ΑρχικήΟικονομίαΠέθανε ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος

Πέθανε ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος

Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο θάνατός του επήλθε από ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια.

Ο Πάνος Μαρινόπουλος μέλος της ιστορικής οικογένειας επιχειρηματιών που επί 123 χρόνια δραστηριοποιήθηκε αρχικά στην φαρμακοβιομηχανία (ΦΑΜΑΡ) και στη συνέχεια, από τη δεκαετία του ’60, με το λιανεμπόριο, μέσω της ομώνυμης αλυσίδας λιανικής – τα γνωστά σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος που μετατράπηκαν στην πορεία σε Prisunic, μετά σε Carrefour, πριν έρθει η απότομη πτώση τους.

Η Μαρινόπουλος Α.Ε. υπήρξε για πολλές δεκαετίες (από το 1962 μέχρι το 2016), η μεγαλύτερη ομάδα καταστημάτων λιανικής και χονδρικής πώλησης τροφίμων, ρούχων, ηλεκτρονικών και ποτών της Ελλάδας με έδρα τον Άλιμο Αττικής. Ηταν ο γνωστός «Πι Μι που αγαπάει τη δραχμή»

Η εταιρεία αποτέλεσε για πολλά χρόνια τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα, έχοντας στις αρχές του 2015, 749 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα 35 με την επωνυμία Carrefour, 275 Carrefour Μαρινόπουλος, 242 Carrefour Express, 6 Terra Market cash and carry, 93 Smile και 99 OK Anytime Market, ενώ δραστηριοποιούταν και στην Κύπρο από το 2005.

Από το 2015 ωστόσο και μετά άρχισε ο εφιάλτης για την εταιρία. Χρεωκοπία, άδεια ράφια, σφραγισμενες επιταγές, και στο τέλος η εξαγορά – σωτηρία των καταστημάτων απο την Σκλαβενίτης. Η ταμπέλα Μαρινόπουλος ωστόσο κατέβηκε και έκτοτε χάθηκε…

Στην ακμή της είχε φθάσει να λειτουργεί δίκτυο 906 καταστημάτων.

Ο Πάνος Μαρινόπουλος σπούδασε στην Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια στο Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών στο Παρίσι, ενώ υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίουτης FAMAR, της ΤΙΤΑΝ και των Αφοί Μαρινόπουλοι.

Η επιχειρηματική δράση του επεκτάθηκε και στο κομμάτι των διεθνών αλυσίδων εστίασης. Μαζί με άλλα μέλη της οικογένειας βρέθηκε πίσω από την ανάπτυξη των Starbucks στην Ελλάδα, μέσω της εταιρείας που είχε τα δικαιώματα της αλυσίδας στη χώρα, ενώ η πλευρά του Μαρινόπουλου που εκπροσωπούσε συνδέθηκε και με άλλα σχήματα λιανικής και franchising – όπως η GAP, τα FNAC (εκ των υστέρων πουλήθηκαν και μετατράπηκαν στα Public) και τα MARKS AND SPENCER. Η λογική του ήταν πάντα η σύναψη στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς ομίλους, ώστε ο ελληνικός εταίρος να έχει ισχυρή θέση στο τραπέζι και να μη λειτουργεί απλώς ως τοπικός αντιπρόσωπος.

Ηταν επίσης ταμίας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Νικολάου και Ντόλλης Γουλανδρή – Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Σε προσωπικό επίπεδο, ήταν γνωστός για το ιδιαίτερα κοσμοπολίτικο προφίλ του, με χρόνια εγκατάστασης και δραστηριότητας μεταξύ Αθήνας και Παρισιού, αλλά και για τις κοινωνικές του σχέσεις στον χώρο των επιχειρήσεων και του πολιτισμού. Ήταν πατέρας δύο παιδιών, τα οποία απέκτησε με την Ιωάννα Μαρινοπούλου, και ανήκε σε μια γενιά επιχειρηματιών που έζησαν τόσο την εκρηκτική άνοδο της ελληνικής κατανάλωσης όσο και τη βίαιη προσγείωση της κρίσης.

Ο θάνατός του κλείνει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία μιας οικογένειας που σφράγισε για πάνω από έναν αιώνα την ελληνική αγορά φαρμάκου και λιανεμπορίου.

Το αποτύπωμα του Πάνου Μαρινόπουλου βρίσκεται στις φαρμακοβιομηχανίες που λειτουργούν σήμερα με τη σφραγίδα της ΦΑΜΑΡ, στα ράφια των καταστημάτων που κάποτε έφεραν το όνομα Μαρινόπουλος, αλλά και στους θεσμούς πολιτισμού και επιχειρηματικότητας όπου άφησε το αποτύπωμά του.

.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ