ΑρχικήΠολιτικήΦίλης: «Να μπορούν να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών και Ορθόδοξοι...

Φίλης: «Να μπορούν να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών και Ορθόδοξοι μαθητές»

Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών κατέθεσε ο Νίκος Φίλης.

Αναλυτικά αναφέρει:

Στις 2 Σεπτεμβρίου 2022 κατέθεσα επίκαιρη ερώτηση στην υπουργό Παιδείας, με την οποία την καλώ να μην προχωρήσει, ακόμα μια χρονιά -όπως φημολογούνταν, σε περιορισμό των μαθητών που μπορούσαν να απαλλαγούν από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών. Οι προηγούμενες αποφάσεις της κυβέρνησης ΝΔ περιορίζουν στους μη ορθόδοξους μαθητές τη δυνατότητα απαλλαγής, φέροντας σε πολύ δύσκολη θέση τους γονείς που δεν συμφωνούν με τον κατηχητικό χαρακτήρα του μαθήματος.

Δυστυχώς η υπουργός Παιδείας προχώρησε στο μεταξύ στην ίδια με τα προηγούμενα χρόνια απόφαση. Προφανώς με την έγκριση του πρωθυπουργού, αφού το ζήτημα έχει πάρει διαστάσεις: η χώρα μας έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει γνωμοδοτήσει για το απαράδεκτο των προηγούμενων υπουργικών αποφάσεων, που στερούν το δικαίωμα της απαλλαγής από τους μαθητές που είναι χριστιανοί ορθόδοξοι.

Πρόκειται για μια απαράδεκτη κίνηση, ράπισμα στους γονείς, στο ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, στην αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή, που αποδεικνύει πόσο υποκριτικά «φιλελεύθερη» είναι η ΝΔ του κ. Μητσοτάκη, ποιο είναι το εκλογικό ακροατήριο στο οποίο στηρίζεται και πόσο σκληρός αγώνας χρειάζεται για την ανατροπή της ίδιας και της οπισθοδρομικής της πολιτικής.

Φυσικά, η έκδοση της απόφασης Κεραμέως δεν αναιρεί το στόχο της επίκαιρης ερώτησής μου, για τη συζήτηση της οποίας θα περιμένω ακόμα μια φορά την υπουργό στο Κοινοβούλιο, στη διαδικασία του κυβερνητικού ελέγχου.

Στο μεταξύ, η χώρα μας διασύρεται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση ως η τελευταία για την οποία ο λόγος της Εκκλησίας στη μορφή διδασκαλίας ενός μαθήματος είναι ισχυρότερος από εκείνον των παιδαγωγών, ακόμα και πολλών θεολόγων, των δικαστηρίων, των συνταγματικών αρχών και γενικότερα των σύγχρονων αντιλήψεων, που θέλουν το διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας, ξεκινώντας από τέτοια ζητήματα όπως η Παιδεία. Βέβαια δεν είναι το μάθημα των Θρησκευτικών το μόνο πεδίο επικίνδυνης οπισθοδρόμησης, όπως βλέπουμε πολύ συχνά -και πρόσφατα- σε δημόσιες παρεμβάσεις ανωτάτων ιεραρχών.