Όχι market in, πιθανότατα Market out

15 mins read
market in

Δεν έχω ακούσει την απολογία της εταιρείας Market in στα ποινικά και αστικά δικαστήρια, την άκουσαν όμως οι δικαστές και σε συνδυασμό με την αφήγηση της υπόθεσης που διαβάζω στα διάφορα ρεπορτάζ, μου δημιούργησε μια εξαιρετικά δυσάρεστη “επίγευση”.

Σύμφωνα λοιπόν με τα ρεπορτάζ που επικαλούνται τις αποφάσεις των δικαστηρίων, η εταιρεία κατηγόρησε για κλοπή ευτελούς αξίας προϊόντος από το κατάστημα που εργαζόταν μια εργαζόμενή της. Επιπρόσθετα, την εξανάγκασε να υπογράψει την παραίτησή της (οικειοθελή αποχώρηση) παρουσία αστυνομικών. Και όλ’ αυτά τα έκανε λίγο πριν η συγκεκριμένη εργαζόμενη βγει στη σύνταξη, μετά από 24 χρόνια εργασίας.

Μια εταιρεία τέτοιου μεγέθους είναι αδιανόητο να έκανε κάτι τέτοιο. Ακόμη και αν δεχτούμε ότι η ιδιοκτησία ή η διοίκηση της εταιρείας δεν είχε γνώση ή και ανάμιξη στην υπόθεση, είναι απαράδεκτο που άφησε μια γυναίκα, λίγο πριν τη σύνταξη να μπλέξει σε μια τέτοια δικαστική περιπέτεια.

Η εταιρική κουλτούρα που οφείλουν να αναπτύσσουν τέτοιοι οργανισμοί, θα έπρεπε να έχει αποστειρώσει το εργασιακό περιβάλλον από τέτοιες πρακτικές αλλά ακόμη και μετά το “περιστατικό” με την υποτιθέμενη κλοπή, όφειλε να απομονώσει όσους σχεδίασαν και υλοποίησαν το συγκεκριμένο σχέδιο.

Όφειλε να το κάνει ακόμη και αν η εργαζόμενη είχε όντως κλέψει κάτι τόσο ευτελές, όπως -στην προκειμένη περίπτωση- ένα αντικουνουπικό. Η βλάβη που θα προκαλούσε στην εταιρεία θα ήταν μηδαμινή και μια ήπια προσέγγιση θα αναγνώριζε την πολύ μεγαλύτερη συμβολή της (24 χρόνια) στην ανάπτυξη της εταιρείας, από ένα λάθος, ευτελούς αξίας.

Το ότι δεν το έκανε αποδεικνύει πολλά για τον τρόπο σκέψης της διοίκησης. Δημιουργεί πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από το χρηματικό ποσό που πρέπει να καταβάλλει και από τη διαπόμπευση σε όσα Μέσα Ενημέρωσης τολμήσουν να δημοσιοποιήσουν το θέμα. Ευτυχώς ήταν αρκετά.

Δημιουργεί μια αλγεινή εντύπωση στους εργαζομένους για την εταιρεία, η οποία τους ζητά να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Κυρίως διότι βλέπουν ότι όταν η εταιρεία δεν τους έχει ανάγκη -ή έτσι νομίζει- δείχνει εκείνη το χειρότερο εαυτό της.

Πρωτίστως η ίδια η εταιρεία οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από όλους όσους ταλαιπώρησε. Οι καλές εταιρείες κάνουν λάθη. Τα αναγνωρίζουν όμως και προχωρούν, χωρίς μικροπρέπειες και κυρίως χωρίς τερτίπια για να γλιτώσουν πενταροδεκάρες, ενώ τζιράρουν εκατομμύρια.

Facebook Comments