Το τέλος των πολιτικών διαφημίσεων στο Twitter ανακοίνωσε ο CEO της, Τζακ Ντόρσεϊ, και εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
We considered stopping only candidate ads, but issue ads present a way to circumvent. Additionally, it isn’t fair for everyone but candidates to buy ads for issues they want to push. So we’re stopping these too.
While internet advertising is incredibly powerful and very effective for commercial advertisers, that power brings significant risks to politics, where it can be used to influence votes to affect the lives of millions.
«Θα ξεκινήσουμε να εφαρμόζουμε τη νέα πολιτική μας στις 11/22 για να παρέχουμε στους τρέχοντες διαφημιζόμενους μια περίοδο ειδοποίησης πριν τεθεί σε ισχύ αυτή η αλλαγή» αναφέρει στα tweets και καταλήγει «δεν πρόκειται για ελεύθερη έκφραση. Πρόκειται για την πληρωμή για την επίτευξη δημοτικότητας. Και η πληρωμή για την αύξηση της εμβέλειας του πολιτικού λόγου έχει σημαντικές συνέπειες που η σημερινή δημοκρατική υποδομή μπορεί να μην είναι διατεθειμένη να διαχειριστεί».
A final note. This isn’t about free expression. This is about paying for reach. And paying to increase the reach of political speech has significant ramifications that today’s democratic infrastructure may not be prepared to handle. It’s worth stepping back in order to address.