ΑρχικήUncategorizedΦίλης: «Οι “μάγοι” του υπ. Παιδείας παριστάνουν τους επιδημιολόγους- Ασυνάρτητες οι στατιστικές»

Φίλης: «Οι “μάγοι” του υπ. Παιδείας παριστάνουν τους επιδημιολόγους- Ασυνάρτητες οι στατιστικές»

Κριτική στο υπουργείο Παιδείας με αφορμή στοιχεία που δημοσιεύθηκαν χθες σχετικά με τη διασπορά του ιού σε αυτά ασκεί ο Νίκος Φίλης.

«Η λειτουργία των σχολείων, αγαθό που πρέπει να διαφυλαχθεί, να γίνει με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση και εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

Με μια προκλητική διαρροή στα ΜΜΕ χτες, «ανώνυμες πηγές» του υπουργείου Παιδείας, επαίρονται γιατί… μόνο το 0,2% των σχολικών τμημάτων έκλεισαν λόγω κρουσμάτων το διάστημα από το Σεπτέμβριο ως το Δεκέμβριο 2021. Και βρήκαν να το κάνουν αυτό τη μέρα με τα 22.000 κρούσματα! Θαρρείς και δεν γνωρίζουν οι πάντες ότι αυτό οφείλεται στον αντιεπιστημονικό και επικίνδυνο κανόνα να κλείνει ένα τμήμα αφού νοσήσει το 50% + 1 των μαθητών! Θαρρείς και δεν ξέρουμε ότι περισσότερα παιδιά νόσησαν το τελευταίο τρίμηνο από ό,τι τους πρώτους 18 μήνες της πανδημίας!
Εξακολουθούν με δυο λόγια οι «μάγοι» του υπουργείου Παιδείας να παριστάνουν τους επιδημιολόγους, να μοιράζουν ασυνάρτητες στατιστικές και να σκορπούν ανησυχία στους γονείς, που αντιλαμβάνονται ότι η υγεία και η ασφάλεια της οικογένειας, ιδιαιτέρως όταν μέλη της είναι ηλικιωμένα ή ανήκουν σε άλλες ευπαθείς ομάδες, έχει αφεθεί στα χέρια ανεύθυνων δημαγωγών.

Ακόμα μια φορά, η εκατοστή ίσως, ζητούμε επιτακτικά να συνεδριάσει -και να συνεδριάζει τακτικά- η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με την παρουσία έγκυρων επιστημόνων, προκειμένου αφενός να υπάρξει ενημέρωση και λήψη των σωστών αποφάσεων, αφετέρου η λειτουργία των σχολείων, αγαθό που πρέπει να διαφυλαχθεί, να γίνει με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση και εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

Δυστυχώς, το υπουργείο φαίνεται να έχει κάνει άλλες επιλογές. Ας γνωρίζει όμως η πολιτική του ηγεσία ότι έτσι φέρει και τις ανάλογες ευθύνες.», καταλήγει.

 

Υπ. Παιδείας: «Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο»

Aπόλυτα πετυχημένη σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, είναι η διαχείρισης της πανδημίας στα σχολεία όσον αφορά τα κρούσματα κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες το ΥΠΑΙΘ για τα επιδημιολογικά δεδομένα και το testing στα σχολεία, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έως την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

Από τις 13/9 έως τις 23/12, κάθε σχολική ημέρα έκλειναν κατά μέσο όρο 2,78 από περίπου 81.000 τμήματα (0,003%), με μέγιστο αριθμό τα 10 τμήματα (0,01%), τιμή που παρατηρήθηκε στις 26/11. Συνολικά, κατά τη διάρκεια όλης της περιόδου από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021, έκλεισαν 200 τμήματα στα περίπου 81.000, δηλαδή μόλις το 0,2% των τμημάτων της χώρας.
Δεν παρατηρήθηκε τάση ενδοσχολικής διάδοσης του ιού: Κάθε τμήμα στο οποίο εντοπίστηκαν κρούσματα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου είχε κατά μέσο όρο 1,2 κρούσματα συνολικά. Με άλλα λόγια, τουλάχιστον στο 80% των περιπτώσεων όπου εντοπίστηκε μαθητής κρούσμα μέσα σε ένα τμήμα, δεν υπήρξε καν δεύτερο κρούσμα στο ίδιο τμήμα.
Ο υψηλότερος ημερήσιος μέσος όρος κρουσμάτων ανά τμήμα με θετικά κρούσματα ήταν 1,5. Ο αριθμός αυτός παρατηρήθηκε την πρώτη μέρα της φετινής σχολικής χρονιάς (13/9), δείχνοντας ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου φορούν μάσκες, τηρούνται αυστηρά πρωτόκολλα και γίνονται αυξημένοι έλεγχοι κατά του κορωνοϊού, από ό,τι εκτός σχολείου.
Τα 32 εκατομμύρια σελφ τεστ που δόθηκαν δωρεάν στους μαθητές αυτήν την περίοδο εντόπισαν το 84% των εργαστηριακά διαγνωσμένων κρουσμάτων σε αυτές τις ηλικίες. Άρα τα ανοιχτά σχολεία με αυξημένους διαγνωστικούς ελέγχους λειτουργούν αποτελεσματικά για τον εντοπισμό κρουσμάτων και τη μείωση της διασποράς στην κοινότητα.