αυξηθούν, μετά την επιβολή δασμών στα κινεζικά αγαθά από τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

Σε σχεδόν πανομοιότυπες δηλώσεις, οι δύο ανταγωνιστικές εταιρείες ανέφεραν ότι έχουν δει τα λειτουργικά τους έξοδα να αυξάνονται «λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους κανόνες εμπορίου και τους δασμούς», προσθέτοντας ότι θα προχωρήσουν σε «προσαρμογές τιμών» από τις 25 Απριλίου.

Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες αγορών έχουν αποκτήσει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες, προσελκύοντας τους καταναλωτές με τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές τους.

Η δημοτικότητά τους έχει ασκήσει πίεση στην Amazon, η οποία τον περασμένο Νοέμβριο λάνσαρε μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία Haul, παρουσιάζοντας προϊόντα κάτω των $20.

Από τότε που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο, ο Τραμπ έχει επιβάλει φόρους έως και 145% στις εισαγωγές από την Κίνα. Η κυβέρνησή του δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι όταν οι νέοι δασμοί προστεθούν στους ήδη υφιστάμενους, το συνολικό ποσοστό επιβάρυνσης για ορισμένα κινεζικά προϊόντα θα μπορούσε να φτάσει έως και το 245%.

Ο Τραμπ έβαλε επίσης τέλος στην ατέλεια για αγαθά αξίας κάτω των $800, η οποία είχε βοηθήσει τη Shein και την Temu να διεισδύσουν ραγδαία στην αμερικανική αγορά.

Αμερικανοί νομοθέτες και από τα δύο κόμματα είχαν εκφράσει ανησυχίες για το πώς αυτές οι εταιρείες «εκμεταλλεύτηκαν» τη συγκεκριμένη εξαίρεση.

Σύμφωνα με τις αμερικανικές τελωνειακές αρχές, το 2023 περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δέματα εισήλθαν στις ΗΠΑ μέσω αυτής της ρύθμισης, σε σύγκριση με 140 εκατομμύρια το 2013.

Από τη στιγμή που ο Τραμπ άρχισε να επιβάλλει δασμούς, οι εφαρμογές των Shein και Temu έχουν σημειώσει απότομη πτώση στις κατατάξεις των App Stores.

Η Temu βρίσκεται πλέον στην 75η θέση των πιο δημοφιλών δωρεάν εφαρμογών στο Apple Store των ΗΠΑ, ενώ επί δύο χρόνια ήταν σταθερά μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις. Η Shein κατέχει την 58η θέση, ενώ τον προηγούμενο μήνα βρισκόταν στη 15η.

Ωστόσο, άλλες κινεζικές εφαρμογές λιανικής συνεχίζουν να βρίσκονται ψηλά στις κατατάξεις των ΗΠΑ, όπως η DHgate στη 2η θέση και η Taobao της Alibaba στην 7η.

Παράλληλα, οι Shein και Temu έχουν μειώσει δραστικά τις διαφημιστικές τους δαπάνες στις ΗΠΑ.

Η Temu «έχει διακόψει όλες τις διαφημίσεις της στο Google Shopping στις ΗΠΑ» από τις 9 Απριλίου, δήλωσε στο LinkedIn ο Μάικ Ράιαν, επικεφαλής ανάλυσης ηλεκτρονικού εμπορίου της διαφημιστικής εταιρείας Smarter Ecommerce.

Η μέση ημερήσια δαπάνη της Temu για διαφήμιση στις ΗΠΑ σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως Facebook, Instagram και YouTube μειώθηκε κατά 31% τις δύο εβδομάδες που προηγήθηκαν της 13ης Απριλίου, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.

Αντίστοιχα, η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Shein στις ΗΠΑ έπεσε κατά 19% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Sensor Tower.

Στις ανακοινώσεις τους, οι Temu και Shein ενθάρρυναν τους πελάτες τους να πραγματοποιήσουν αγορές πριν τεθούν σε ισχύ οι αυξημένες τιμές.

«Είμαστε έτοιμοι να διασφαλίσουμε ότι οι παραγγελίες σας θα φτάσουν χωρίς προβλήματα αυτή την περίοδο.

Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε τις τιμές χαμηλές και να περιορίσουμε τις επιπτώσεις για εσάς. Η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για να βελτιώσει την εμπειρία των αγορών σας», ανέφεραν οι δηλώσεις.

Οι Temu και Shein δεν απάντησαν άμεσα στα αιτήματα του BBC για περαιτέρω σχόλια.

 

Πηγή: BBC