ΑρχικήΠολιτικήΑνατροπή από Μητσοτάκη: «Όχι στον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών»

Ανατροπή από Μητσοτάκη: «Όχι στον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών»

Δεν θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών «αυτή τη στιγμή», όπως είπε από το βήμα της Βουλής ο Πρωθυπουργός.

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», επεσήμανε:

  • Ζητώ από τους εκπαιδευτικούς να εμβολιαστούν. Όσοι το έχουν κάνει, να μεταδώσουν τον ορθό λόγο στα σχολεία
  • Η αναπλήρωση των εκπαιδευτικών είναι δύσκολη διαδικασία. Πρέπει όλο το προσωπικό των σχολείων να εμβολιαστεί
  • Όσοι δεν εμβολιαστούν, θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. Δηλαδή συχνά εργαστηριακά τεστ για να προσέρχονται στην τάξη.

Ο πρωθυπουργός αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση εξέτασε το ενδεχόμενο να επιβληθεί υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ωστόσο στην παρούσα φάση έκρινε ότι δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση.

Το 70% των εκπαιδευτικών έχει ήδη εμβολιαστεί, τόνισε ο πρωθυπουργός, και αυτός ο αριθμός θα πρέπει να ανέβει ακόμη περισσότερο, καθώς θα είναι δύσκολη η αναπλήρωσή τους από το φθινόπωρο εάν νοσήσουν μαζικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε επίσης από τους γονείς να εμβολιάσουν τα παιδιά ηλικίας 12 έως 15 ετών, σημειώνοντας ότι και ο ίδιος αν είχε παιδί σε αυτή την ηλικία θα το εμβολίαζε άφοβα.

Bασικά σημεία της ομιλίας του Πρωθυπουργού: 

  • Μέσα στην πανδημία η χώρα έκανε με επιτυχία το μεγάλο ψηφιακό άλμα, αναγκαστικό, της διδασκαλίας από απόσταση.
  • Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εκπαιδευτικούς που κράτησαν ζωντανή την εκπαίδευση στις δύσκολες εβδομάδες της πανδημίας
    καθώς πλησιάζει ο Σεπτέμβριος το πρώτο μας μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη ασφάλεια
  • Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία των μαθητών στις τάξεις – Θέλουμε να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο
  • Πρέπει πρώτα να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να εμβολιαστούν
  • Μας απασχόλησε ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών – Αποφάσισα πως αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση
  • Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει το εμβόλιο. Ενα ποσοστό 70% έχει εμβολιαστεί
  • Πρέπει όλα τα κόμματα να συμφωνήσουμε σε αυτή τη λύση
  • Το 4ο κύμα αφορά πρώτα τους ανεμβολίαστους
  • Εχουν ευθύνη απέναντι στην οικογένειά τους, αλλά και στα παιδιά – Θα είναι δύσκολο να πάμε σε αναπληρώσεις εκπαιδευτικών αν αρρωστήσουν μαζικά
  • Οι εκπαιδευτικοί που δεν θα εμβολιαστούν θα πρέπει να κάνουν εργαστηριακά τεστ για να μπορούν να μπουν στην τάξη
  • Για τους εμβολιασμούς των παιδιών, γνωρίζω πως κάθε οικογένεια πρέπει να μιλήσει με τους γιατρούς της. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανέναν ενδοιασμό να το εμβολιάσω
  • Οι ειδικοί λένε πως αυτή είναι η λύση, να εμβολιαστούν τα παιδιά από 12 ετών και άνω
  • Σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Πολιτική μας επιλογή και προσωπική μου επιλογή
  • Η δημόσια εκπαίδευση να γίνει προτεραιότητα – Ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλα τα Ελληνόπουλο – Καταλύτης για τη συλλογική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας
  • Περισσότεροι εκπαιδευτικοί – Μετά 11 χρόνια έγιναν 12.000 διορισμοί
  • Τα σχολεία θα ανοίξουν με καινοτομίες
  • 123 νέα προγράμματα σπουδών: υποχρεωτική ξένη γλώσσα από το νηπιαγωγεία, διπλάσια πρότυπα σχολεία και επαγγελματικά λύκεια, περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και εκπαιδευτικούς
  • Το έργο των εκπαιδευτικών θα πρέπει να αξιολογείται
  • Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ποιότητα της εκπαίδευση συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων – Η σύγκριση με τα διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική
  • Η χώρα είναι ουραγός στον ΟΟΣΑ
  • Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις δεν έχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές, αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές
  • Το σχολικό εγχειρίδιο αλλάζει και στη θέση του θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολείο θα επιλέγει
  • Οι επιδόσεις των παιδιών να κρίνονται με ευελιξία
  • Ατομικές και ομαδικές εργασίες
  • Οι εκπαιδευτικοί ξέρουν τι συμβαίνει μέσα στην τάξη
  • Η διδακτέα ύλη εκσυγχρονίζεται
  • Η τεχνολογία θα είναι σε όλες τις τάξεις
  • Σεξουαλική αγωγή, ατομικά δικαιώματα, οδηγική ασφάλεια, προστασία περιβάλλοντος θα διδάσκονται
  • Σε ένα κόσμο, ο οποίος διαρκώς αλλάζει, η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο
  • Ο μαθητής πρέπει πάνω από όλα πως να μαθαίνει διαρκώς, πως να προσαρμόζεται
  • Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο του τίτλου του. Διευθύνει, συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους τους
    μεριμνά και για την πολιτιστική ζωή στο σχολείο, αλλά και την οικονομική του ευρωστία, διεκδικώντας πόρους από την τοπική κοινότητα.
  • Οι αποφάσεις από το υπουργείο πηγαίνουν στο σχολείο
  • Περιμένω να ακούσω τις απόψεις των πολιτικών αρχηγών. Θα ήταν ευχής έργο αν θα μπορούσε σε κάποιες αυτονόητες αλλαγές να συμφωνούσαμε
  • Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας αναβαθμίζεται και αποκτά και νέους συνεργάτες, τους υποδιευθυντές:
    • αυξάνεται η θητεία του διευθυντή στα 4 χρόνια
  • Η άλλη όψη της αυτονομίας είναι η αξιολόγηση – Εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου – Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο
  • Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα: τη σχολική μονάδα, τους δασκάλους και τους καθηγητές
  • Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα
  • Τόσες ξένες εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα είναι για το ανθρώπινο δυναμικό, τις γνώσεις και την εργατικότητα – Πρέπει να καλύπτονται οι ανάγκες της αγοράς εργασίας
  • Μιλάμε για το Δημόσιο Σχολείο της επόμενης 10ετιας που δίνει ελεύθερη γνώση σε χαρούμενους μαθητές.
  • Τάξεις για όλες τις τάξεις με ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα σε κάθε παιδί
  • Το σχολείο οφείλει να είναι απαιτητικό στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς
  • Οικοδομείται παθητικούς πολίτες που αναζητούν κάποιον «πατερούλη»
  • Ποιος είναι άραγε ο ελιτιστής αυτός που θεωρεί εξίσου υπερήφανο τον φοιτητή και τον σπουδαστή ή μήπως εκείνος που ψαρεύει στα θολά νερά ενός πανεπιστημίου δήθεν για όλους, αλλά τελικά για κανένα
  • Μόλις το 59% αποφοιτάει από τα πανεπιστήμια μας, το χειρότερο ποσοστό στην Ευρώπη – Και αντί να δούμε τι φταίει, κάποιοι δίνουν ψεύτικες ελπίδες
  • Είναι καιρός κύριες Τσίπρα να σοβαρευτείτε
  • Δεν γίνεται να μην υπάρχει μία βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια
  • Δεν γίνεται να μην έχουν λόγο τα ιδρύματα για τον αριθμό των φοιτητών
    ξανασκεφτείτε την άτοπη υπόσχεση για τους υποψηφίους που θα κρατούν τους βαθμούς τους
  • Αν θέλετε να είστε συνεπής με ό,τι εννοείται – λέτε στα νέα παιδιά ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα να τους κλείσετε το μάτι όταν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία αποφοίτησης, ειδικά από κάποια τμήματα στα οποία καταλήγουν φοιτητές που δεν έχουν κανένα σκοπό να αποφοιτήσουν – για να λέμε μπράβο το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο

Σε αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»: