ΑρχικήΠολιτικήΚασσελάκης για Τέμπη: «Το Reuters αποκαλύπτει πως ο φόβος είναι ακόμα εδώ...

Κασσελάκης για Τέμπη: «Το Reuters αποκαλύπτει πως ο φόβος είναι ακόμα εδώ – Τίποτα δεν έχει κάνει η κυβέρνηση, εκτός από μπάζωμα στοιχείων»

Στο δημοσίευμα του διεθνούς πρακτορείου Reuters, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα ζητήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, αναφέρεται σε ανάρτησή του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανος Κασσελάκης.

«Σήμερα έναν χρόνο μετά και ενώ ο αγώνας των οικογενειών των θυμάτων για Δικαιοσύνη παραμένει, το Reuters αποκαλύπτει πως ο φόβος είναι ακόμα εδώ, καθώς τίποτα δεν έχει κάνει η κυβέρνηση, εκτός από μπάζωμα των στοιχείων και κάθε φωνής διαμαρτυρίας», σχολιάζει ο Στέφανος Κασσελάκης.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη:

«Ο φόβος για την ασφάλεια παραμένει»

«Τα συστήματα τηλεχειρισμού και επικοινωνίας των τρένων, υποχρεωτικά βάσει του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθούν να μην λειτουργούν»

«Είναι επιρρεπές σε μελλοντικά ατυχήματα, εάν δεν βελτιωθεί η ασφάλεια»

Σήμερα έναν χρόνο μετά και ενώ ο αγώνας των οικογενειών των θυμάτων για Δικαιοσύνη παραμένει, το Reuters αποκαλύπτει πως ο φόβος είναι ακόμα εδώ, καθώς τίποτα δεν έχει κάνει η κυβέρνηση, εκτός από μπάζωμα των στοιχείων και κάθε φωνής διαμαρτυρίας.

 


Υπενθυμίζεται ότι το Reuters ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, επικαλούμενο εμπειρογνώμονες και αξιωματούχους των σιδηροδρόμων αναφέρει ότι «λίγα έχουν γίνει για να βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια των τρένων, παρά τις αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι ελλείψεις του συστήματος συνέβαλαν στην πρόκληση του δυστυχήματος».

Ακόμα αναφέροντας ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας «είναι επιρρεπές σε μελλοντικά ατυχήματα, εάν δεν βελτιωθεί η ασφάλεια», το διεθνές πρακτορείο σημειώνει ότι «τα συστήματα τηλεχειρισμού και επικοινωνίας των τρένων, υποχρεωτικά βάσει του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθούν να μην λειτουργούν».

 

 

Επιπλέον το δημοσίευμα επισημαίνει ότι «ο αριθμός του προσωπικού των σιδηροδρόμων στον κύριο σιδηροδρομικό φορέα έχει μειωθεί μετά τη συντριβή και όσοι παραμένουν, περιμένουν νέα εκπαίδευση. Η έλλειψη μεταρρυθμίσεων στην κατακερματισμένη διαχείριση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα έχει επιβραδύνει την πρόοδο».

Παράλληλα το διεθνές πρακτορείο, επισημαίνοντας ότι ο ΟΣΕ απασχολεί 640 εργαζόμενους, λιγότερους από το 2023 και τους μισούς από το 2013, προσθέτει ότι ο οργανισμός απασχολεί 0,4 εργαζόμενους ανά χλμ σιδηροδρόμου, αριθμός ο οποίος είναι σχεδόν ο μισός του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Όσον αφορά στην έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα το Reuters, υπενθυμίζει ότι, με βάση αυτή, το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν είχαν τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα ETCS, «το οποίο μπορεί να ελέγχει εξ αποστάσεως την ταχύτητα ενός τρένου και τα φρένα του» καθώς επίσης και το GSM-R, το οποίο αποτελεί «ασύρματο δίκτυο που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών, μηχανοδηγών και ελεγκτών κυκλοφορίας».

Το Reuters αναφέρεται μεταξύ άλλων και στο διαδικτυακό ψήφισμα για το έγκλημα των Τεμπών σχετικά με την ενεργοποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, καθώς και την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας, όταν προκύπτει ποινική ευθύνη πολιτικών προσώπων, το οποίο μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει περισσότεροι από 1 εκατ. άνθρωποι, δημοσιεύοντας και δήλωση της μητέρας θύματος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, Μαρίας Καρυστιανού: «Το κράτος εξακολουθεί να παίζει με τον πόνο μας, το πένθος μας και υπονομεύει ολόκληρη την κοινωνία».