Κατά τους οκτώ μήνες της προεδρίας του Ντόναλντ Τραμπ, οι δημόσιες εμφανίσεις της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ υπήρξαν ελάχιστες.
Περιορίστηκαν μόλις σε 22, όπως η παραδοσιακή εκδήλωση Easter Egg Roll στον Λευκό Οίκο και η κηδεία του Πάπα Φραγκίσκου – εκδηλώσεις όπου η παρουσία της θεωρήθηκε μάλλον αδιαπραγμάτευτη.
Γι’ αυτό το γεγονός ότι μέσα σε μόλις 48 ώρες είδαμε τη Μελάνια να εμφανίζεται με πέντε διαφορετικά σύνολα – από το καμπαρντινάτο Burberry με το οποίο αφίχθη, έως την κίτρινη τουαλέτα που φόρεσε στο επίσημο δείπνο – και ότι όλα έγιναν θέμα συζήτησης, έχει σημασία.
Και, όπως θα έλεγε ένας Αμερικανός ειδικός της μόδας που παρακολουθεί στενά την πορεία της, αυτό είναι απολύτως σχεδιασμένο.
Από τη στιγμή που ο βασιλιάς Κάρολος απηύθυνε πρόσκληση για δεύτερη επίσημη επίσκεψη στον πρόεδρο Τραμπ τον Φεβρουάριο, η Μελάνια θα είχε ήδη αρχίσει να καταστρώνει το ενδυματολογικό της πρόγραμμα με στρατιωτική ακρίβεια. Έτσι λειτουργεί.
Κάθε λεπτομέρεια θα είχε συλληφθεί, σχεδιαστεί, ραφτεί και ρυθμιστεί τόσο από την ίδια όσο και από τον έμπιστο στιλίστα και σχεδιαστή της, Ερβέ Πιέρ.
Οι συνηθισμένες επιταγές της «διπλωματικής ένδυσης», στις οποίες υπακούει η Πριγκίπισσα της Ουαλίας, δεν ισχύουν για την Πρώτη Κυρία. Αν και το σετ καμπαρντίνα του ιστορικού βρετανικού οίκου θα μπορούσε να θεωρηθεί ένδειξη σεβασμού προς τη χώρα υποδοχής, είχε το δικό της «Melania twist»:
Ήταν θεαματικά μακρύ ως το πάτωμα και vintage, από συλλογή του 2020, όταν καλλιτεχνικός διευθυντής της Burberry ήταν ο Ρικάρντο Τίσι.
Η Μελάνια έχει περάσει τις τελευταίες δύο δεκαετίες χτίζοντας μια συλλογή ζηλευτών κομματιών υψηλής ραπτικής και αυτή τη φορά ψώνισε από την ίδια της τη γκαρνταρόμπα.
Συνδυασμένο με μαύρες μπότες από δέρμα της Christian Dior, το παραδοσιακό κομμάτι μετατράπηκε σε τολμηρή δήλωση – και σε υπενθύμιση ότι η Μελάνια παραμένει μια γυναίκα αποφασισμένη να γράψει το δικό της ενδυματολογικό εγχειρίδιο.
Το ίδιο μήνυμα επανεμφανίστηκε όταν αποβιβάστηκε από το Marine One στους κήπους του κάστρου του Γουίνδσορ την Τετάρτη, αυτή τη φορά φορώντας υψηλή ραπτική διά χειρός της πρώην σχεδιάστριας γυναικείων συλλογών Dior, Μαρίας Γκρατζία Κιούρι.
Πολλοί απέδωσαν το look στον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, JW Anderson από τη Βόρεια Ιρλανδία, αλλά η Μελάνια επέλεξε τον προκάτοχό του, του οποίου οι θηλυκές σιλουέτες με καμπύλες έχουν γίνει σήμα κατατεθέν του προσωπικού της στυλ.
Το σύνολο, μια τολμηρή αναδημιουργία του εμβληματικού Bar suit του Κριστιάν Ντιόρ, δεν ήταν prêt-à-porter αλλά κατά παραγγελία δημιουργία, η τιμή της οποίας εκτιμάται σε πενταψήφιο νούμερο.
Το ταγέρ ταίριαζε με τον ψυχρό και μουντό καιρό που την υποδέχτηκε και ολοκληρώθηκε με ένα μωβ μάλλινο καπέλο του Dior, σχεδιασμένο από τον μιλινερίστα Στίβεν Τζόουνς, που –όπως παρατήρησαν πολλοί κριτικοί– έκρυβε το μεγαλύτερο μέρος του προσώπου της.
Στην πραγματικότητα την προστάτευε από τα αδιάκριτα φλας των φωτογράφων. Μόνο όσοι βρίσκονταν κοντά της –ανάμεσά τους ο πρίγκιπας και η πριγκίπισσα της Ουαλίας– είχαν μια «χαραμάδα» στον κόσμο της. Σε αντίθεση με την Καμίλα και την Κέιτ που διάλεξαν καπέλα που πλαισίωναν το πρόσωπό τους, η Μελάνια επέλεξε να το κρύψει, προκαλώντας αντιδράσεις – όπως είχε συμβεί και με το καπέλο boater του Eric Javits που φόρεσε στην ορκωμοσία τον Ιανουάριο.
Το μάλλινο καπέλο της παρέπεμπε στη «New Look» εποχή του Dior – εποχή που συνδέθηκε με τη θηλυκή κομψότητα μετά τον πόλεμο, με καπέλα-«πιατάκια» να κυριαρχούν.
Όταν η Κέιτ εμφανίστηκε τον Ιούλιο με δική της εκδοχή αυτού του πανάκριβου look (το έτοιμο προς πώληση Bar jacket κοστίζει 3.400 λίρες), η κίνησή της θεωρήθηκε «μάθημα» στη βασιλική ένδυση.
Για τη Μελάνια, που δεν δεσμεύεται από τέτοιους περιορισμούς, ο Dior ήταν η προφανής επιλογή για μια στιγμή που απαιτούσε αιχμηρή κομψότητα στο πλευρό ενός πολιτικού ηγέτη στη διεθνή σκηνή.
Ωστόσο, ήταν η κρεπ τουαλέτα του Αμερικανού σχεδιαστή Wes Gordon για τον οίκο Carolina Herrera, που φόρεσε στο αποκορύφωμα της επίσκεψης – το επίσημο δείπνο στην αίθουσα St George’s Hall του κάστρου του Γουίνδσορ – που τράβηξε τα περισσότερα βλέμματα.
Μέσα στη χρυσή μεγαλοπρέπεια που ο πρόεδρος θαυμάζει απροκάλυπτα και προσπαθεί να αναπαράγει στις δικές του κατοικίες, η Μελάνια εμφανίστηκε με ένα εκθαμβωτικό κίτρινο φόρεμα χωρίς ώμους, συνδυασμένο με μωβ σατέν ζώνη.
Τα μοναδικά κοσμήματα που φόρεσε ήταν ένα ζευγάρι σκουλαρίκια με σμαράγδια και διαμάντια – χωρίς περιδέραιο και χωρίς τιάρα – μια έκρηξη μοντερνισμού.
Επιλέγοντας έναν συνδυασμό χρωμάτων σχεδόν ανήκουστο στο κόκκινο χαλί – πόσο μάλλον στο επίσημο πλαίσιο της βρετανικής βασιλικής ενδυμασίας – η επιλογή της καταδικάστηκε σχεδόν ομόφωνα από τον Τύπο της μόδας ως αποτυχία.
Η Μελάνια, αδιάφορη για το αν θα τιμήσει έναν Βρετανό σχεδιαστή στη σημαντικότερη στιγμή, έδειξε την πρόθεσή της να λειτουργήσει αποκλειστικά με βάση τις δικές της επιθυμίες.
Δεν ενδιαφέρεται ούτε για τη γνώμη του κοινού ή του Τύπου, ούτε για τις τιάρες και τα παράσημα – και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα καθώς στεκόταν δίπλα στον σύζυγό της με επίσημο λευκό παπιγιόν, τον βασιλιά και τη βασίλισσα. Ό,τι κι αν σκέφτηκε κανείς για την εμφάνισή της, η αυτοπεποίθηση, η σιγουριά και το ύφος της φώναζαν σιγουριά – και μια σαφώς δηλωμένη αδιαφορία.
Με μια σειρά από εντυπωσιακά looks, η Μελάνια εξασφάλισε ότι, ακόμη και μέσα στη χλιδή του κάστρου του Γουίνδσορ, ξεχώρισε και στάθηκε ισάξια απέναντι στις άλλες γυναίκες – ιδιαίτερα την πολύ νεότερη Πριγκίπισσα της Ουαλίας. Όπως είχε παρατηρήσει ο Όσκαρ Ουάιλντ: «Μόδα είναι αυτό που φορά κανείς ο ίδιος. Αντι-μόδα είναι αυτό που φοράνε οι άλλοι».
Η καταιγιστική επίσκεψη έκλεισε με μια «γυναικεία μέρα» – ξενάγηση από τη βασίλισσα Καμίλα στο «Σπιτάκι με τις Κούκλες της Βασίλισσας Μαρίας» και συνάντηση με πρόσκοπους μαζί με την Πριγκίπισσα της Ουαλίας στους κήπους του Frogmore.
Για την περίσταση, η Μελάνια επέστρεψε στη γνώριμη Upper East Side γοητεία της – με ένα custom σύνολο Louis Vuitton σε καραμελί δέρμα αρνιού, με λεπτομέρειες σε βανίλια, συνδυασμένο με ψηλοτάκουνες γόβες από δέρμα φιδιού Manolo Blahnik.
Κάποιοι θεώρησαν ότι οι πιο «χαλαρές» επιλογές της για τη δράση με τους πρόσκοπους – suede cargo jacket και παντελόνι capri του Ralph Lauren, με φλατ παπούτσια (έστω και αν πρόκειται για τα δερμάτινα Trompette Quadrata αξίας 730 λιρών του Roger Vivier) – αντανακλούσαν τις ενδυματολογικές κριτικές που ίσως διάβασε στο πρωινό της.
Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι το look είχε προσεκτικά σχεδιαστεί μήνες πριν.
Και οι δύο γυναίκες στράφηκαν στον ίδιο «μεγάλο» της αμερικανικής μόδας, τον Ralph Lauren, αλλά τον ερμήνευσαν τελείως διαφορετικά: η Κέιτ αγκαλιάζοντας τον ρομαντισμό των βικτωριανών εμπνεύσεων του, με μια φούστα midi σε birdseye tweed, και η Μελάνια με ένα ήρεμο και κλασικό σύνολο που θα ταίριαζε άψογα στην μπουτίκ-ναυαρχίδα της Madison Avenue στη Νέα Υόρκη – από όπου πιθανότατα προμηθεύτηκε το κομμάτι.
Ελάχιστα από τα πέντε σύνολα της Μελάνιας υπάκουσαν στη σύμβαση – και σίγουρα δεν έδειξε καμία διάθεση να δώσει προσοχή στη βρετανική βιομηχανία μόδας που έχει δείξει μικρό ενδιαφέρον να την «ντύσει».
Όπως και συνολικά η επίσκεψη, έτσι και οι επιλογές της δεν είχαν στόχο μια «αμερικανική γοητευτική επίθεση», αλλά να δοθεί η ευκαιρία στη Βρετανία να παρουσιάσει τον καλύτερο εαυτό της και στους επισκέπτες της να είναι ακριβώς αυτό που είναι.
Πηγή: Daily Mail








