ΑρχικήΚόσμοςΤέλος οι πολιτικές διαφημίσεις στο Twitter - Ποιοι είναι οι λόγοι

Τέλος οι πολιτικές διαφημίσεις στο Twitter – Ποιοι είναι οι λόγοι

Το τέλος των πολιτικών διαφημίσεων στο Twitter ανακοίνωσε ο CEO της, Τζακ Ντόρσεϊ, και εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.

«Πιστεύουμε ότι το πολιτικό μήνυμα πρέπει να κερδηθεί και όχι να αγοραστεί», δήλωσε ο Ντόρσεϊ κάνοντας μία σειρά από tweets.

 

jack 🌍🌏🌎

@jack

For instance, it‘s not credible for us to say: “We’re working hard to stop people from gaming our systems to spread misleading info, buuut if someone pays us to target and force people to see their political ad…well…they can say whatever they want! 😉

jack 🌍🌏🌎

@jack

We considered stopping only candidate ads, but issue ads present a way to circumvent. Additionally, it isn’t fair for everyone but candidates to buy ads for issues they want to push. So we’re stopping these too.

2,744 people are talking about this
«Ενώ η διαφήμιση μέσω διαδικτύου είναι απίστευτα ισχυρή και πολύ αποτελεσματική για τους διαφημιζόμενους, αυτή η δύναμη φέρνει σημαντικούς κινδύνους στην πολιτική, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει τις ψήφους και να επηρεάσει τη ζωή εκατομμυρίων».

jack 🌍🌏🌎

@jack

A political message earns reach when people decide to follow an account or retweet. Paying for reach removes that decision, forcing highly optimized and targeted political messages on people. We believe this decision should not be compromised by money.

jack 🌍🌏🌎

@jack

While internet advertising is incredibly powerful and very effective for commercial advertisers, that power brings significant risks to politics, where it can be used to influence votes to affect the lives of millions.

3,701 people are talking about this
Όπως είπε οι αλλαγές στην πολιτική του Twitter θα δημοσιευθούν μέχρι τις 11 Νοεμβρίου συμπεριλαμβανομένων μερικών εξαιρέσεων (πχ θα επιτρέπονται ακόμη διαφημίσεις για την υποστήριξη της εγγραφής των ψηφοφόρων).

«Θα ξεκινήσουμε να εφαρμόζουμε τη νέα πολιτική μας στις 11/22 για να παρέχουμε στους τρέχοντες διαφημιζόμενους μια περίοδο ειδοποίησης πριν τεθεί σε ισχύ αυτή η αλλαγή» αναφέρει στα tweets και καταλήγει «δεν πρόκειται για ελεύθερη έκφραση. Πρόκειται για την πληρωμή για την επίτευξη δημοτικότητας. Και η πληρωμή για την αύξηση της εμβέλειας του πολιτικού λόγου έχει σημαντικές συνέπειες που η σημερινή δημοκρατική υποδομή μπορεί να μην είναι διατεθειμένη να διαχειριστεί».

jack 🌍🌏🌎

@jack

We’ll share the final policy by 11/15, including a few exceptions (ads in support of voter registration will still be allowed, for instance). We’ll start enforcing our new policy on 11/22 to provide current advertisers a notice period before this change goes into effect.

jack 🌍🌏🌎

@jack

A final note. This isn’t about free expression. This is about paying for reach. And paying to increase the reach of political speech has significant ramifications that today’s democratic infrastructure may not be prepared to handle. It’s worth stepping back in order to address.

11.4K people are talking about this
Η κίνησή αυτή έρχεται μετά την αυξανόμενη κριτική που δέχεται το Facebook για την πολιτική του να επιτρέπει στους υποψηφίους να ψεύδονται επί πληρωμή.