Το Boeing 737-8AS της Jeju Air, που συνετρίβη την Κυριακή στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν, είχε λάβει προειδοποίηση από τον πύργο ελέγχου για πιθανό κίνδυνο από σμήνος πουλιών λίγο πριν επιχειρήσει να προσγειωθεί. Σύμφωνα με τις αναφορές των Korean Times και του Guardian, ένα λεπτό μετά την προειδοποίηση, ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου, δηλώνοντας: «Χτύπησα πουλιά».
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αξιωματούχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Νότιας Κορέας ανέφερε: «Υπήρξε επικοινωνία σχετικά με την προειδοποίηση για σμήνος πουλιών πριν από τη συντριβή. Οι ακριβείς συνθήκες θα αποσαφηνιστούν μετά την ανάλυση του καταγραφέα δεδομένων πτήσης».
Το αεροσκάφος επιχειρούσε να προσγειωθεί στον αρχικό διάδρομο όταν έλαβε την προειδοποίηση. Ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος εξέπεμψε «mayday». Παρά την ανακατεύθυνση από τον πύργο ελέγχου σε διαφορετικό διάδρομο, ο πιλότος επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς να ανοίξει το σύστημα προσγείωσης. Το αεροσκάφος προσέκρουσε σε φράγματα ασφαλείας και στον εξωτερικό τοίχο του αεροδρομίου.
Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης ανακτήθηκε από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, η οποία σκοπεύει να εξετάσει τον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου για να διαπιστώσει τις συνθήκες πριν από τη συντριβή. Η βασική θεωρία είναι ότι το αεροσκάφος συγκρούστηκε με πουλιά, προκαλώντας δυσλειτουργία στο σύστημα τροχών. Ένας επιζών επιβεβαίωσε ότι υπήρξε σύγκρουση με πουλιά, ενώ άλλος επιβάτης φέρεται να είχε στείλει μήνυμα σε συγγενή του, περιγράφοντας πως ένα πουλί είχε καρφωθεί στο φτερό.
Σε συνέντευξη Τύπου, ο επιχειρησιακός διευθυντής της Jeju Air δήλωσε ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν είχε ιστορικό ατυχημάτων και τα πρώτα στοιχεία δεν δείχνουν τεχνική βλάβη. Ωστόσο, δύο ημέρες πριν τη συντριβή, επιβάτης είχε αναφέρει ότι οι κινητήρες του αεροσκάφους σταμάτησαν κατά τη διαδικασία επιβίβασης, προκαλώντας ανησυχίες.
Η Δρ Σόνια Μπράουν, ειδική στον αεροδιαστημικό σχεδιασμό, σχολίασε ότι ένα χτύπημα πουλιών δεν θα έπρεπε να οδηγήσει σε τόσο σοβαρό συμβάν, υπογραμμίζοντας πως τα χτυπήματα πουλιών είναι τόσο συνηθισμένα που λαμβάνονται υπόψη στον σχεδιασμό των σύγχρονων αεροσκαφών.
Ο κυβερνήτης της πτήσης είχε 6.823 ώρες πτήσης από την ανάληψη των καθηκόντων του το 2019, ενώ ο συγκυβερνήτης, με θητεία από το 2022, είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες.