ΑρχικήΠολιτικήΓεραπετρίτης: «Το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως τη νύχτα του δυστυχήματος»

Γεραπετρίτης: «Το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως τη νύχτα του δυστυχήματος»

Aπό τον Οκτώβριο όλο το δίκτυο του κεντρικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα έχει τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και τα αναγκαία συστήματα του ETCS, ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ο κ. Γεραπετρίτης εκτίμησε ότι η Διοικητική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, μέσα σε ένα μήνα από σήμερα, θα είναι σε θέση να υποβάλει το πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Το πόρισμα, την κατάθεση του οποίου ο κ. Γεραπετρίτης τοποθέτησε «μέχρι το Πάσχα», θα είναι ένα τεχνικό πόρισμα. Η Διοικητική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, όπως σημείωσε, «δεν υποκαθιστά τη δικαιοσύνη» αλλά το πόρισμα της «θα τεθεί υπόψη της δικογραφίας, για να μπορεί να αξιοποιηθεί και τεχνικά, ανεξάρτητα από τους πραγματογνώμονες που ήδη έχει τοποθετήσει το δικαστήριο».

Με ταχείς ρυθμούς θα προχωρήσει και η δικαιοσύνη, η οποία «έχει επιληφθεί στο ανώτατο ανακριτικό επίπεδο, στο επίπεδο των Εφετών Ανακριτών».

Όπως ενημέρωσε τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής ο υπουργός Επικρατείας, τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα υπάρξει διεθνής δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για τα πρόσωπα που θα βρεθούν στο υψηλότερο διοικητικό επίπεδο για να βγάλουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ από «αυτή τη δύσκολη στιγμή και να διαμορφώσουν το πλαίσιο, για την επόμενη μέρα».

 

Αθήνα-Θεσσαλονίκη

 

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά στον κύριο άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο Γιώργος Γεραπετρίτης είπε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα υπάρχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση παντού. «Θα έχουμε μια πλήρη γραμμή τηλεδιοίκησης σε όλο τον κύριο άξονα και επιπλέον θα έχουμε, ελπίζω και το σύστημα ETCS, το οποίο είναι πολύ σημαντικό. Είναι η αλληλεπίδραση του τρένου με το σηματοδότη. Όταν έχεις αυτό το σύστημα, μπορεί το τρένο όταν βλέπει κόκκινο να κόβει ταχύτητα και σταματάει μόνο του», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας.

Το μεταβατικό πλαίσιο, που θα ισχύσει μέχρι την ολοκλήρωση της συνολικής αναβάθμισης του άξονα Αθήνα –Θεσσαλονίκη, θα είναι «εξαιρετικά αυστηρό», όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, και θα είναι αυστηρό, και για την αυτονόητη υποχρέωση ασφαλούς μετακίνησης αλλά και για την ανάκτηση αισθήματος εμπιστοσύνης. «Πρέπει να έχουμε ένα εξαιρετικά αυστηρό πλαίσιο γιατί πέρα από το αυτονόητο ζήτημα της ασφάλειας που πρέπει να εγγυηθούμε, πρέπει να ανακτηθεί και ένα αίσθημα εμπιστοσύνης. Είναι και ουσιαστικό αλλά είναι και ψυχολογικό για τους ανθρώπους να ξαναμπούν στο τρένο. Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο το οποίο θα επανεκκινήσει- το είπα, κυρίως, για λόγους ψυχολογικούς- θα μπω με τους ανθρώπους για να αισθανθούν ότι δεν είναι κάτι προσχηματικό όλο αυτό», ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.

 

Ο σταθμός στη Λάρισα

 

Αναφερόμενος στο δυστύχημα των Τεμπών, ο υπουργός Επικρατείας είπε ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα παραδόθηκε στην κυβέρνηση το 2019, κατεστραμμένη, γιατί είχε μεσολαβήσει φωτιά στις αρχές εκείνου του χρόνου. Η τηλεδιοίκηση ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα, την 1.11.2022 και τη νύχτα του ατυχήματος το κέντρο τηλεδιοίκησης «λειτουργούσε απολύτως». Επίσης είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους, την κρίσιμη ώρα. «Θέλω να καταγραφεί ρητά, στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο δυστυχώς συνέβη ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, που προφανώς θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μια σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης και πρόσθεσε: «Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε ο πίνακας. Ο σταθμάρχης θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο, τελικώς έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά. Επιπλέον δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου, για να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Και δεν έγινε αυτόματη χάραξη και θεωρήθηκε εσφαλμένα ότι τα κλειδιά ήταν στην άνοδο ενώ ήταν στην κάθοδο, και δεν υπήρξε επιβεβαίωση για τη διαδρομή στην οποία βρισκόταν το τρένο, μέσα από τον πίνακα τηλεδιοίκησης που ήταν εκεί και λειτουργούσε».

Επιπροσθέτως, ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε ότι από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, έπρεπε να γίνει αυτόματη χάραξη, μέσω τηλεδιοίκησης, διότι αυτό ήταν υποχρέωση που είχε επιβάλλει ο ίδιος ο ΟΣΕ, με ειδική εγκύκλιο του και αναφορά στον Κανονισμό, στις 23.12.2022. «Δεν έγινε αυτόματη χάραξη. Προφανώς ήταν μια προσωπική επιλογή», είπε ο υπουργός Επικρατείας.

 

Η ασφάλεια του δικτύου

 

Αναφερόμενος στις υποδομές για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου (φωτόσημα, τηλεδιοίκηση, συστήματα ETCS), ο υπουργός Επικρατείας είπε ότι οι συμβάσεις ολοκληρώνονται εντός του 2023. «Όλο το σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο περιλαμβάνει σηματοδότηση, το ETCS και όλα τα κέντρα τηλεδιοίκησης της χώρας από άκρη σε άκρη, θα έχει παραδοθεί τέλος Σεπτεμβρίου του 2023», είπε ο κ. Γεραπετρίτης και πρόσθεσε ότι στόχος είναι τον Οκτώβριο να έχει υπάρξει «σοβαρότατη αναβάθμιση, σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα».

«Τέτοιου τύπου ηλεκτρονικά μέσα, μία δηλαδή πλήρης λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρονικής αλληλεπίδρασης αμαξοστοιχίας, σταθμού και γραμμής, δεν υπάρχει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Το αντίθετο. Είναι πολύ λίγες οι χώρες της Ευρώπης, οι οποίες έχουν ένα τέτοιου τύπου πλήρες δίκτυο. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, μόνο τρεις χώρες έχουν 100% πλήρως, ένα τέτοιο σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης και μάλιστα, σε συστήματα σιδηροδρομικά, τα οποία είναι πολύ πιο αναπτυγμένα σε σχέση με το δικό μας, μάλλον περιορισμένο, δίκτυο. Εντούτοις, η χώρα μας, θα αποκτήσει αυτό το προηγμένο σύστημα, δυστυχώς με καθυστέρηση», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Όπως εξάλλου σημείωσε, ενώ η αρχική σύμβαση, εκείνη του 2014, προβλεπόταν να ολοκληρωθεί εντός διετίας και να παραδοθεί το 2016, αυτό δεν συνέβη. Όπως είπε, υπήρξαν πολλές παρατάσεις, προέκυψαν ζητήματα σε σχέση με την εφαρμογή της σύμβασης, το 2016, και παραδόθηκε περιορισμένο μέρος των παραδοτέων της σύμβασης αυτής.

«Το ‘παραδίδω ένα έργο’, σημαίνει ένα και μόνο πράγμα. Ότι το παραδίδω στον φορέα, λειτουργικό, μετά από δοκιμή, προς χρήση. Αυτό σημαίνει παραδίδω», είπε ο κ. Γεραπετρίτης και πρόσθεσε πως δεν υφίσταται ο ισχυρισμός ότι παραδόθηκε, από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το έργο σε ποσοστό 70%. «Αυτό το οποίο είχε παραδοθεί το 2016, ήταν λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου, λειτουργικά παραδοθέν, το 2016. Αυτό είχε παραδοθεί. Επιπλέον, δε, γι’ αυτό το 33%, υπήρξαν σοβαρότατα ζητήματα. Υπήρχε δημοσιονομικός έλεγχος. Από το 2016 έως το 2019 δεν υπήρξε τίποτε άλλο», είπε ο υπουργός Επικρατείας και πρόσθεσε ότι από αυτό το 33%, το 15% χρειάστηκε να γίνει από την αρχή, γιατί δεν ήταν συμβατό με τα υφιστάμενα συστήματα του ΟΣΕ. «Προϊόντος του χρόνου προέκυψε δημοσιονομικός έλεγχος, προέκυψε πόρισμα αργότερα, της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, προέκυψε ένα ζήτημα νέας αρχιτεκτονικής που όφειλε να πιστοποιηθεί από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Στην πραγματικότητα, καθυστέρησε να υπάρξει η αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση, η οποία θα κάλυπτε τα υφιστάμενα κενά. Από το Σεπτέμβριο του 2017, λοιπόν, δεν υπάρχει καμία απολύτως πράξη μέχρι το 2019. Για δύο χρόνια, δηλαδή, δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στο ζήτημα αυτό», είπε ο υπουργός Επικρατείας.

Για την περίοδο μετά το 2019, ο Γεραπετρίτης ανέφερε: «Αναλαμβάνοντας η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, οφείλει να ανασχηματίσει την αρχιτεκτονική, να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να κάνει την πραγματογνωμοσύνη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με αποτέλεσμα, το 2021, να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση. Από το 2021 έως σήμερα, έχει εκτελεστεί ένα πρόσθετο έργο 52%, με πρωτόκολλα παραλαβής, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει παραδοθεί τυπικά το 70% του έργου. Επαναλαμβάνω, λειτουργικά 18% έως το 2016, μηδέν έως το 2019 και έκτοτε ένα επιπλέον 52%».

Σήμερα, όπως ενημέρωσε ο κ. Γεραπετρίτης, την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, «οι συμβάσεις αυτές προχωρούν, η ανάδοχος εταιρεία η Alstom, με πολύ γοργούς ρυθμούς έχει αναλάβει το έργο ώστε από Οκτώβριο όλο το δίκτυο του κεντρικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση, να έχει σηματοδότηση, να έχει τα αναγκαία συστήματά του ETCS, ένα ευρύτερο πλαίσιο που χαρακτηρίζεται ως ERTMS, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων».

Πυρά από την αντιπολίτευση

«Καταλαβαίνω ότι καλούμεθα να συζητήσουμε τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρόμου. Θα τις συζητήσουμε αναλυτικά αλλά θα συζητήσουμε πρώτα και κύρια γιατί έγινε αυτό το δυστύχημα», είπε ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και παρατήρησε: «Μάθαμε ότι δεν ήξερε ο κύριος Μητσοτάκης. Να πιστέψουμε ότι δεν ήξερε για μια σειρά υποθέσεων, που αφορούν παράνομες συμπεριφορές, οι οποίες ήταν στο περιβάλλον του κατά το παρελθόν. Μάλιστα. Είναι δυνατόν για το σιδηρόδρομο να μην ήξερε, κύριε Γεραπετρίτη; Πείτε μου ειλικρινώς εάν αυτό το επιχείρημα μπορεί να σταθεί στο δημόσιο διάλογο, διότι εδώ δεν θα σας ασκήσουμε κριτική για τη λειτουργία του επιτελικού κράτους, εάν τα εξώδικα, ας πούμε, των εργαζομένων πήγαιναν αρμοδίως και στον κύριο Μητσοτάκη. Θα διερωτηθούμε εάν διαβάζετε εφημερίδες. Είναι αναρίθμητα τα πρωτοσέλιδα, τα οποία εγείρουν ζητήματα ασφάλειας σε σχέση με τον σιδηρόδρομο. Είναι 65 οι ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για ζητήματα καθυστερήσεων, ακυρώσεων και ζητήματα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο. Πώς είναι δυνατόν να εκστομίζει αυτό το επιχείρημα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος;». Ο Νίκος Παππάς κατέθεσε στην επιτροπή το Πρόγραμμα Εργασιών, τους Λογαριασμούς Έργων, τις Πιστοποιήσεις και τα Πρωτόκολλα Παραλαβής σε υλοποίηση της σύμβασης επί ΣΥΡΙΖΑ. Παράλληλα υπογράμμισε ότι το προηγούμενο καλοκαίρι ήταν ο κ. Καραμανλής εκείνος που «έφερε τη Σύμβαση Hellenic Train- Δημοσίου, η οποία απομείωνε τις υποχρεώσεις της Hellenic Train, για επενδύσεις, πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ, και στην οποία είχε «εξαφανιστεί» η υποχρέωση του δημοσίου για την έγκαιρη ανάπτυξη των συστημάτων ασφαλείας. «Εάν είστε ειλικρινείς και θέλω να πιστεύω ότι είστε, θα πρέπει άμεσα να απαντήσετε στην ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων που έχει καταθέσει σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και ρωτάει τα εξής: Φέρτε μας τις επικοινωνίες και τα πρακτικά από τις διαπραγματεύσεις που κάνατε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πώς πήγαμε από τα 750 εκατομμύρια σε λιγότερο από 100 εκατομμύρια. Πώς αποσύρθηκε το άρθρο για την ανάπτυξη των συστημάτων ασφαλείας, για να καταλάβουμε και εμείς, να διαπιστώσουμε ελπίζω όλοι από κοινού ότι βαδίζουμε το δρόμο αναζήτησης της απόλυτης αλήθειας και να μην υπάρχουν σκιές. Αυτό είναι μία θεμελιακή προϋπόθεση», είπε ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.

 

«Είναι απαίτηση της κοινωνίας και είναι υποχρέωσή μας και το ελάχιστο χρέος μας, με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων, να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό, το τραγικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα, στη χώρα μας και να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια. Όπως, επίσης, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να αποδοθούν το δίκιο, η δικαιοσύνη και οι ευθύνες, σε κάθε επίπεδο, αλλά και να γίνουν αυτά που πρέπει για να μην συμβεί ποτέ ξανά τίποτα», είπε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Γκόκας. «μπορούμε να μιλάμε για άγνοια του Πρωθυπουργού, για τόσο σοβαρά ζητήματα που είχαν αυτά τα τραγικά αποτελέσματα, όσον αφορά την ασφάλεια των μεταφορών, όταν έχουν τεθεί σε Ερωτήσεις, σε συζητήσεις στην Επιτροπή, στην Ολομέλεια, σε δημοσιεύματα και σε επιστολές των εργαζομένων των Σωματείων», είπε ο κ. Γκόκας και πρόσθεσε: «Έχουμε συνολικά, σε περίοδο εννέα χρόνων- δηλαδή, 4,5 χρόνια η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και 4 χρόνια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας- να μην καταφέρνουν να ολοκληρώσουν μια σύμβαση 41 εκατομμυρίων ευρώ, την 717, που αφορά την ανάταξη του δικτύου με την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση Αθήνα-Θεσσαλονίκη, πλην του τμήματος της Τιθορέας, του Δομοκού και τη συμπληρωματική σύμβαση».

 

«Ως Κ.Κ.Ε. έχουμε δηλώσει ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη και να αθωωθεί μία πολιτική που δολοφονεί στην κυριολεξία. Αυτό το μήνυμα το έχουμε στείλει σε κάθε κατεύθυνση», είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης και πρόσθεσε: «δεν φταίει ούτε η κακιά η ώρα, ούτε η κακιά η χώρα, ούτε η κακιά στιγμή, όπως προβάλλεται από διάφορους μηχανισμούς, ούτε το ανθρώπινο λάθος ή οι παθογένειες ή οι κακοδαιμονίες, όπως και σήμερα εδώ ειπώθηκε, που αθωώνει μία εγκληματική πολιτική. Το Κ.Κ.Ε. σημειώνει ότι φταίει το κυνήγι του κέρδους που κυριαρχεί παντού και δολοφονεί. Φταίνε όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν αυτή τη χώρα. Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν και οι κρατικές και οι κυβερνητικές διαχρονικά και της ιδιωτικής εταιρείας, καθώς και οι ατομικές ευθύνες όπου υπάρχουν. Δεν πρέπει να παραγραφούν δεν πρέπει να ξεχαστούν». Ο κ. Κατσώτης κατηγόρησε Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για «μεθοδική προσπάθεια «να θαφτούν οι αιτίες που οδήγησαν στο θάνατο 57 συνανθρώπους μας» γιατί και τα τρία κόμματα, από κοινού, προώθησαν την «απελευθέρωση και των μεταφορών, την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, τον τεμαχισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών και το ξεπούλημα των κερδοφόρων φιλέτων – την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – στον κρατικό ιταλικό όμιλο των σιδηροδρόμων». Απευθυνόμενος σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε: «Επιτρέψατε στην ιταλική κρατική εταιρεία να λειτουργήσει χωρίς να έχουν διασφαλιστεί στοιχειώδεις υποδομές και προϋποθέσεις ασφαλείας. Αυτό είναι και ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, που συνέχισε και η Νέα Δημοκρατία».

 

Το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, είπε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος, «τεκμηριώνει την αποτυχία τόσο των μνημονίων όσο και των ΕΣΠΑ, όπου παρά τα χρήματα που έχουν ξοδευτεί και παρά την επίβλεψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα έργα διαρκούν δεκαετίες, όπως η διπλή γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, πάνω από 20 χρόνια, ενώ τελικά δεν οδηγούν σε κάποια βελτίωση». Η ιδιωτικοποίηση, κατήγγειλε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης και κατηγόρησε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τον «τεμαχισμό» του ΟΣΕ, το «ξεπούλημα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ και μάλιστα με προίκα 750 εκατομμυρίων ευρώ. Ο κ. Βιλιάρδος εξέφρασε την απορία του που στην ενημέρωση της επιτροπής της Βουλής ήταν μόνο ο κ. Γεραπετρίτης, χωρίς τους δύο υφυπουργούς Υποδομών και Μεταφορών. Είπε εξάλλου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινωθεί ο ακριβής αριθμός των νεκρών, των επιβατών και των αγνοουμένων και ότι δεν έχει ανακοινωθεί τι μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία. Ανάμεσα στα ερωτήματα που έθεσε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης ήταν αν θα αποσυρθεί ο νόμος 4808/21, «για τον αποκλεισμό των απεργιών», ποια κονδύλια θα υπάρξουν για τη συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ και τη στελέχωσή του.

 

«Εμείς στο ΜέΡΑ25, τονίσαμε από την πρώτη στιγμή, ότι δεν είναι νομιμοποιημένη, από τη Βουλή, η Ειδική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων. Είναι ένα επικοινωνιακό τρικ», είπε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Γιώργος Λογιάδης και πρόσθεσε: «Στην επιτροπή αυτή συμμετείχε, και ενώ τον αποτραβήξατε, ο κ. Ζηλιασκόπουλος, που είχε θητεύσει στη διάλυση και κατακερματισμό του ΟΣΕ». Ο κ. Λογιάδης κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει: «Τι ήθελε να πει ο προηγούμενος Υπουργός, ο κ. Καραμανλής, όταν δήλωνε την υψηλή ασφάλεια των τρένων, ενώ γνώριζε ακριβώς, ότι ίσχυε το αντίθετο; Γιατί το έκανε αυτό; Γιατί η HELLENIC TRAIN κατέθεσε αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου στις 29/12/2022; Σε σχέση με την κρατική Ιταλική εταιρεία που αγόρασε τον ΟΣΕ κατά 100% με 45 εκατομμύρια, γιατί η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική;».