Πώς ο Τσίπρας αυτοπαγιδεύτηκε στις δημοσκοπήσεις

18 mins read

Δεν υπήρξε ούτε μία στιγμή που να μη γνωρίζει ο Αλέξης Τσίπρας τις προθέσεις της κοινής γνώμης. Κι ας προσπαθούσε να πείσει για το αντίθετο μέχρι την τελευταία στιγμή. Ο πρωθυπουργός ήξερε πολύ καλά τις τάσεις, τις διαρροές ψηφοφόρων και το αγωνιώδες… φλερτ του ΣΥΡΙΖΑ με χαμηλά ποσοστά.

Οι  διαρροές του Μαξίμου εναντίον του υπουργού Επικρατείας Χριστόφορου Βερναρδάκη ότι τροφοδοτούσε με λάθος στοιχεία την ενημέρωση του πρωθυπουργού και του έδινε λάθος εικόνα για το τι λένε οι μετρήσεις της κοινής γνώμης δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Μοναδικός στόχος είναι να “αθωωθεί” ο κ. Τσίπρας και να στοχοποιηθεί ο Βερναρδάκης ως ο απολύτως υπεύθυνος για την εικόνα που παρουσίαζε στο πρωθυπουργικό περιβάλλον.

Ο πρωθυπουργός άρχισε να λαμβάνει τα πρώτα αρνητικά μηνύματα από τις δημοσκοπήσεις το 2016. Ο πρωθυπουργός ενημερωνόταν από τον “δημοσκόπο” Χρ. Βερναρδάκη και στον ανασχηματισμό της 4ης Νοεμβρίου τον ορίζει υπουργό Επικρατείας και του αναθέτει τον πολιτικό σχεδιασμό.

Ο υπουργός Επικρατείας δεν χρειάζεται πολύ καιρό για να πείσει τον κ. Τσίπρα ότι οι δημοσκοπήσεις που παρουσιάζουν οι μεγάλες εταιρίες του χώρου είναι λανθασμένες είτε σκοπίμως είτε επειδή δεν έχουν εκσυγχρονίσει τη μεθοδολογία τους.

Στη ζωή του κ. Τσίπρα και των στενών συνεργατών του στο Μαξίμου μπήκε ο κ. Γιάννης Σκλιας, στέλεχος της εταιρίας Common View και ιδιοκτήτης της εταιρίας Vox Pop Analysis, ο οποίος με απόφαση των κ. Βερναρδάκη και Τσίπρα αναλαμβάνει τις μετρήσεις και την ενημέρωση του Μαξίμου για τις διαθέσεις της κοινής γνώμης.

Η Vox Pop Analysis παίρνει τη «σφραγίδα» του Μεγάρου Μαξίμου και αναλαμβάνει τη δημοσιοποίηση των ερευνών της σε φιλικά έντυπα.

Παράλληλα, αναλυτικά σημειώματα με τις μετρήσεις της Common View και της Vox Pop Analysis φτάνουν στα emails όλων των στελεχών του Μαξίμου, των ανώτατων κομματικών στελεχών της Κουμουνδούρου, αλλά και κάποιων κορυφαίων υπουργών, όπως για παράδειγμα ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης.

Επί σειρά μηνών, οι μετρήσεις των μεγάλων εταιριών δείχνουν το προβάδισμα της Ν.Δ. να αυξάνεται και τα ποιοτικά στοιχεία να επιδεινώνονται για τον ΣΥΡΙΖΑ. Αντίθετα, τα στοιχεία της Common View και της Vox Pop Analysis παρουσίαζαν μιαν άλλη εικόνα, με τη διαφορά κάτω από τα όρια του στατιστικού λάθους, τον ΣΥΡΙΖΑ με φυσιολογική και απολύτως ελεγχόμενη φθορά ως κυβερνών κόμμα και με ποιοτικά στοιχεία που δικαιολογούσαν αισιοδοξία. Ο κ. Τσίπρας σαφώς και γνώριζε την εικόνα που έδιναν οι μετρήσεις των μεγάλων εταιριών. Στελέχη του Μαξίμου όπως ο Αλέκος Φλαμπουράρης αλλά και ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, υπουργοί αλλά και η ηγεσία της Κουμουνδούρου φρόντιζαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εκείνος όμως τους αγνοούσε, προτιμώντας την εικόνα που έπαιρνε από τους δικούς του δημοσκόπους.

Facebook Comments