ΑρχικήΜε ΆποψηΕθνική Τράπεζα digital: Που πας ρε Καραμήτρο;

Εθνική Τράπεζα digital: Που πας ρε Καραμήτρο;

Όταν ο Παύλος Μυλωνάς ανέλαβε το 2018 τα ηνία της Εθνικής Τράπεζας, είχε δηλώσει ότι στόχος της διοίκησής του ήταν να: “βελτιώσουμε την ευελιξία, την αποδοτικότητα και την καινοτομία της τράπεζάς μας”. Μάλιστα, δύο χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 2022 έλαβε από τον Economist το βραβείο «Enabling excellent customer experience through technology and innovation Award». Στον Economist βέβαια, δεν είχαν προσπαθήσει να χρησιμοποιήσουν μια debit card πριν δώσουν το βραβείο.

Προσπάθησα εγώ όμως. Παρασυρμένος ίσως από το όραμα Μυλωνά και το βραβείο του Economist. Στην αρχή -και εν μέσω covid- χρειάστηκε να πάω σε κατάστημα για να κάνω ταυτοποίηση, παρά το γεγονός ότι η ίδια η τράπεζα διαφημίζει ότι μπορείς να ανοίξεις λογαριασμό χωρίς να πας στο κατάστημα. Πήγα.

Στη συνέχεια, έπρεπε να ξαναπάω στο κατάστημα για να παραλάβω την κάρτα. Πήγα. Την ενεργοποίησα πάραυτα στο ΑΤΜ του καταστήματος.

Μερικές ημέρες αργότερα, επιχείρησα να εισάγω την κάρτα στην υπηρεσία apple pay. Το κάνω με τις κάρτες όλων των τραπεζών και δεδομένου και του βραβείου της Εθνικής, θεώρησα ότι θα γίνεται πανεύκολα.

Αφού ξεκίνησα τη διαδικασία, έφτασα σε ένα σημείο στο οποίο χρειαζόταν επιβεβαίωση (verification). Εκεί, μου έδινε ως μοναδική επιλογή να καλέσω στην εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας. Μάλιστα μου έδινε και το τηλέφωνό αλλά και ένα “κουμπί”, με το οποίο γινόταν η κλήση προς τον αριθμό αυτό.

Κάλεσα, για να διαπιστώσω με έκπληξη ότι οι υπάλληλοι στην εξυπηρέτηση πελατών δεν είχαν ιδέα για την υπόθεση. Στην αρχή επέμεναν ότι απλώς κόλλησε το τηλέφωνό μου. Ο πρώτος υπάλληλος μου είπε να καλέσω σε άλλο τμήμα. Η δεύτερη με έβαλε στην αναμονή και μάλιστα χωρίς να κάνει mute, οπότε άκουγα όσα έλεγε με συναδέλφους ή πιθανόν ανωτέρους της. Όχι σε πολύ coproprate language οφείλω να ομολογήσω.

Τελικά μου εξήγησε με βεβαιότητα ότι η κάρτα μου δεν είναι συνδεδεμένη με κανέναν λογαριασμό και χρειάζεται να πάω στο κατάστημα για να τη συνδέσω. Ρίχνοντας έτσι εμμέσως το φταίξιμο στη συνάδελφό της. Λίγα λεπτά αργότερα και μιλώντας με το κατάστημα, με ενημέρωσαν ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και ότι η κάρτα μου λειτουργεί κανονικά (όπως υποπτευόμουν).

Φυσικά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να δει αν τελικά χρησιμοποιώ ή όχι την κάρτα μέσω της συσκευής μου. Ουδείς έδειξε να ξέρει τι πρέπει να κάνω. Η κάρτα δεν λειτουργεί στο Apple Pay. Φυσικά δεν ευθύνεται προσωπικά ο ίδιος ο Μυλωνάς για την αδυναμία της τράπεζας να υλοποιήσει ένα τόσο απλό αίτημα. Το όραμά του όμως δεν μοιάζει να υλοποιήθηκε και το βραβείο για “excellent customer experience through technology” μοιάζει περισσότερο με ανέκδοτο. Ιδίως την ώρα που οι “ανταγωνιστές” της ΕΤΕ, εκδίδουν κάρτες μέσω τηλεδιάσκεψης σε λίγα λεπτά. Α! Οι οποίες λειτουργούν παντού και απρόσκοπτα…