ΑρχικήΚόσμοςΘρήνος στην Ινδία: 290 νεκροί – Εξετάζεται σοκαριστικό λάθος στα πτερύγια του...

Θρήνος στην Ινδία: 290 νεκροί – Εξετάζεται σοκαριστικό λάθος στα πτερύγια του αεροσκάφους

Σοκ στον πλανήτη από την αεροπορική τραγωδία στην Ινδία – 290 νεκροί και ένας μόνο επιζών.

Συγκλονισμένος παραμένει ολόκληρος ο πλανήτης από τη φονική αεροπορική τραγωδία που σημειώθηκε στην Ινδία, όταν επιβατικό αεροσκάφος συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από το Αχμενταμπάντ.

Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται πηγές της αστυνομίας, οι νεκροί ανέρχονται στους 290, καθιστώντας την τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία της τελευταίας δεκαετίας παγκοσμίως. Το αεροσκάφος, το οποίο είχε προορισμό το αεροδρόμιο του Γκάτγουικ στο Λονδίνο, κατέπεσε σε ξενώνα που φιλοξενούσε γιατρούς από τοπικά νοσοκομεία, το απόγευμα της Πέμπτης, τοπική ώρα.

Ο επιβάτης-θαύμα της θέσης 11Α

Μέσα από τα φλεγόμενα συντρίμμια, σαν από θαύμα, ένας μόνο επιβάτης κατάφερε να βγει ζωντανός. Πρόκειται για τον Vishwash Kumar Ramesh, Βρετανό υπήκοο, ο οποίος καθόταν στη θέση 11Α. Σύμφωνα με ινδικά μέσα, ο επιζών έδειξε στο νοσοκομείο την κάρτα επιβίβασής του, αποδεικνύοντας ότι επέβαινε στο μοιραίο αεροπλάνο.

«Τριάντα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση ακούστηκε ένας εκκωφαντικός θόρυβος και κατόπιν το αεροσκάφος συνετρίβη. Όλα έγιναν σε δευτερόλεπτα», φέρεται να δήλωσε.

Τι εξετάζουν οι ειδικοί – Το ύποπτο σημείο με τα πτερύγια

Μιλώντας στο BBC, ειδικοί της αεροπορίας εκτιμούν ότι πιθανή αιτία της τραγωδίας ήταν η λανθασμένη ρύθμιση των πτερυγίων (flaps) κατά την απογείωση.

Βίντεο που επαληθεύτηκε από το BBC δείχνει το αεροπλάνο να χάνει ύψος προτού συντριβεί. Ο ειδικός αναλυτής αεροπορικών θεμάτων Τζέφρι Τόμας εξηγεί: «Το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμη κατεβασμένο, αλλά τα πτερύγια φαίνονται μαζεμένα». Όπως διευκρινίζει, τα πτερύγια σε εκείνη τη φάση θα έπρεπε να είναι εκτεταμένα, για να προσφέρουν στήριξη στην απογείωση – όχι μαζεμένα στην ίδια ευθεία με το φτερό.

«Κανονικά, οι τροχοί μαζεύονται σε 10-15 δευτερόλεπτα και τα flaps σταδιακά μέσα σε 10-15 λεπτά», συμπληρώνει.

Από την πλευρά του, ο ειδικός Τέρι Τόζερ σημείωσε: «Αν τα πτερύγια δεν ήταν επαρκώς εκτεταμένα, αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί δεν ολοκληρώθηκε σωστά η απογείωση – είναι πιθανό να πρόκειται για ανθρώπινο λάθος».

Ο πρώην πιλότος και νυν λέκτορας Μάρκο Τσαν υπογράμμισε επίσης ότι «η ποιότητα του βίντεο δεν επιτρέπει σίγουρα συμπεράσματα», ωστόσο δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τα flaps να μην είχαν ρυθμιστεί σωστά.

«Πετούσε πολύ χαμηλά και πολύ αργά»

Η πιλότος ελικοπτέρου Σεούν Κομόλαφε, μιλώντας στο Sky News, ανέφερε πως το αεροσκάφος πιθανόν πετούσε υπερβολικά χαμηλά και με μειωμένη ταχύτητα, καθώς βρισκόταν ακόμα στην κρίσιμη φάση της απογείωσης.

Όπως σημείωσε, παραμένει αναπάντητο γιατί το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανασυρθεί όταν το αεροπλάνο συνετρίβη. «Σε εκείνο το στάδιο της απογείωσης, θα έπρεπε να είχαν ήδη σηκωθεί οι τροχοί», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «πρέπει να περιμένουμε τα μαύρα κουτιά για να ακούσουμε τις συνομιλίες του πληρώματος».

Το mayday και η ύστατη προειδοποίηση

Ερωτηθείσα για το τι σημαίνει το γεγονός ότι το πλήρωμα κατάφερε να εκπέμψει σήμα κινδύνου λίγο πριν τη συντριβή, η Κομόλαφε απάντησε: «Αυτό δείχνει ότι, έστω και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, το πλήρωμα είχε αντιληφθεί ότι υπήρχε σοβαρό πρόβλημα και κατάφερε να ενημερώσει τόσο μεταξύ του, όσο και τον πύργο ελέγχου».

Η άμεση αυτή επικοινωνία, όπως εξηγεί, επέτρεψε την έγκαιρη κινητοποίηση των ομάδων έκτακτης ανάγκης.