ΑρχικήΠαραπολιτικάΓιατί κρύβουν την ανακοίνωση του ΟΣΕ της 6ης Μαρτίου;

Γιατί κρύβουν την ανακοίνωση του ΟΣΕ της 6ης Μαρτίου;

Ο ΟΣΕ δεν έχει πει πολλά μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Και αυτά που έχει πει όμως, δεν τυγχάνουν ευρείας συζήτησης. Περίεργο, καθώς ο ΟΣΕ είναι ο οργανισμός που ξέρει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον την κατάσταση στον σιδηρόδρομο.

Έτσι λοιπόν, έφαγε το σκοτάδι την ανακοίνωση που είχε εκδόσει την 6η Μαρτίου, έξι μόλις μέρες μετά την τραγωδία των Τεμπών. Τι έλεγε εκεί, μεταξύ άλλων, ο Οργανισμός; Κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που ισχυρίζεται ο κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι λένε ότι μέχρι το 2019, που ξέσπασε μία πυρκαγιά, λειτουργούσε πλήρως τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Ο ΟΣΕ είχε υπενθυμίσει ωστόσο και μια άλλη φωτιά, το 2015, που κατέστησε ουσιαστικά ανενεργή την τηλεδιοίκηση.

Συγκεκριμένα αναφέρει: Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.

Όλη η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση.

Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.

Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας